Spruw?

Zeer waarschijnlijk heb ik spruw aan op m’n tepel. Het voeden zelf doet geen pijn. Maar na een half uur begint het. Een branderig/ prikkelend gevoel wat zo’n 1,5 a 2 uur aanhoudt. Heel vervelend. Vooral 's nachts. Ik kan er dan niet meer van slapen.

Afijn…nu wilde ik morgen weer naar de huisarts (begin van de week ook geweest. Wilde niks geven omdat er niets te zien was bij mij en J.oshua. Nu bij mij licht parelmoerglans) Is hij er niet. Hap hiervoor vind ik niet nodig. Maar wachten tot volgende week woensdag wordt het ook niet.



Dus ik dacht…dan op m’n werk maar een recept schrijven (zkh).

Ik weet dat ik nystatine moet hebben. Maar drank voor J.oshua en zalf voor mij? Hoeveel maal per dag?

Voor jezelf kun je ook een tube Miconazol zalf/creme kopen bij de drogist.

Oke, bedankt voor de tip. En voor J.oshua gewoon nystatine? Want als ik hem niet behandel is de kans toch groot dat ik het weer krijg?

Ja inderdaad, dan besmet je elkaar weer… ik heb toen nystatine voor mijn dochtertje gehad, nystatine is moeilijk smeerbaar voor jezelf dus heb ik bij de Kruidvat Miconazol gehaald… Bij mijn dochtertje hielp de nystatine niet, voor haar uiteindelijk orale miconazol van ha gehad op recept, misschien is dat ook nog een optie voor je, ook een tube…

Voor Joshua kan je Daktarin orale gel bij de (huis)arts krijgen.

Ik zweer bij Gentiaan Violet (verkrijg bij via een LK). Ik heb wel een linkje waar je het kan bestellen. (als je via het Apotheek koopt moet je het nog wel verdunnen want daar zit te veel alcohol in).



Bij mij hielpen die andere dingetjes niet.



Mocht het spruw zijn let dan ook op suikers (schimmels houden nou eenmaal van suikers, dus toegevoegde suikers echt aan de kant schuiven).

Wat vervelend joh :frowning:

Op het borstvoedingsforum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties is het volgende artikel over spruwbehandeling terug te vinden: klik. Kun je daar verder mee?

Bedankt voor jullie tips. Heb de spullen in huis. Nu hopen dat het werkt