spugen en erg onrustig

hallo

ik heb een probleempje

onze dochter van 4 weken spuugt heel erg veel

we zijn al overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding op advies van de arts eerst omneo maar het werd steeds erger

ze krijgt nu nutrilon pepti met jbpm er door sinds 1 week

de eerste 2 dagen ging het goed en was ze rustig en erg tevreden

maar nu begint ze weer

ze is 3 kilo en krijg 6x 90 cc per dag

ze drinkt heel snel en laten stoppen met drinken tussen door heeft geen zin want dan word ze hellemaal wild knal rood, boos en huilen

ze spuugt dan ook veel(niet bij elke voeding) en valt dan in slaap als we haar dan in haar bedje willen doen is ze klaar wakker heeft ze weer honger soms krijgt ze dan nog 30 cc

het duurt wel 1 a 2 uur voor ze in slaap valt en ook tijdens het slapen komt er nog melk uit haar mondje / of spuugt ze eten terug

wat kan dit zijn

of heeft iemand tips

groetjes anne

Hoi Anne,

ik ken het probleem gedeeltelijk, Nena spuugde ook best wat maar dat is met Friso Comfort grotendeels verholpen. Ik denk wel dat het onrustig zijn en het spugen met elkaar te maken kan hebben.

Slaapt ze wel langer als ze bij jouw ligt trouwens? Nena heeft dat voornamelijk 's avonds, als ik haar dan weg leg is ze snel weer wakker terwijl ze makkelijk een paar uur slaapt in mijn armen of bij mij in de draagdoek. Als Nena rustiger slaapt dan spuugt ze minder en heeft ze minder krampjes.

Het is misschien niet ideaal om haar bij je te laten slapen, maar ja, het is natuurlijk niet zo raar dat ze dat wil net 4 weken oud?

Succes!

gr

muts

hoi

ze kan dan wel een paar uur slapen als ze bij mij ligt

maar ik kan toch ook niet de hele dag met haar in mijn armen zitten

spugen doet ze ook als ze al een uur ligt te slapen

ze spuugt dan niet met kracht ofzo maar het loopt er dan wel uit

ze spuugt anders ook niet met kracht maar er komt toch altijd veel voeding terug en dan heeft ze weer honger

en dan nog meer voeding geven lijkt me ook niet goed want ze krijgt al genoeg

de laatste dagen slaapt ze sávonds ook niet meer

alleen als ze een speentje krijgt is ze rustig maar slapen doet ze niet

groetjes anne

@anne76 wrote:

hoi

ze kan dan wel een paar uur slapen als ze bij mij ligt

maar ik kan toch ook niet de hele dag met haar in mijn armen zitten

Niet echt praktisch maar ja.... het is natuurlijk niet goed dat ze dat wil na 9 maanden lekker warm in je buik gezeten te hebben. Misschien dat een draagdoek wel een oplossing is zodat je geen lamme arm hebt en nog wat kunt doen. Voordeel is ook dat ze dan rechtop kan hangen/zitten wat de kans op spugen weer vermindert?

Nogmaals.. geen ervaring met een extreme spuger en Nena slaapt overdag wel goed in de kinderwagen (staat als wiegje beneden) en heeft 's avonds een probleem met slapen.

Dus hoop dat er nog meer tips komen
gr
muts

misschien is de speen te groot??? hier ervaring meej… kep een kleiner speentje gekocht! ze doet er nu ruim een half uur over… maar dat vind ik niet erg… ze houd het tenminste binnen !!

xxx

Jenna was ook heel onrustig en spuugde ook veel.

De osteopaat heeft bij ons vreselijk goed geholpen, daar werd ze veel rustiger van. Tegen het spugen gebruik ik nutriton, en best veel. De voeding is dus behoorlijk dik zodat ze gedwongen rustiger drinkt.

Hey Peetje,

Werkt die Nutriton echt goed tegen het spugen? Heb nu comfort van Fr*so maar dan spuugt ze eigenlijk nog steeds best veel. Durf niet zo goed te stoppen omdat ik bang ben dat ze weer krampjes krijgt?

Heb jij er ervaring mee?

gr

muts

ik raad je aan om naar een osteopaat te gaan, die kan spuugproblemen verhelpen ! zodat je kleintje weer lekker in dr vel komt te zitten

@muts99 wrote:

Hey Peetje,

Werkt die Nutriton echt goed tegen het spugen? Heb nu comfort van Fr*so maar dan spuugt ze eigenlijk nog steeds best veel. Durf niet zo goed te stoppen omdat ik bang ben dat ze weer krampjes krijgt?

Heb jij er ervaring mee?

gr

muts

Muts, ja hier werkt het heel goed. Je mag 1 tot 3 schepjes per 100ml doen, dus kunt zelf de dikte bepalen. Door 4 schepjes te doen op 180, wordt de voeding echt een beetje papperig. Ik gebruik speentje 3 van Avent (anders zuigt ze zich een ongeluk). Je kunt nutriton volgens volgens mij gewoon door comfort heendoen, alleen er zit al wat JBP in comfort, dus zal je minder nodig hebben. Probeer eerst 1 schepje op 1 voeding en kijk wat er gebeurd?

Anne76,

waarom pepti?? dat is toch voor koemelkallergie? Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je denkt dat je dochter dat heeft.

je verhaal klinkt me verder heel erg bekend in de oren. Mijn dochter had dit ook, op een gegeven moment ging het onrustig zijn over in niet slapen en heel veel huilen. Het cb raadde ons ook omneo aan. Maar omneo is alleen voor lichte spugertjes. Dus dat hielp voor geen meter en Lynn vond het niet te drinken (het stinkt ook ontzettend)

Later vertelde de kinderarts ons dat we nutril*n AR moesten hebben, dat is voor hevige spugertjes. Dat heeft van Lynn een andere baby gemaakt :thumbup:

Muts, in friso comfort zit johannesbroodpitmeel. nutriton bestaat uit johannesbroodpitmeel. Overstappen op andere voeding met nutriton heeft dus niet zoveel zin omdat je dan precies hetzelfde hebt. Alleen kan je met nutriton wel de hoeveelheid jbpm aanpassen.

"Babbel wrote:
Muts, in friso comfort zit johannesbroodpitmeel. nutriton bestaat uit johannesbroodpitmeel. Overstappen op andere voeding met nutriton heeft dus niet zoveel zin omdat je dan precies hetzelfde hebt. Alleen kan je met nutriton wel de hoeveelheid jbpm aanpassen.

ja daarom leek het me wel handig, kan ik hem nog dikker maken

gr
muts

Reflux misschien?

Je schrijft dat ze erg snel drinkt maar dat tussendoor laten stoppen niet werkt. Probeer eens een ander speentje waardoor ze wel blijft drinken maar en dus gewoon minder uit krijgt. BV een dental speen.

Heb je een aventfles? Die gaat hier ook veeeel te snel. Gevolg= spugen.