statische glijbaan

Wij hebben een plastic glijbaan op t terras staan.

Allemaal leuk een aardig, maar elke keer als mijn zoontje eraf komt, is ie statisch en elektrisch geladen. En daar maakt ie opzich geen punt van… maar ik vind t nu wel eens genoeg worden. Ik dacht dat dat misschien wel over zou zijn, na een paar keer regen eroverheen te hebben gehad. Maar niet dus.

Het is ook geen klein prikje/vonkje of hoe je t ook wil noemen. Soms zie je gewoon de vonk overspringen.

Mijn vraag: Wie weet hoe je een plastic glijbaan antistatisch kan maken?

Sorrie, geen oplossing. Ik ga de antwoorden ook in de gaten houden.

Mijn dochtertje heeft lang haar. Zo leuk, elke keer als ze ervan af glijdt lijkt het alsof ze zich wezeloos geschrokken is. Alle buitenste haren staan recht overeind. :mrgreen:

Een keer afdoen met een sopje, met afwasmiddel of misschien helpt autowashampoo wel beter? Maar ook dit helpt maar tijdelijk omdat het na een paar keer regenen weer net zo hard terugkomt.

Mijn dochtertje maakt er dus wel een punt van en gaat nu niet meer van de glijbaan :? .

Vergis je ook niet met het soort kleren…puur natuur katoen wordt minder statisch dan kleding waar meer andere materialen bij in zitten.

Zoonlief heeft er veel meer last van (idd die vonken!) wanneer hij geen 100% katoen aanheeft.

hier 2 kunststoffen glijbanen, we smeren ze regelmatig in met autowas zodat ze goed glad blijven en ze gaan niet met schoenen ervan af in dit mooie weer, dat scheelt al de helft.

Ook scheelt het als de glijbaan op gras staat.

vooral met de crocs hebben ze het erg! Ik vind het echt vervelend, maar je doet er niet veel aan.