spugen

hallo. Alex spuugt sinds zijn geboorte heel veel. De eerste 6 mnd kreeg hij bv, dus was het gewoon wat hij teveel dronk, spuugde hij weer uit.

Sinds 2 maanden krijgt alex nu flesvoeding. Nog steeds spuugt hij veel. Na het drinken laat ik hem een tijdje niet op de grond of in de box spelen omdat hij dan zo druk speelt dat alles eruit gaat. Maarja, hij wil natuurlijk ook niet de hele tijd in de wip of op schoot. En zelfs als hij 1 uur de fles krijgt, gaat slapen en dan om 4 uur weer wakker wordt en gaat spelen, begint hij weer te spugen. Het spugen komt volgens mij echt van het op de buik spelen want als hij ligt heeft hij het niet. Maarja hij kan niet de hele dag op zijn rug liggen.

Is andere flesvoeding voor hem een optie? Of broodpitmeel? (hij krijgt nu fr*so 2). Hoe hebben jullie dat gedaan?

(hij spuugt trouwen ook wel sap of vast voedsel, maar wel minder)

Alvast bedankt.

johannesbroodpitmeel inderdaad gaan proberen!!

Ja zou ik ook doen. De voeding kan daardoor wel dikker zijn, dus misschien moet je daar met de speen ook even rekening mee houden. Even als tip.

Ja je kunt door de melk JBPM doen en dan idd de speen aanpassen. Bv een driestandenspeen zodat je tijdens het voeden kunt draaien zodat ie er wat uit krijgt. Overigens; Finn en Mees spuugde ook zoveel en idd vooral door het op de buik spelen. Door de JBPM werd het spugen na de fles wel minder maar ook de andere voeding (fruit, koek, groente)kwam er steeds vaker uit. :? Is echt een ramp. En dat spul STINKT! Kun je beter melk hebben dat ie spuugt… :? Maar net wat je zegt, je kunt hem moeilijk verbieden om op zijn buik te spelen. F&M waren echte buikliggers en kropen ook al met 6 maanden rond op hun buik. Gevolg; overal plasjes kots waar ze vervolgens weer met hun buik doorheen kropen. Lekker! :roll: :roll: :lol: Ik heb ze maanden lang altijd een slab om gehad, niet dat dat veel hielp maarja… :roll: Iemand zei toen tegen mij; Als ze 1 zijn dan stopt het spugen en idd, toen ze 1 waren was het over. Maar het was wel een gedoe hoor…Maar je doet er dus niets aan… :roll:

Bedankt voor de reacties.

Ja dat van die plasjes herken ik wel! Alex gaat er dan lekker met zijn handen in zitten smeren… bah :frowning: en manderijn spuugt ie ook weleens uit. Warm eten blijft echter altijd wel binnen.

Ik ben sinds 2 dagen begonnen met jhbp aan de 12.00 voeding toe te voegen en sinds dien heeft alex mega poepluiers. Heel vaak, heel geel en s ochtends heel erg doorgelekt :sick:

Dus ben ik vandaag maar weer mee gestopt.

Zou ik voeding voor spugende baby’s kunnen proberen of heeft dan geen zin en moet ik gewoon accepteren dat het zo is en wachten tot ie kan lopen??

Bij JBPM is de truc om uit te vogelen hoeveel precies je moet gebruiken, het is bij het ene extreem spuitluiers en bij het andere extreem veel spugen. Ikzelf heb hetzelfde probleem en ik meng friso normaal met frisocomfort (daar zit ook jbpm in) in een half om half verhouding, dan gaat het bij mij behoorlijk goed.

Dus vooral niet te vlug opgeven,telkens een beetje meer toevoegen dit 2 dagen uitproberen en dan eventueel een beetje meer en weer 2 dagen uitproberen totdat je de goede verhouding te pakken hebt. ALs je dat uiteindelijk hebt helpt het meestal wel echt. Succes!

Ivm zijn voorkeurshouding moet Jaydin minimaal 3x op zijn buik spelen. Dit doe ik altijd voor een voeding omdat het anders er weer uitkomt of hij krijgt de hik :smiley:

En dan gaat het goed. Dus ik zou eerst proberen het op zijn buik liggen te verplaatsen vooral omdat je zegt dat hij het op zijn rug niet heeft…

Succes

Gaat nogal moelijk omdat alex zichzelf omdraait :smiley:

Als je hem op zijn rug legt, draait ie direct op zijn buik… en gaat lekker de hele kamer door tijgeren…

Maar ik zal wel eens proberen wat te mengen. Ben nu eindelijk van de poepluiers af. Hij had alleen za en zo gehad, en tot donderdag elke ochtend enorme poep. Dacht ookal dat het misschien een griepje was want dat gaat hier ook rond…