staan in box (en vallen)

M’n zoontje kan sinds een paar dagen zelf staan in de box (en bedje en overal waar hij zich maar aan kan optrekken). Ik ben natuurlijk hartstikke trots :inlove: . Maar hij kan nog niet staan zonder zich vast te houden. En hij heeft nog niet door dat hij valt als hij z’n handjes loslaat (om iets te pakken bijvoorbeeld). Dus vanavond viel hij 2 keer achterover in de box. Gelukkig kunnen babietjes veel hebben, maar ik ben wel geschrokken. Misschien ben ik overbezorgd, maar ik ben bang dat hij z’n hoofdje een keer bezeerd. Ik ben ook bang dat hij in z’n slaap in z’n bedje gaat staan en dan valt. Hij draait zich nu al om in z’n slaap. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik kan hem onmogelijk 24 uur in de gaten houden. Nog tips?



O ja, op het aankleedkussen blijft Nando ook absoluut niet stil liggen. Verschonen en aan- en uitkleden wordt zo wel een hele opgave. Hier ook nog iemand tips voor?

Toen Djenno zich begon op te trekken in de box viel hij ook zo vaak achterover. Ik heb toen een paar kussens aan de achterkant van de box gelegd zodat als hij zou vallen hij in ieder geval niet met zijn koppie tegen de spijlen zou aanvallen.



In bed is het een ander verhaal, daar kun je geen kussens in leggen als je er niet bij bent maar neem van mij aan dat ze na een paar keer vallen het wel snel genoeg doorkrijgen dat ze zich met een handje moeten blijven vasthouden hoor! :mrgreen:

Ik heb hetzelfde gehad en nu nog omdat ze aan het oefenen is met los staan en los lopen. Doodeng :roll:

En ja ik ben ook de hele tijd bang dat ze zich zeer doet, maar je doet er niks aan. In de box kun je inderdaad een kussen neerleggen maar dat zou ik in bed niet doen.

Neem aan dat je het bed en de box al naar beneden hebt gezet.

En ze krijgen het zelf ook wel door hoor en dan worden ze voorzichtiger.



En het aankleedkussen is soms ook 1 grote vechtpartij, ik zorg in ieder geval dat er een leuk speeltje in de buurt is en overdag doen we luierbroekjes. Dan kan ze alvast gaan staan als ze schoon is en dan stapt ze zelf in het luierbroekje :inlove: Maar daar is jouw zoontje nog een beetje jong voor denk ik :think:

Fijn dat ik niet de enige ben die dat vallen doodeng vindt. In de box liggen inmiddels heel veel kussens onder het boxkleed. Box en bed staan al naar beneden sinds Nando met de spijltjes begon te spelen (dus al heel lang :oops: ). Ik moet er maar aan wennen en ik heb inmiddels van een andere mama begrepen dat ze echt heel veel kunnen hebben. Bedankt voor jullie reacties.

Ze kunnen echt heel veel hebben…toen ze net begon te rollen, knalde ze soms met haar achterhoofd op de grond door gebrek aan controle.

Ik kreeg er plaatsvervangende hoofdpijn van ! Maar haar hoorde je niet eens :shifty: ging gewoon lekker verder rollen

Met dat staan nog geen tips, maar je kan nando misschien laten zitten op het aankleedkussen + een speeltje, doe ik met R. ook en werkt als ene tierelier en als ie op zijn rug moet liggen ook een speeltje en hem afleiden zodat ie niet gaat rollen.

Met vallen en opstaan worden ze groot :wink:



Maar idd in de box zou je iets van kussens tegen de spijlen kunnen leggen, maar in het bedje kan dat weer niet. Ze kunnen echt hartstikke veel hebben die kleintjes en leren vrij snel dat als iets zeer doet, ze zich beter vast moeten houden.



Heb je op het aankleedkussen al eens geprobeerd om hem op zn buik te leggen. Is uiteraard ff oefenen met luier, of anders na de luier op zn buik leggen. Verder liedjes zingen en met hem praten of zoals al gezegd een speeltje, of nog mooier het lege pakje van de billendoekjes of het doosje wat om de tube bepanthen ofzo zit. Das nog veeeeeeeeeeeel mooier, mijn dochter heeft een hele tijd met de neusspray (zoutoplossing) gespeeld tijdens het verschonen, vond ze prachtig!

mijn mannetje stnd met 7 mnd en ik heb m`n hart vaak vastgehouden met dat staan en nog!

in het begin legde ik kussens achter hem of hing een dekentje over de rand van de box, maar dan zal je zien dat ze de andere kant op vallen :roll: haha

ze leren ervan en als ze eenmaal door hebben dat ze omvallen als ze los laten, doen ze het niet meer :stuck_out_tongue: straks krijgen we hetzelfde probleem met lopen :lol:



en met verschonen en aankleden is hier ook drama, ik zorg altijd voor een speeltje of afleiding, soms helpt niets en moet ik hem bijna in de houdgreep houden :? en met aankleden maak ik er vaak een spelletje van, kiekeboe met de handjes en voetjes



@loesje79 wrote:

Heb je op het aankleedkussen al eens geprobeerd om hem op zn buik te leggen. Is uiteraard ff oefenen met luier, of anders na de luier op zn buik leggen.




heeft hier geen zin, dan gaat ie er nog sneller vandoor :lol: :lol:

Op het aankleedkussen probeer ik Nando idd af te leiden met een speeltje. Soms helpt het. En zoveel mogelijk zittend aankleden. Hij draait al op z’n buik voordat ik het zelf heb kunnen doen. En dan een luier om doen valt nog niet mee :wink:



Och, ik geniet er maar van dat het zo’n vrolijk actief mannetje is en niet teveel kijken als ie in de box staat.

hier inderdaad ook dat probleem! Manoël gaat nu sinds een tijdje ook staan , maar valt dus ook steeds! en aankleden ook zo lastig, hij gaat dan steeds staan, die grapjas :mrgreen: geen tips hier dus… wel herkenning :wink:

Grappig die herkenning! Nando heeft gelukkig inmiddels door hoe hij weer moet gaan zitten als hij moe is van het staan. In de kinderstoel gebruik ik nu een tuigje en dat werkt perfect. Hij blijft keurig zitten tijdens het eten en hij vindt het tuigje nog niet eens erg :mrgreen:

@crocusje wrote:

Op het aankleedkussen probeer ik Nando idd af te leiden met een speeltje. Soms helpt het. En zoveel mogelijk zittend aankleden. Hij draait al op z’n buik voordat ik het zelf heb kunnen doen. En dan een luier om doen valt nog niet mee :wink:



Och, ik geniet er maar van dat het zo’n vrolijk actief mannetje is en niet teveel kijken als ie in de box staat.




Naomi op het aankleed kussen is ook echt een ramp.

Ze wil rollen,zitten en eraf en dan is het brullen geblazen.

Ik doe enkel de luier wisselen op het kussen en bij de rest laat ik haar gewoon in haar bedje staan en trek de romper en het shirtje zo aan.

daarna gaat ze zitten en doe ik t broekje aan.

Het is misschien niet zo heel handig maar kan ze in ieder geval niet naar beneden vallen en ze werkt tenminste een beetje mee ipv tegen.