staan in box (en vallen)

M’n zoontje kan sinds een paar dagen zelf staan in de box (en bedje en overal waar hij zich maar aan kan optrekken). Ik ben natuurlijk hartstikke trots :inlove: . Maar hij kan nog niet staan zonder zich vast te houden. En hij heeft nog niet door dat hij valt als hij z’n handjes loslaat (om iets te pakken bijvoorbeeld). Dus vanavond viel hij 2 keer achterover in de box. Gelukkig kunnen babietjes veel hebben, maar ik ben wel geschrokken. Misschien ben ik overbezorgd, maar ik ben bang dat hij z’n hoofdje een keer bezeerd. Ik ben ook bang dat hij in z’n slaap in z’n bedje gaat staan en dan valt. Hij draait zich nu al om in z’n slaap. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik kan hem onmogelijk 24 uur in de gaten houden. Nog tips?



O ja, op het aankleedkussen blijft Nando ook absoluut niet stil liggen. Verschonen en aan- en uitkleden wordt zo wel een hele opgave. Hier ook nog iemand tips voor?

Toen Djenno zich begon op te trekken in de box viel hij ook zo vaak achterover. Ik heb toen een paar kussens aan de achterkant van de box gelegd zodat als hij zou vallen hij in ieder geval niet met zijn koppie tegen de spijlen zou aanvallen.



In bed is het een ander verhaal, daar kun je geen kussens in leggen als je er niet bij bent maar neem van mij aan dat ze na een paar keer vallen het wel snel genoeg doorkrijgen dat ze zich met een handje moeten blijven vasthouden hoor! :mrgreen:

Ik heb hetzelfde gehad en nu nog omdat ze aan het oefenen is met los staan en los lopen. Doodeng :roll:

En ja ik ben ook de hele tijd bang dat ze zich zeer doet, maar je doet er niks aan. In de box kun je inderdaad een kussen neerleggen maar dat zou ik in bed niet doen.

Neem aan dat je het bed en de box al naar beneden hebt gezet.

En ze krijgen het zelf ook wel door hoor en dan worden ze voorzichtiger.