spruw?

Sinds enkele dagen is het voeden gevoelig. 'T voelt aan alsof ik net weer bv geef. Ook kort na het voeden blijven m’n tepels gevoelig. En zelfs een uur later als ik eraan zit.

Bij D. zie ik geen witte plekken in z’n mond en ook geen waas om z’n lippen.



Kan het desondanks toch zo zijn dat er alleen een candida schimmel op mijn tepels zit?

Niemand?

Een candida-infectie kan in eerste instantie idd vage klachten geven. Er zouden echter ook andere oorzaken mogelijk kunnen zijn, zoals doorkomende tandjes (verandering zuurtegraad van het speeksel van de baby wat klachten kan veroorzaken, soms in combinatie met iets te gemakkelijk aanleggen oftewel ‘hangen’ aan de borst), verkoudheid (ook verandering zuurtegraad van het speeksel van de baby) of menstruatie. Misschien kan de volgende informatie je helpen om meer duidelijkheid te krijgen?



Ecoparents-Spruw (lk Nanny Gortzak)

Borstvoedingorganisatie LLL-Spruw



Mocht deze informatie je vermoeden van spruw bevestigen, dan is het aan te raden om even naar je huisarts te gaan.

Bedankt voor je info Yvonne.

Als ik dit zo lees zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat het een doorkomend tandje is. Ik vond namelijk donderdag een verdikking in z’n mondje.

En zelf drinkt hij ook helemaal niet onrustig, dus lijkt spruw me uitgesloten.