Statisch jurkje

Dames,

Ik heb 2 (goedkope) jurkjes van 100% polyester. (I know) Ze zijn echt heel leuk maar zo statisch dat ze tegen mijn benen aan plakken. Heeft iemand een tip hiertegen?

Ik weet natuurlijk niet of het bij de jurkjes staat, maar je kunt er misschien een petticoat onder doen?

ik las overlaatst op reclame van Silan wasverzachter dat het de statische elektriciteit in synthetische kledij neutraliseert dus misschien eens in een badje met water en flinke scheut Silan leggen?

Oma’s tip: een nachtje in de vriezer leggen! :slight_smile:

Dat wilde ik net zeggen, in de vriezer leggen.

En anders misschien een onderrokje eronder? Dan blijft het tenminste niet zo aan je panty kleven.

wassen met wasverzachter, welk merk maakt niet uit, idem dus met kleding met wol!

Of evt een legging eronder? Blijft misschien minder plakken dan aan je panty?

Het jurkje heeft al een onderrokje en dan blijft ie dus daaraan plakken. Het jurkje en het onderrokje plakken dus zo. Ik zal eens proberen te wassen met wasverzachter. Hopelijk lukt het dan!

Ook met duurdere jurkjes gebeurd hoor. Ik heb er 2 van de Steps en die doen het ook. Ik zal ze nog eens met wasverzachter wassen, misschien werkt het. Doordat ze zo statisch zijn, heb ik ze dus beide nog maar 1 of 2 keer aan gehad :roll: