Staatslot

Wij zaten met de familie bij elkaar en hadden het over een straat oudejaars loten. MAar ik kan dat nergens op internet vinden of dat kan of niet…

Heeft één van jullie dat wel eens gekocht? En natuurlijk ben ik dan ook benieuwd of dit nog een leuk iets met zich heeft mee gebracht.



Groetjes en fijne dagen nog!



Ingrid

Zelf nooit gedaan, maar een vriendin van me doet dat elke oud&nieuw.

Ja met Oud en Nieuw is er altijd een trekking van de Staatsloterij.



De loten zijn dan wel extra duur. Rond de 25 euro!

@gismolo wrote:

Ja met Oud en Nieuw is er altijd een trekking van de Staatsloterij.



De loten zijn dan wel extra duur. Rond de 25 euro!


Maar je kan ook een half lot kopen toch ? Dan win je de helft van de prijs die op dat lot valt ofzo…



Ik ben nog van plan een halve te gaan kopen…

Wij doen elk jaar mee, maar zijn meestal meer kwijt aan de loten dan we verdienen door een prijs :wink:

Of je een hele straat oudejaarsloten kunt kopen is m eniet bekend.

Ook wij doen weer mee dit jaar, met 1 lot.

Als je nooit buiten komt kan die zak met geld ook niet op de hoofd vallen hè :wink:



Ik hoop dat je nog antwoord op je vraag krijgt en dat iedereen die en lot gekocht heeft ook een beetje geluk heeft :pray: :pray:

Dan moet je gewoon o tot en met 9 kopen a 25 euro per lot. Heb je wel altijd prijs. Maar je bent ook aardig wat geld kwijt.

Je kan inderdaad een half lot kopen of 1/5 lot. Mogelijkheden genoeg :wink:

ik heb een half lot gekocht als kerstkadootje voor mn zusje, wie weet heb ik r wel een miljoen gegeven :lol:

@gismolo wrote:

Je kan inderdaad een half lot kopen of 1/5 lot. Mogelijkheden genoeg :wink:


Met de oudejaarsloterij kun je alleen hele of halve loten kopen, toch? Zo was het tenminste toen ik ze nog verkocht :wink:

Oh is dat zo joh! Ik weet dat je normaal 1/5 loten kunt kopen, maar of dat met oud en nieuw ook zo is durf ik dan niet met zekerheid te zeggen.

Met oud en nieuw kan je geen 1/5e loten kopen, maar wel halve. Dat is dus 13,50 per lot.

ja, een hele is 27 euro, dus daar schrok ik van, dus daarom zij ik, doe maar een halve dan.

meestal kost een heel lot 13,50.

Wij hebben een straat oudjaarsloten 8)

Mijn man had in september van mijn ouders 13 loten gekregen :shock: voor zijn verjaardag.

We hadden 60 euro aan prijs.

wij hebben, ooit toen de prioriteiten anders waren (lees: toen Wessel er nog niet was) een paar jaar lang een hele straat (dus 0 t/m 9) oudejaarsloten gekocht.

geloof 3 x of zo…

we hebben nooit meer dan 125 euro gewonnen… Dik verlies dus…



Laatste jaren doen we het dus niet!

Vrienden van mijn ouders hebben vorig jaar 1 miljoen gewonnen met de oudjaars loterij,hadden 2 loten,dachten eerst 1000 euro hadden niet goed gekeken.

Wij willen dit jaar voor het eerst een oudejaarslot kopen. Maar wat is het verschil tussen een heel lot en een straat??? :oops: ik ben echt onwetend op dit gebied! :lol:

pluutje; een straat is alle loten zeg maar, dus 10 loten met de eindcijfers 0 t/m 9



een heel lot is gewoon 1 staatslot met een eindcijfer van 0 t/m 9. je kan zelf kiezen, of een willekeurig nr krijgen.



dan heb je nog 1/5e loten. eigenlijk hetzelfde als een heel staatslot, alleen krijg je dan maar een vijfde van de prijs (dus als er 50 euro op je lot is gevallen krijg je ‘slechts’ een tientje)



wij hebben 2 hele loten gekocht met jackpot :oops: wel veel geld maar ja hebben ook beiden 13e maand gekregen dus dan mogen we wel een keer zo uit de slof schieten haha :mrgreen:



:pray: 20 miljoen :pray: :mrgreen:

Ik heb een half lotje gekocht gister.

Hier een hele straat…dus eindcijfer 0 t/m 9



We waren 270 euro kwijt…is de eerste keer en geld voor opzij gelegd om de spanning een beetje te verhogen met oud en nieuw :mrgreen:



De mannen in mijn gezin moeten altijd werken bij de polisies maar dit jaar niet dus reden voor een feessie!



En dan de 20 miljoen uiteraard!



:-*