Van de een op de andere dag ben ik genoodzaakt te stoppen met de borstvoeding en direct volledig over te gaan op de flesvoeding.
Mijn zoon is 9 maanden en weegt rond de 8 kilo. Ik zat nog op 3 Ã 4 borstvoedingen op een dag.
Hoeveel geef je je kind van 9 maanden per voeding? Ervaringen graag!!
Allereerst een dikke :-* voor jou…ik kreeg net een brok in mun keel toen ik het gedicht las.
En verder om op je vraag terug te komen…zie schemaatje!
- Smorgens vroeg als ze uit bed komt krijgt Jade 180cc water en 6 scheppen Friso 2
- Smiddags krijgt Jade na het brood eten een fles van 150 cc water en 5 scheppen Friso 2
- s´Avonds krijgt Jade een fles met 180cc water en 6 scheppen Friso 2
Verder krijgt ze bij het fruit smorgens en het koekje smiddags een fles diksap van 150 cc
Heel veel succes, het zal voor jou en Danté best even wennen zijn maar je zult zien dat je ook met het geven van een flesje kunstvoeding kan genieten! Ik vind het de heerlijkste momenten van de dag!
:-*
Maaike weigerde vanaf 9,5 maand de borst:
Ik heb gewoon KV gegeven hoeveel en wanneer ze wilde. Ze kwam toch niet aan de liter.
Dit lijkt me voor jou ook het prettigst om eerst te proberen.
Geen gedoe met schema’s enzo gewoon eerst kijken hoeveel hij drinkt.
Kun je altijd gaan minderen als het moet (wel onder de liter blijven natuulijk).
Maaike zat met 9,5 maand op flessen om ongeveer 06.30, 12.30, 19.00 en 23.00 soms.
Ik maakte altijd 200 klaar (180 water met 6 schepjes poeder).
Ik vond het redelijk gelijk aan wat ze aan bv uit de fles drinken, misschien weet je wat hij dan dronk?
Heel veel sterkte en vraag maar raak!
jochem zit nog op de 4flessen…
:hug: van ons
Cathelijne :hug:
Yeline zit op 2 flessen alleen 's ochtends en 's avonds krijgt ze nog en tussendoor alleen water.
Yeline drinkt 420cc kv per dag.
cathelijne :-*
alissa krijgt smorgens 240 cc fles
12 uur boterham met drinken
2 uur fruit
6 uur avondeten en drinken met een beker
8 uur fles 240 cc maar meestal laat ze 40 staan
sooki lukt het een beetje?
Hier was het op het begin echt heel erg uitproberen hoe en wat, je bent zo gewend om gewoon te geven wat je kind vraagt, nu moet je opeens van te voren gaan vaststellen hoeveel je gaat klaarmaken…
Met 9 maanden gaf ik 3 flessen; in de ochtend 150cc, lunch 150cc en voor het slapen gaan 200cc.
Succes en sterkte!
Bedankt voor jullie hulp lieve meiden :-*
Danté drinkt nu 's ochtends een flesje van 120 cc en hij eet een broodje. 'smiddags drinkt hij ook maar tussen de 100 en de 120 cc en 's avonds een pyjamapapje van 200 cc. Meer lukt niet, is een drama. Al begint het sinds gisteren iets te beteren.
Bij mij wilt hij overigens niet drinken, behalve het pyjamapapje, dus da’s ook lastig hihi. Maar goed, als hij maar iets van die opvolgmelk binnen krijgt.