Spugen. Zou ze het zelf doen?

Gisteren voor de tweede keer; we aten iets waar Mayra niet zo’n zin in had (of niet echt honger?). Ze deed een hapje in haar mond (zonder dwang, overigens) en dan zie ik het al: ze houdt het even in haar mond en vervolgens een golf, overgeven.



Een paar weken teug had ze hetzelfde. Gisteren bleek ze -met naar bed gaan- een beetje verhoging te hebben. Ik weet dus niet wat dit nu is;

*is het toeval en was ze gewoon 2x niet lekker

*is het manipuleren/zelf opwekken van spugen?



Ik geef haar het voordeel van de twijfel (de rest van de dag eet ze goed/normaal) maar ga het wel aankaarten de volgende keer op het CB (eind oktober). Zijn er mama’s die dit herkennen? (en hebben jullie tips?)

Ja Mariano doet het soms als hij iets echt niet lekker vind.

Ik vind het zelf manipuleren :oops: maar ik ga me er ook niet aan ergeren hoor.Als wij iets niet lekker vinden dan eten we het ook niet op toch?



Hij moet altijd gewoon proeven en als hij het echt niet wil dan krijgt hij gewoon een broodje,eten moet wel leuk blijven.



Esmie

Weet je wat het rare is?! Het waren dingen die ze anders heerlijk vindt! (andijvie en een potje van olvarit) Ik heb sterk de indruk dat ze geen zin in eten had en toen deze stunt uithaalde (maar ik weet het niet zeker). En net wat jij zegt; eten moet leuk blijven!

Ja kiinderen zijn soms vreemde wezens :mrgreen: :wink: de ene x lusten ze iets wel en de andere x weer niet,snap er soms ook niks van hoor.

ik weet van mezelf van vroeger dat als ik iet sniet lekker vond, of mezelf maar bleef vertellend at ik iets niet lekker vond, ik dus ook ging kokhalzen… af en toe zelfs spugen. Ik weet alleen niet meer hoe oud ik was…



Ik weet alleen wel dat ik niet BEWUST spuugde, dat kokhalzen ging vanzelf , dat kon ik ook niet tegenhouden, en ik weet nu, maar dat wist ik toen niet, dat ik het mezelf wel aanpraatte… Is dan als kind heel frustrerend als je op je kop krijgt dat je expres spuugt… want zo werkt het niet, dat doe je niet expres, maar hebt het wel opgewekt(onbewust) Snappen jullie me nog?



Wat ik er mee wil zeggen, is dat wellicht het straffen van dat spugen niet gaat werken, omdat het kind niet snapt waarom ze op haar kop krijgt. Ze spuugt toch immers niet expres?

@crien wrote:

Gisteren voor de tweede keer; we aten iets waar Mayra niet zo’n zin in had (of niet echt honger?). Ze deed een hapje in haar mond (zonder dwang, overigens) en dan zie ik het al: ze houdt het even in haar mond en vervolgens een golf, overgeven.



Een paar weken teug had ze hetzelfde. Gisteren bleek ze -met naar bed gaan- een beetje verhoging te hebben. Ik weet dus niet wat dit nu is;

*is het toeval en was ze gewoon 2x niet lekker

*is het manipuleren/zelf opwekken van spugen?



Ik geef haar het voordeel van de twijfel (de rest van de dag eet ze goed/normaal) maar ga het wel aankaarten de volgende keer op het CB (eind oktober). Zijn er mama’s die dit herkennen? (en hebben jullie tips?)




Jep souf ook. Dan wordt het extra nat en dan gaat hij er van kokhalsen en overgeven.



Mm maakt eten zoo gezellig.



Trouwens ik realliseer me net dat we het al een week of wat niet hebben gehad. We hebben een laptopje voor hem gekocht, en daar mag hij alleen op tijdens het eten. Waardoor hij graag snel door eet. Misschien een idee. :think: