spuitluiers bij flessevoeding ?

charlotte heeft sinds een dikke week dagelijks 1 of twee dikke spuitluiers en dan bedoel ik ook echt spuitluiers. :sick: dan heeft ze haar ontlasting nog achter haar oren zitten :shock:

eerst heb ik het even aangezien aangezien floris ook niet 100% lekker is ,maar nu duurt het wel erg lang vind ik…

ze gedraagt zich verder heel normaal ,is vrolijk enz enz.

ze krijgt nutrilon forte en dit gebruikt ze al 6 weken dus het is niet nieuw meer.

ik heb net het buro gebeld voor advies en hun kennen het niet,morgen willen ze me terug bellen voor advies.

nu vroeg ik me af of jullie het kennen en wat ik er aan kan doen? eventueel andere voeding of andere tips? :think:

zou ze geen koemelk alergie kunnen hebben vraag ik me af? :think:

ik zat er net op te googlen en kwam wel een paar bekende punten tegen eigelijk…waaronder het drinken…het drinken duurt wel 3 kwartier vaak en gaat in meerdere malen inplaats van gewoon in een keer.

ook de traanbuisjes die nog steeds rommel uitscheiden en de vele vele scheetjes die ze laat (krampjes)

wat denken jullie na dit gelezen te hebben? :think:

Meestal als ze kma hebben, dan hebben ze ook last van krampen en huilbuien.

Het kan het toch zijn hoor, even afwachten maar.

Ik hoop dat het snel over is!

Liefs Suzanne

Meestal als ze kma hebben, dan hebben ze ook last van krampen en huilbuien.

Het kan het toch zijn hoor, even afwachten maar.

Ik hoop dat het snel over is!

Liefs Suzanne

de krampen heeft ze dus ook.

Ow sorry, ik heb er overheen gelezen.

Dan zou het zeker kunnen, ik zou even met de huisarts overleggen of het handig om tijdelijk over te stappen op een voeding zon koemelkeiwitten.

Liefs Suzanne

Mijn meisje had dit ook, echt precies hetzelfde :shock: ook eerst verdenking van KMA maar een week later was alles opeens over :think: CB snapte er niets van, en wij ook niet. En een week of 2 daarna begon het weer, geen oorzaak te vinden… en zo ging het tot 4 maanden door, toen opeens haar eerste tand tevoorschijn kwam. De spuitluiers enzo verdwenen als sneeuw voor de zon :eh: :angel:

Nu is jouw dametje nog wel erg jong voor tandjes, maar misschien zit er wel iets te drukken…

Overigens over de traanbuisjes, ons is uitgelegd dat dat erg lang kan duren. Bij Jill duurde het zeker wel tot ze bijna 3 maanden was, voordat het minder werd. Eerst werd haar ene oogje minder viezig, en toen die ‘genezen’ was trok haar andere oogje ook helemaal bij.

@Paco wrote:

Mijn meisje had dit ook, echt precies hetzelfde :shock: ook eerst verdenking van KMA maar een week later was alles opeens over :think: CB snapte er niets van, en wij ook niet. En een week of 2 daarna begon het weer, geen oorzaak te vinden… en zo ging het tot 4 maanden door, toen opeens haar eerste tand tevoorschijn kwam. De spuitluiers enzo verdwenen als sneeuw voor de zon :eh: :angel:

Nu is jouw dametje nog wel erg jong voor tandjes, maar misschien zit er wel iets te drukken…

Overigens over de traanbuisjes, ons is uitgelegd dat dat erg lang kan duren. Bij Jill duurde het zeker wel tot ze bijna 3 maanden was, voordat het minder werd. Eerst werd haar ene oogje minder viezig, en toen die ‘genezen’ was trok haar andere oogje ook helemaal bij.

wat een mooie avatar heb je paco :thumbup: :inlove:

ik zal er eens over nadenken over wat je daar zegt,maar mijn gevoel zegt dat er iets aan de hand is…raar he moeder gevoel :think:

probeer het aan te geven… als je gevoel niet goed is, dan is er meestal iets aan de hand.

