Hallo!
Mats is nu 7 maanden en we willen gaan starten met brood. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit goed aan moet pakken. Moet ik beginnen met wit of met bruin brood? Moet ik er iets op smeren of moet ik het eerst droog aanbieden? Vanaf wanneer doe je er beleg op, en wat mag er dan allemaal op?
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Hier begonnen met heel licht bruin brood toen… en in eerste instantie deed ik er niets op. Maar geloof wel dat het mag hoor :think:
Veron eet nog steeds het liefst brood zonder iets er op :mrgreen:
Ik deed hem gewoon een kwart broodje in de hand geven in de kinderstoel en zo werkte hij alles lekker na binnen :inlove:
Als ze het nog moeilijk vinden om het door te slikken werkt het om bijvoorbeeld wat fruitmoes er op te doen.
Zelf geef ik vaak smeerkaas (niet te vaak wegens zout), appelstroop zonder suiker, kwark en soms al eens een plak jonge kaas maar dat is soms nog een beetje moeilijk.
Ik geef altijd lichtbruin brood omdat wit brood moeilijker verteerbaar is en verstoppingen kan veroorzaken. Doe er ook altijd een klein beetje margarine op
idd appelstroop of beetje boter of een droog broodje en zo in het handje weg laten knabbelen… :inlove:
hier begonnen met een droge, lichtbruine boterham, maar al snel wat boter erop omdat madam het droog erg saai vond!
Bij Robin was het eerst dopen in de melk geloof ik, en daarna inderdaad smeerkaas, smeerworst of appelstroop.
Wij hadden heel lichtbruin, in het donkerbruine zitten teveel pitten, en wit vind ik niet zo ‘gezond’.
Maar is het tegenwoordig al met 7 maanden?
Ik kan me van Robin nog herinneren dat het pas vanaf 9 maanden ‘mocht’.
Nope, Ryan mocht toen ook met 7 maanden al brood dus Robin zéker
Toen was het écht 9 maanden.
Maar dan zal het advies wel weer overal anders zijn geweest.
We begonnen met 6 maanden rustig met bijvoeden, en pas met 9 maanden mocht hij aan een korstje knabbelen.
Maar ik vind 7 mnd ook gunstiger hoor.
Bedankt voor de tips dames!! :-* Gisteren heeft Mats voor het eerst aan een droog korstje gesabbeld en hij vond het wel lekker maar vooral erg interessant! :inlove:
Binnenkort maar eens wat experimenteren. Kijken wat ie het lekkerst vindt.
Hier wordt ook het advies gegeven met 7 maanden te beginnen. Maar ik begin alleen maar omdat ik denk dat Mats er ook echt aan toe is, niet omdat het in een boekje staat ofzo.
ik denk dat dat ook de enige graadmeter is. Of je kindje er wel of niet aan toe is. Wij zijn vroeg begonnen met bijvoeden, ens ophie was dan ook echt met 6 maanden al toe aan een boterham. Dus toen ging het ook goed. Ken ook kindjes die later zijn begonnen met bijvoeding, en met 9 maanden nog moeite hadden met een boterham. Je kind bepaald dat toch grotendeels ook zelf denk ik
Hoi Hanneke,
Ik ben dit weekend begonnen met het geven van brood aan Olivia tijdens de lunch (pap vind ze maar zo en zo).
Ik doop het brood, net zoals Anneke, in melk. Als ze klaar is met haar brood krijgt ze voorloopig nog een flesje melk erna (ze eet nu ook maar een half broodje).
Tegen de tijd dat ze brood ‘droog’ krijgt smeer ik er margarine of smeerkaas op.
wij zijn met 8 maanden begonnen met brood omdat dat op het schema van ons cb stond maar we zijn al wel eerder begonnen met korstjes. Ze kreeg een gewone bruine boterham met korstjes en heel licht besmeerd met smeerworst of smeerkaas. De korstjes hebben we er bewust niet afgesneden omdat ze korstjes lekker vond dus waarom zouden we haar laten wennen aan brood zonder korstjes. Dopen in melk hebben we nooit gedaan. In het begin was het even wennen en moest ze er niets van hebben, maar na een paar keer proberen was ze gewend en nu is het haar favoriete maaltijd. Ze vraagt ook vaak om een droge boterham als tussendoortje en kan geen boodschappen met haar doen zonder dat ze om een vers pistoletje begint te zeuren.
mischa kreeg ook lichtbruin brood met smeerworst of smeerkaas.
dit sneed ik in kleine blokjes.
Ik woon niet in NL en hier wordt brood ook pas vanaf 9 maanden aangeraden. Wij zijn, net als Anneken, vanaf 6 maanden rustig begonnen met introduceren van voeding (eerst pap, daarna fruit en groentehapjes, etc). Het brood kwam dus ietsje later bij ons. Met droog brood begonnen en af en toe een korst om op te sabbelen en te knagen. Ook erg geliefd als er tandjes doorkomen!