Ik heb een vraagje over spruw.
Elin drinkt op zich goed, lijkt goed aangelegd maar maakt regelmatig een smakend geluid/ zuigt valse lucht aan. Ook heeft ze last van reflux en darmkrampjes.
Ik ben ermee bij het cb geweest en wordt daar super geholpen. Ik heb tips gekregen om te proberen te voorkomen dat elin valse lucht aanzuigt, want dan heeft ze wrs ook minder last van krampjes en reflux. Verder vroegen ze zich ook af of elin misschien spruw heeft?
Dit vind ik niet irreeel, aangezien ik zo ongeveer de hele zwangerschap met een onoplosbare schimmelinfectie heb gelopen.
Het enige is, elin heeft een witte waas op haar tong waarvan ik dacht dat het melk was. Verdere zichtbare symptomen heeft ze niet.
Bij mij zelf ook weinig al is de tsr deze ronde vele male pijnlijker dan bij dana altijd was, maar daarna gaat het ook weer prima, ook geen kloven tgv van het smaken ofzo. Wel heb ik in 6 wkn bv geven nu al 3 keer verstopt melkkanaaltje / BO? gehad en dat vind ik veel.
Nu vraag ik me af hoe ik erachter kan komen of het spruw is, iemand tips? Naar de ha gaan heeft hier geen zin, als ik hiervoor bel krijg ik geen afspraak maar schrijven ze zonder pardon medicatie uit. Een ik wil mijn meisje niet onnodig volstoppen met troep.
Ik zou met je vinger proberen of je het witte eraf kunt schrapen. Als het niet lukt, zou ik toch voor medicatie gaan. :hug:
Kun je niet een LK er naar laten kijken of het spruw is of niet? Die hebben er wel kijk op. Eventueel kan ze ook meekijken bij het voeden dan.
cb belde me gister, ze hebben mijn verhaa;l bij het borstvoedingscentrum neergelegd en ze zouden mij gaan bellen.
Elin heeft overduidelijk last van de lucht, ik hoorde het net gewoon klotsen!
ik heb gekeken het gaat er wel redelijk af als ik over haar tongetje ga maar ik ben nog niet overtuigt dat het dus geen spruw is.
Hoe is het afgelopen? Hier toch ook twijfel of het spruw is/was of toch “gewoon” verkeerd happen en/of te veel melk…
Uiteindelijk is de vpk van het cb mee komen kijken en we hebben de conclusie getrokken dat we het gewoon moeten accepteren dat elin smakt. Elin hapt perfect aan, ze lijkt wat last te hebben van de stevige tsr, maar spruw, daar is geen sprake van, bij elin geen symptomen en bij mij niet, buiten het smakken dan…
Ik last het idd in je topic van de spruw, je hebt toch med gekregen van de ha? Werkt het een beetje?
Hallo Femmie, misschien een beetje off topic maar ik zit met hetzelfde. Marijne smakt ook tijdens het drinken en heeft last van windjes/borrelend buikje etc. Puur omdat mijn tsr erg stevig is en zij ook erg gulzig is (in max tien minuten borst leeg :think: )
Soms ligt ze te hoesten en te proesten tijdens het drinken :roll:
Wat voor tips heb jij gekregen van het cb? Ze kwamen hier niet verder dan af en toe loskoppelen, maar dan heb ik ruzie met mijn kleine meid, die wordt boos als ze tijdens het eten wordt gestoord… :mrgreen:
Hoi Marlous,
Die tip heb ik idd ook, afhalen en dan wachten tot de straal weg is en mijn borst nog alleen maar drupt.
Elin kan dat ook niet zo waarderen.
Hier ook het probleem dat ze dus last had van lucht, ik heb een tijdje infacol gebruikt, kan niet echt zeggen of het nu hielp of niet, maar je kan het proberen, ik had soms het idee dat ze idd betere boertjes liet daarna.
Buurvrouw werkt bij de prenatal en zegt dat mensen ermee weglopen óf het juist niets vinden. Daar verkopen ze iig.
Verder ook geen tips, ik heb iig de keus gemaakt elin zoveel mogelijk er wel aan te laten, want anders creeer ik ook alleen maar onrust, das niet fijn.
Ow, wat je misschien wil kan doen is, kolven tot de tsr er is en dan pas daarna je meisje aanleggen, maar das ook wel een heel gedoe lijkt me…