staartjes vlechtjes enz..

weet niet of hier al een topic over is geweest…:oops:

maar…

soms zie ik van die kleine kindjes met leuke vlechtjes, staartjes of klemmetjes in het haar…

hoe doen jullie dat???

als ik bij Luna alleen al naar haar haar wijs begint ze al te gillen b.w.v. :shifty: :lol::lol:

elastiekje of klemmetjes in het haar blijven hooguit 1 hele seconde zitten voor die eruit getrokken worden

als ik een vlechtje probeer te maken (invlechten) zit ze ook al gelijk met haar handjes erbij en het los te peuteren…

Over het blijven zitten. Zij ik gewoon iedere keer als ze iets in had hoe mooi het was. Dat hielp. Na een week elke keer opnieuw in doen en voor de spiegel kijken hoe mooi het is. Kijken met dr ogen en niet met dr handjes haha. Hield ze het in.

En ja Joy klem ik altijd vast met me benen. Ze heeft niets te willen hahaha. Haar haren moeten zoiezo elke dag gedaan worden ivm dr krullen en dus klitten. En dan is de rest niet meer zo lastig natuurlijk. Maar het komt er dus vooral op neer dat ze niets te willen heeft.

In t begin zette ik haar ook wel eens vast in de kinderstoel gaat ook handig. Maar op schoot heb ik er meer handigheid in inmiddels. Ah ja en ze mag ondertussen tv of dvd kijken :slight_smile:

ok dus gewoon vastbinden :mrgreen: :mrgreen:

het is bij Luna gewoon zo erg dat als ik haar haar borstel ze na 1x de borstel erdoor halen al zegt klaar :roll:

O ja ik ken het wel hoor. Joy zit soms te gillen en te doen. Maar ja ik doe of het me koud laat en ga gewoon door hahaha. Ze heeft gewoon niets te willen :roll:

En inderdaad dan roept ze mamma klaar! Dan zeg ik nee mamma is nog niet klaar. Dan zegt zij weer: BIJNA!! BIJNA MAMMA!! (ja ja ze zegt het erg hardop haha)

Tegenwoordig kan ik als ik wil en zij heeft geen gekke bui, gerust een halfuur met dr haar bezig zijn. Maak vaak staartjes, twists, knotjes. Vlechtjes nog niet geprobeert :mrgreen:

Hier idd ook klem tussen mijn knieen en dan piept ze bij elke kamstreek… auuuw mama, auuuuww mama…

Maar ze heeft niets te willen, ze heeft droog, maar dik haar en 1 dag niets in d’r haar en ze heeft dikke klitten. Dat doet pas auw :shifty:

Ze moet dus van mij en ze krijgt ook geheid weer opnieuw wat in als ze het eruit trekt en dan zeg ik dus… ja, en nu moet het weer opnieuw, dus weer auw auw, laat het zitten, dan hoeft dat niet.

Dat duurde een week, toen had ze het door.

Ik was dan ook wel consequent in het dan opnieuw maken van staarten.

Soms wel 7x op 1 dag.

Maar ze vatte snel dat ze vaker de pino was als ze het dus lostrok, dan wanneer ze het liet zitten.

Ze is nu 3,5 en sinds een maand of 7 laat ze het echt de hele dag zitten.

Kijk wel dat je niet te veel de haren echt lijnrecht tegenover hun normale inplantrichting vastmaakt, want dat doen me een partij zeer als je dan na een hele dag losmaakt.

Daar doe ik Aniek geen plezier mee.

Zo hoef ik Aniek dus echt geen halve staart hoog op d’r hoofd te maken want haar haren vallen stijl naar beneden. Ze schreeuwt het dan echt uit als we sá vonds de staart los maken.

Hier dus altijd 2 zijstaartjes, 2 invlechtjes, of 1 grote paardestaart achterop.

Hahaha Cell zo herkenbaar jou verhaal. :smiley:

Je schrijf het alleen iets duidelijker op :lol:

bedankt voor de tips :thumbup:

ik ga proberen elke dag consequent een staartje te maken en dan als ze dat toelaat eens verder kijken met klemmetjes en vlechtjes

en idd dat doet behoorlijk veel zeer ja als je dat losmaakt na een hele dag dat weet ik van vroeger nog wel :lol:

:roll: nou ik zit nu al op 10x geloof ik :x

tsssssss wat een barbaarse methodes… :hand: vreselijk…

Gewoon Bibop ben je van alles af… :mrgreen:

Hier dus ook nu al (met de paar dunne haartjes die ze heeft) telkens opnieuw indoen, en telkens laten zien ooooooooooh wat is Lieke mooi!!!

en soms houd ze het dan langer als een uur of 2 vol. :mrgreen:

wat is Bibop??

3-5 mm meer haar als kaal :mrgreen:

Hier helaas ook een meisje die alles meteen weer uit haar haren trekt. :frowning:

Meteen weer opnieuw indoen doe ik ook wel, maar mijn dochter heeft echt een heeeele lange adem. Meestal ben ik dus degene die het na zo’n 15x (nee, dit is niet overdreven) er maar weer bij laat zitten… :roll:

ik heb het er idd ook maar weer bij laten zitten ze wou echt niet… elastiekje zat er 1 sec in en zij trok hem er weer uit :snooty:

oh 1x heeft hij langer gezeten want toen ging ze even in de spiegel kijken en trok hem er daarna weer uit :snooty:

hoe lang is haar haar?

Want “moet” het? Het is natuurlijk wel erg leuk he…!

Misschien staat een ander variant haar ook wel erg leuk en zijn jullie beiden blij :wink:

Anna Sofie heeft jaren vlechtjes, staartjes, knotjes gehad en dat ging prima hoor, ze heeft tegenwoordig een bob en dat is ook wel makkelijk eigenlijk :oops:

ze heeft vrij kort haar :frowning:

wel mooi :smiley:

He en gewoon een haarband, trekt ze er zeker ook uit?

misschien is dat het: het zit haar wellicht niet in de weg als het los is.

Bij Joy ging rond de 14maanden dr haar in de weg hangen. Dus ze veegde het steeds weg. En met staartjes of iets, kwam ze er achter dat het toch wel handig was haha. En toen was het dus in 1week goed. Maar ik denk wel de maanden ervoor trok ze indd ook alles eruit en werkte t gewoon niet maar ik was toen ook lui en dacht ach, ook los zit het prima.

ja ik zat ook aan een haarband te denken (waren vandaag even in de stad en toen keek ze wel naar een diadeem

af en toe doe ik wel gel in haar haar (voor de krullen) maarja dan is het nog steeds los natuurlijk

Gel? word het dan niet heel hard? Dan worden krullen toch minder mooi lijkt me.

Ik gebruik voor Joy gewoon veel conditinair en een leave in voor elke dag dan komen de krullen vanzelf goed tot hun recht.

Wat je ook kunt doen is als het nat is allemaal plukjes draaien. Dan worden de krullen nog mooier :inlove:

wij douchen haar s’avonds :wink:

met gel word het idd hard :frowning: heb ook weleens gehoord er brilcream (ofzo?) in te smeren maar dat is zo heel erg vet… :think:

conditioner gebruik ik eigenlijk niet en leave? ken ik niet is dat ook vet ofzo?