Stap 1 in werking... maar uitsteltechniek voor slapen?!?

Saba wil steeds vaker overdag op de “ceee plassuh” en we hebben dan ook wc brilverkleiners en opstapjes gekocht om het ons allemaal wat makkelijker te maken :wink: . Nou doet ze nog niet echt veel (een paar druppeltjes… het afvegen van haar poentje en doorspoelen vindt ze leuker dan daadwerkelijk plassen :mrgreen: ) maar de eerste stapjes zijn gezet. Maar nou komt ie… net voor het slapen gaan en net op het moment dat de lamp uitgaat… jawel… “Sawa vieze luier, plas!!!” en heeft mevrouw netjes haar luier volgeplast. Mooie uitsteltechniek om nog niet naar bed te hoeven, maar dat is voor mij wel een beetje een bewijs dat ze dus prima in staat is haar plasjes te regelen.



Kent iemand dit gedrag en is het nu verstandig om haar voor het slapen gaan ook een plasje te laten doen op de “ceee” zoals ze het zelf noemt of ga ik dan te snel :think: ?!

Gewoon op de wc zetten hoor. Dat deden wij bij Anne al heel lang en ondanks dat ze nu echt zindelijk is moet zo voor een slaapje eerst naar de wc van ons, gewoon om even te proberen. We leggen dat telkens wel lief uit dat het niet is dat ze iets moet doen, maar dat er stiekum toch een plasje kan zitten die buiten wilt spelen, en dat helpt.

Idd gewoon op de wc zitten. Onze oudsten waren ook allebei net twee toen ze zindelijk werden, dus het kan echt wel. En wij hebben ook niet gepusht. Ik heb ze wel gewoon lekker in hun blote kont laten lopen, dan leren ze het het snelst. Potje in de kamer neer zetten en maar laten lopen. Het gaat dan natuurlijk wel een paar keer mis, maar als je laminaat hebt, is het ook zo weer schoon :wink:



En hier moeten de kids ook altijd eerst naar de wc voordat ze naar bed gaan, vaste prik! Dus probeer het gewoon, als het niet lukt, jammer dan!



En het is natuurlijk de PERFECTE manier om mama’s aandacht nog even wat langer vast te houden :mrgreen:

Gewoon op de wc zetten!!!