spugen/ monden terug..

hallo,

Seline geeft erg veel mondjes, zeg maar gerust monden, terug. Hoe lang ik haar na het voeden ook rechtop houd, hoe rustig we ook doen niets helpt. Elke keer na het slapen moet ik het doekje in bed vervangen, evenals haar slaapzak. Vier schone bovenkleding op een dag is nietd. Ze doet het ook 2 uur na een voeding.

We hebben de voeding al proberen in te dikken met jbpm maar dan heeft ze, niet overdreven, ca 6/7 poepluiers, heeeeeleeee dunne per dag…

Ik moet binnenkort naar het cb en maandag voor haar rs, ter controle even naar de kinderarts. Bij beide zal ik het ook aangeven. Al weet ik niet of de ka er wat mee zal doen maar goed.

Maar misschien hebben jullie ook nog tips? Ze zl vast niet de enige zijn toch?

hier ook veel monden terug, heb nog steeds veel bv, en t spuit er ook uit… had ook t jbpm geprobeerd, maar hielp hier niet zo, en mama vond t er smerig uitzien…

ik doe er eigenlijk nix tegen, meestal hydrofielluier om of n slabbetje…

dus ik lees ook ff mee

slab of luier hier ook om. Maar die zijn zo doorweekt…

Geen JBBPM toevoegen. Dit gekopieerde stukje gaat over reflux, maar geldt ook voor mondjes teruggeven.

@www.borstvoeding.com wrote:

Soms zal je de raad krijgen de voeding van je baby in te dikken. Ook vroegtijdig met vaste voeding beginnen wordt soms voorgesteld bij een baby met reflux. Men veronderstelt ten onrechte dat een wat dikkere voeding minder gemakkelijk in de slokdarm terug kan stromen dan moedermelk. Dit is geen goed idee.

Moedermelk laat zich niet zomaar indikken en extra dikke melk blijft langer in de maag omdat ze minder goed verteerbaar is. Het indikken van melk of het bijvoeden met sterk verdikte melk zou de reflux zelfs kunnen bevorderen. Sommige baby’s geven minder over als ze dikkere voeding krijgen, maar dit betekent niet dat ze minder reflux hebben. Je kunt daarmee dus misschien je wasmachine een beetje ontlasten, maar de slokdarm van je baby krijgt nog altijd evenveel of misschien zelfs meer te verduren.

Omdat ingedikte melk langer in de maag blijft, bestaat de kans dat je baby niet meer voldoende melk en daarmee dus niet meer voldoende voedingstoffen binnen krijgt. Vaste voeding kan een baby van onder de zes maanden nog niet goed verteren. En bovendien is het teruggeven van andere voedingsmiddelen dan moedermelk voor een baby nog veel onaangenamer, pijnlijker en gevaarlijker.

Wij hebben een kussentje gekocht wat een beetje lijkt te helpen. (zie foto). En de tip om T na de voeding even plat op z’n buikje te leggen. De druk op z’n buikje zorgt dat er wat eerder een boertje komt. Maar T spuugt ook soms nog 2 uur na een voeding. We doen maar een extra mouwloos hesje / spencertje aan dat af en toe vervangen voor een schone. Op die manier dringt het nat niet helemaal tot z’n lijfje door.

Wij hebben maar besloten dat het er gewoon bij hoort.

Succes!

het bedje en wandelwagen inderdaad al schuin. Dus het principe van dat kussen. Jbpm werkt hier laxerend en komt ze ook eerder weer voor een voeding. Op de buik is hier niet te doen want dan spuugt ze direct alles eruit.

Ik ga t toch maar eens verder navragen. Vind het echt veel. Soms ook puur vocht. En echt niet weinig.

Meer tips zijn uiteraard welkom.

Ha Ingrid, Wat vervelend joh!

Drinkt ze ‘technisch’ gezien wel goed? (niet te gulzig, rustig zonder klakken)

Veel lucht meeslikken tijdens de voeding kan reflux ook bevorderen.

En op hoeveel voedingen zit je? Zou het helpen om bijvoorbeeld een extra voeding in te lassen zodat ze wat minder hoeveelheid per keer kan drinken (of zeg ik nu iets heel fouts :wink: :wink: )

hoi pe

Neee je zegt niks fouts!

