We zijn met F.ay begonnen met een kleiner Avent flesje.
Dat ging eigenlijk goed, maar ik had nog B-free flessen liggen van Y.ari. Deze zijn meer tegen darmkrampjes etc.
Dus op een gegeven moment naar de andere flesjes overgestapt, de B-free.
Maar sindsdien drinkt ze veel slechter :think:
Of ze drinkt veel te langzaam (nu speengaatje iets groter gemaakt wat dan wel weer goed gaat qua tempo), of ze spuugt best veel, zelfs tot een uur na haar voeding (niet in een straal of zo, komt gewoon uit haar mondje).
Kan dit komen door de verandering van de fles?
Heb dit namelijk nog nooit meegemaakt, ja toen de jongens kruidvat voeding kregen. Daar konden ze niet tegen, meisjelief krijgt Friso.
Vind het wel een beetje apart eigenlijk :think:
Dat langzaam drinken herken ik wel van mijn meiden die ook de B-Free fles kregen, Jenna drinkt er trouwens nog uit. In het begin deden ze met speen 1 er altijd 20 minuutjes over. Dat spugen herken ik niet, denk ook persoonlijk niet dat het aan de fles kan liggen aangezien het langzamer gaat i.p.v sneller. Maar je zou gewoon eens weer die andere fles kunnen geven, misschien dat jezelf verschil merkt.
het probleem is dat ze dan dus echt niet de fles leegdrinkt en maar 40cc binnen krijgt max. En dan dus al na 2 uurtjes weer komt door de honger.
Dit is niet echt de bedoeling natuurlijk!
En dat soms in combi met het spugen, is al helemaal niks.
Spugen is echt begonnen na verandering fles, dus dacht; misschien ligt het daar aan.
Zal straks inderdaad dan het ander flesje weer eens proberen.
Ik zou idd weer eens haar de nadere fles geven en kijken hoe dat gaat. mocht je geen verschil merken en het spugen blijft inclusief het weinige drinken zou ik eens aankaarten bij cb of huisarts ivm verborgen reflux, dit heeft mijn meisje ook en nu met medicijnen gaat het super.
Ik hoop voor je dat het aan het flesje ligt :hug:
Ik zou een andere fles proberen. Ik heb te lang aangemodderd met de dr. Browns flessen. Dat is hetzelfde principe als de B-free. Meisje dronk heel onrustig en deed er ruim een half uur over. Spugen deed ze niet, maar tussendoor moesten we wel 4 keer stoppen om te boeren. Het leek vaak of we moesten proppen.
Daarom overgestapt op Avent. En die drinkt ze makkelijk leeg binnen 15 minuten en zonder spugen of overmatig boeren.
Btw: van harte proficiat met je verrassingsmeisje :inlove: :inlove: Leuke naam! Past mooi bij de andere 2 :mrgreen:
Cees, dank je wel voor de felicitatie :inlove:
Vanochtend andere fles geprobeerd, helaas weer weinig gedronken en veel moeten spugen.
Moest toevallig op het CB zijn ivm ogentest zoonlief, daar het meteen even aangekaart.
Ik moest een andere voeding proberen, die voor spugende baby’s.
Het kon ook zijn dat ze (net als haar broers) er even niet lekker aan is.
Kaya, hoe herken je dat dan, verborgen reflux?
Want dan moet het toch in een straal er uit komen of niet?
Tenminste dat dacht ik ergens gelezen te hebben.
Keira deed hetzelfde, wij noemden haar “het grote spuugiemonster”. Omdat ze ook altijd spuugde (nu is het over, ik merk het aan amper spuugdoeken in de was).
Wij hebben eerst johannesbroodpitmeel door de gewone FV gegeven, maar vonden dat waardeloos.
Complete AR (dat is die van Nutrilon voor spugers) was niet nodig volgens het CB, gewoon die JBP blijven geven.
Nu hebben wij niet geluisterd en zijn AR gaan mengen met standaard. In het begin (nu ja, toen ze flessen van 180 cc kreeg) 4 AR en 2 Standaard scheppen. Nu is het andersom en als nu de AR op is krijgt ze enkel nog standaard.
Dit werkte bij ons super, ze spuugde nog steeds, maar stukken minder. En ze kwam ook niet iedere twee uur voor een nieuwe fles.
Wij gebruiken Difrax flessen, want de rest kon ze niet goed uit drinken.
Wij zijn ook overgestapt naar de speciale voeding van Friso. Helpt perfect :thumbup:
Nou ondertussen ben ik zover dat we vanmiddag naar de dokter gaan.
Ze spuugt zoveel (ook in een "boog), overstrekken, herkauwen, pijnlijk huilen, ruikt zurig en wilt vaak niet plat liggen.
Dan zou ik inderdaad naar de dokter gaan, dat is zeer waarschijnlijk reflux.
het huilen klinkt zo pijnlijk, echt heel zielig.
We dachten eerst dat ze honger had, want ze wilde zo graag drinken en dan was ze “rustig”, dan oogde ze iets rustiger.
Maar heb even goed bijgehouden van hoe en wat, en kwam toch op bovenstaande allemaal uit :?
Arm ding. Veel succes bij de dokter :hug:
Arm ding… hier ook enorm veel huilen (nou ja krijsen van de pijn).
Belletjes blazen, herkauwen, op boeren en weer slikken en veel huilen.
Sterkte straks bij de dokter.
(onze zoon heeft twee behandelingen van een osteopaat gehad en daar hebben wij zeker veel baat bij gehad).
Ze heeft nu medicatie gekregen: ranitidine (is denk ik Zantac gewoon?).
Maar gisteren heeft ze dus 1x gehad en vandaag 1x (mag 2x op een dag, maar gisteren was de medicatie te laat klaar bij de apotheek om 2x te geven).
Ze heeft altijd geelsige poep gehad, en nu in 1x groene poep!
Weet iemand of dit een bijwerking kan zijn? Of is er toch iets anders aan de hand?
Iemand ervaring mee?
Denk dat dat wel kan. De kraam zei toen dat groene poep duidde op krampjes. En dat kan natuurlijk van dat medicijn, dat de darmpjes daar aan moeten wennen.
Ik zou zelf niet zo schrikken van groene poep :-*
oke dank je wel! Ik kon het nergens vinden als “bijwerking”.
Dus had al zoiets van: na 2x dan al meteen zo’n uitwerking op de darmpjes.
Ik hou het in de gaten
Wij zijn net overgestapt van hypoallergene voeding naar standaard en na 1 fles had dochter al een verstopping, dus ja, het kan zo snel een reactie geven
dat had ik niet verwacht :oops:
Maar goed om te weten haha!