Mijn zoontje wil staand plassen, hij gaat dan boven het potje staan en plast netjes in het potje. Is overigens pas sinds vandaag dat hij uit zichzelf naar het potje liep om te gaan plassen :lol: Voor vandaag liet ik hem kennis maken met het potje door hem erop te zetten maar wilde hij er niet op plassen.
Dit zo laten of hem toch leren om te gaan zitten …
Hij ziet overigens de volwassenen om zich heen alleen maar zittend plassen dus toch apart dat hij staand wil plassen.
Alle tips zijn welkom.
Groet.
Geen tips, maar moest wel lachen toen ik dit las. dit soort dingen gaan wij natuurlijk ook nog krijgen met onze knul :inlove: :lol:
Wel apart datie nooit iemand heeft zien staan en het toch wil :eh:
Nog geen ervaringen met jongens, maar als het zover is en Ninian wil liever staand plassen dan zal ik een vliegje of een andere figuurtje kopen om in het potje te doen en hem motiveren om “raak” te plassen. Het is gewoon iets dat je moet motiveren, hij zal toch aan de eind van de dag staand moet plassen, dus ik zou hem niet eerst leren om te zitten, als hij dat niet wil. Vroeg geleerd… En zo krijg je misschien een manneke, die wel raak kan plassen. hahahahaaaa
Heel veel plezier en succes!
Ik heb de jongens hier altijd bewust zittend laten plassen op het potje. Eigenlij met het idee dat je dan ook gemakkelijker de poep op zou kunnen vangen. Ik hoorde in mijn omgeving van zoveel jongetjes die wel al een hele tijd zindelijk waren maar het poepen steevast in de luier deden. Ik weet niet of het een met het ander in verband staat maar die link had ik voor mezelf wel gelegd.
Overigens moesten de kleuters op de basisschool waar ze gezeten hebben voor de verhuizing altijd zittend plassen op de wc.
Mijn jongens moeten vaak plassen en daarna gelijk poepen, dus zitten is ideaal. Ze weten zelfs niet eens hoe staand te plassen.
Ik zie alleen maar voordelen aan zittend plassen, dus ik zou hem toch proberen te laten zitten.