hier heeft de jongste vanaf het begin gehad dat ze heel veel spuugde en weinig dronk, en ook heeeeeel lang over een voeding deed (45/60 min :roll: )

ook veel krampen.

wij zaten voor het spugen bij de ka en uiteindelijk was onze enige oplossing andere voeding… er ging een wereld open… :dance: gewoon slapen, niet onrustig, iets minder spugen, maar spuitluiers… :think: :think: weet ik niet of ze dit had. zou kunnen… maar andere dingen overheersten meer…

heb nog een provocatietest gehad, hieruit bleek dat ze geen kma had, maar toen wij met gewone melk begonnen was het een groot drama, onrustig, spugen, minder drinken en kwam niet van de kma voeding af (door te mengen) en ze wordt nu behandeld als een kma kindje (over 2 wkn weer de provocatie test :shifty: )…

Ik denk dat ze gewoon iets opgelopen heeft :wink: C. heeft het deze maand al 2x een week gehad. Het heerst schijnt.

Devies van mijn huisarts en kinderarts is, zolang er meer in gaat dan eruit en ze aan komt is het goed. Wel zorgen dat ze niet uitdroogt natuurlijk.

KA zei vanmorgen dat ze 12 spuitluiers op een dag mogen hebben als ze verder goed drinken, niet uitgedroogd zijn en aankomen (wat ik ietwat veel vind overigens en vooral vervelend voor de baby)

Dankje Merel! :inlove:

En inderdaad, als je het niet vertrouwd, zou ik ook de HA of HAP bellen. Beter een keer teveel dan te weinig.

Er heerst idd ook iets, is ook niet gek met dit weer…

Jill werd vanmiddag ook opeens vanuit het niets strontverkouden, jengelig, niets was goed en daarstraks voordat ze naar bed ging een enorme diarreeluier :shock: en koorts. Ze slaapt nog steeds niet, ze is behoorlijk onrustig. Hoop dat ze snel weer opknappen, zo zielig als die kleintjes zo ziek zijn :hug:

Of wellicht een lactose intollerantie? :think:

zoals verwacht heeft het buro me niet terug gebeld :evil:

en zitten we nog steeds met de spuitluiers.ik zal morgenvroeg zelf maar weer bellen en er bovenop zitten dit keer. :snooty:

wat me opvalt is dat ze elke keer tijdens de voeding aan de dunne raak,en ook vlak er na.door het zuigen komen de darmpjes natuurlijk flink aan het werk en dat is dan ook flink te merken :sick:

lactose intolerantie zou ook kunnen idd… :think:

Ik zou een afspraak bij de huisarts maken. Dan kan die met je mee kijken en eventueel doorverwijzen naar de kinderarts-

Liefs Suzanne

Ik zou de HA even bellen.

T.ygo had ook diarree dat hield 2 wkn aan en buikpijn. Daarnaast had hij uitslag in zijn gezicht.

Na overstap op de pepti was de diaree na een wk weg evenals de buikpijn en zijn uitslag! :thumbup:

Tijdens de provocatie had hij na 1 dagen hypoallergene voeding gelijk de dag erna diaree…dus een KMA kan natuurlijk ook.

Sterkte!

ik het het buro net zelf weer gebeld en ze namen nu contact op met de kinderarts daar.die beld me voor 14.00 terug als het goed is.zoniet dan moet ik om 14.00 zelf weer bellen.

de vrouw van het buro zei wel dat er een flinke golf met buikgriep heerste dus dat zou het ook kunnen zijn.al vind ik het dan wel raar dat charlotte de enige is die er last van heeft :think:

mmmh, het klinkt niet echt als buikgriep, als ik eerlijk ben.

Meestal zijn de artsen die op het cb werken, trouwens basisartsen en geen kinderartsen.

Liefs Suzanne

ze willen dat ik morgen even naar de huisarts ga.om 14.00 moet ik er zijn

Ik hoop voor jullie dat de huisarts iets kan doen!

Liefs Suzanne