Stabilo.

ik pakte voor juul ook nog wel eens een makkelijk boekje, zoals mijn eerste woordjes voor peuters en dan liet ik het haar over schrijven, en het plaatje erbij tekenen.



ze schrijft nu zelf :slight_smile: vanmiddag kip :slight_smile: en papa en mama… Gek he… je schrijft p a p a en je ezegt papaaaaaah :slight_smile: Die ontdekking! :):slight_smile:

een stabilo schijnt ook helemaal niet zo geweldig te zijn :wink:



de inhammen waar de vingers moeten staan staan schuin ten opzichte van elkaar en dat geeft weer een minder goede schrijfwijze ofzoiets :think:



nouja… Luna kon er absoluut niet mee omgaan en is terug gegaan naar de vulpen (op advies van de kinderfysio :wink: )

dus ik zou het idd lekker met een potlood gaan oefenen en geen stabilo zijn nog eens duur ook

volgens mij kan aanbieden wat de interesse heeft ook geen kwaad hoor! Je zou trouwens naar wat dikkere potloden kunnen zoeken. Helemaal mooi zijn de driehoekspotloden, maar ik weet niet of je die in de gewone winkel kunt krijgen? Verder zou ik me idd ook nog geen zorgen maken over de pengreep, dat komt op school vanzelf :thumbup:

Het is inderdaad vaak meer natekenen van letterfiguren op die leeftijd. Niks mis mee, zolang je niet echt gaat zitten en te actief verbetert. Letters die op zijn kop staan zijn dus ook gewoon heel erg normaal of gespiegeld.



Met de pengreep zou ik ook nog niet bezig gaan, zoals ze hem op deze leeftijd vasthebben is eigenlijk altijd wel goed, anders kan je een te krapachtige greep krijgen, waardoor het handje ook echt zeer gaat doen. Dat bevordert het schrijven natuurlijk averechts.



Wat kinderen ook vaak leuk vinden is letters na stempelen. Dus de naam stempelen en dan eronder de letters na laten stempelen en dan over proberen te trekken met potlood.