Dat kan ik nog wel eens proberen! Ze zit nu op 5x 160 of 6 x 140. Daar ga ik eens naar kijken. Alhoewl ze in het zkh op veel minder zat, omdat ze niet meer wou, en toen had ze het ook…

Ze is zeker geen langzame drinker… Heb daar al van alles voor geprobeerd… De laatste week klakt ze idd wel meer…

Herkenbaar verhaal… hier dus ook een spugertje zelfs net voordat ze de vlg voeding kreeg.

Aukje spuugde veel en dronk weinig.

Voor het spugen hebben wij ook jbp gebruikt… werkte niet, en met de ka overlegd en hij zei laat het maar weg en was maar vaker.

maar kijk wel uit in de nek/oren etc dat ze geen smetplekken krijgen… goed smeren.

Aukje had dus wel medicijnen voor het maagzuur, hier had ze wel last van.

Aukje heeft zowel Reflux en een vermoedelijke koemelkallergie.

Anders gewoon even langs de ha (het cb mag je alleen maar informeren, hierna moet je toch naar de ha toe)

ok… nou ik hoop dat de ka morgen iets van advies geeft. Maar het consult is voor de controle voor haar RS. Dus ik weet niet in hoeverre ze hier iets mee doet.

En anders bel ik morgen wel het cb of ha inderdaad. soms is het dus puur ‘water’ en dan krijgt ze ook tranen in haar oogjes en heeft ze echt moeite het weg te slikken.

@Ingrid28 wrote:

ok… nou ik hoop dat de ka morgen iets van advies geeft. Maar het consult is voor de controle voor haar RS. Dus ik weet niet in hoeverre ze hier iets mee doet.

En anders bel ik morgen wel het cb of ha inderdaad. soms is het dus puur ‘water’ en dan krijgt ze ook tranen in haar oogjes en heeft ze echt moeite het weg te slikken.

zou dit wel aangeven, misschien dat ze last van het maagzuur heeft.

Ach arm meisje. Het klinkt inderdaad als reflux. Misschien dat medicijnen helpen die het maagzuur nutraliseren. Het spugen wordt er niet minder van, maar het doet minder pijn. Ook gaat de slokdarm dan niet ontsteken.

Let wel op als het relfux blijkt te zijn, veel kinderen met reflux hebben ook een vorm van koemelkallergie. Soms gaan niet alle klachten over met refluxmedicatie, maar als er gestart wordt met een vorm van hyperallergene voeding, gaat de rest weg.

Mijn zoontje heeft meervoudige voedselallergie ( koemelk, vis en kip tot nu toe ) en reflux.

Liefs Suzanne

Hoe was het vandaag?

@Pé wrote:

Hoe was het vandaag?

daar ben ik ook benieuwd naar

$#$!@$!@#$#!%$%$

sorry hoor maar de afspraak is missgegaan!

Werkelijk waar wat een gedoe.

Het bleek voro morgen gepland, maar op mijn kaartje staat toch echt 4 januari !

Dat is toch vandaag? :think: :roll:

Nu moet ik volgende week dinsdag pas heen…

@Ingrid28 wrote:

$#$!@$!@#$#!%$%$

sorry hoor maar de afspraak is missgegaan!

Werkelijk waar wat een gedoe.

Het bleek voro morgen gepland, maar op mijn kaartje staat toch echt 4 januari !

Dat is toch vandaag? :think: :roll:

Nu moet ik volgende week dinsdag pas heen…

wat een gedoe zeg… heb je aangegeven hoe het zit? hun denken misschien dat het maar een controle is, terwijl jij met iets heel anders zit.

zou anders gewoon bellen en het verhaal uitleggen misschien mag je dan sneller komen. gewoon uitleggen dat ze spuugt, het lijkt dat ze er last van heeft (dit laatste zijn ze meestal alerter op, of schrijven uit voorzorg medicijnen voor)

Kun je de afspraak van morgen niet door laten gaan?

Vervelend joh!

nee moet morgen voor t eerst weer werken.

Heb eea uitgelegd maar deze kinderarts heeft alleen op di spreekuur???

Ga morgen ha en cb maar ff bellen.

Vandaag ging t overigens wel redelijk. Minder vaak moeten omkleden haha

Alleen heeft ze nu een ontstoken oogje…