spruw zonder witte waas maar met vaginale infectie,.kan dat?

Zit al een tijdje met een (voor mij ) ernstig probleem misschien dat jullie er je licht er eens over willen laten schijnen,

Ik heb in sept een mirena spiraaltje laten plaatsen en heb daardoor 6 a 8 weken gevloeid en hield daarna een branderig en pijnlijk gevoel aan mijn vagina en schaamlippen over.

Ik heb 2x van die vaginale tabletten gekregen voor een infectie maar dat werkte niet,

Branderigheid en pijn is er nog steeds 5 maanden later :wall: :cry:

Een maand na die plaatsing heb ik een behoorlijke borstontsteking gehad waar ik na een week met flinke koorts gelukkig weer vanaf was.

Ik hield er een jeukende tepel aan over en tot de dag van vandaag is dat nog… word er soms helemaal gek van en zou die tepel er wel af willen trekken van de jeuk :roll: (verder is er niks aan te zien) :think:

Rond die tijd ging Raf vast voedsel eten en kreeg hij een rare eczeem achtig plek op zijn bil.

Ik dacht dat het een reactie op de bijvoeding was en hield die plek gewoon lekker vet maar hij ging niet weg.

De plek werd de laatste maanden steeds groter, vuriger en breid over zijn billen en onderrug uit.

Lang deze dingen apart van elkaar gezien maar toen ik van de week te horen kreeg van de gyn dat hij niks meer voor me kon doen :evil: en ik maar bepanthen moest smeren tegen het branderige gevoel ben ik verder gaan zoeken.

Na bijna 5 maanden wil ik toch echt van dit gevoel af want mijn mannetje en ik willen weer eens van elkaar gaan genieten en dat kan nu gewoon niet,… doet te veel pijn :cry:

Na een lange google sessie kwam ik op borstvoeding.com uit waar al deze kenmerken bij elkaar genoemd werden.

jeukende tepel, eczeem achtige billen en vaginale infectie en jawel dit is spruw. :shock:

Ik dacht altijd dat je kleintje dan een witte waas moest hebben maar kan dat ook zonder??

Ik heb nu via die site bij een lactatie kundige Gentiaan Violet, besteld en hopelijk werkt dit,

Kent iemand een soort gelijk verhaal,…wat is jullie idee hierover

(sorry voor het lange verhaal maar jullie begrijpen vast wel dat ik hier snel vanaf wil)

Gelukkig zelf alleen bekend met een vaginale infectie, maar o wat kan dat ontzettend jeuken. Ik heb er een paar jaar bijna elke maand last van het gehad.

Gentiaan Violet helpt prima. Ik was me alleen nog mijn haren met shampoo en verder mijn lichaam alleen met een overvloed van water. Was ik me met wat dan ook dan heb ik vaak weer problemen. Dus in bad met de kindjes alleen met water zonder lekker geurtje.

Wat ik dus wil adviseren is om eens enkele weken je te wassen zonder “rommel” uit flesjes, ook geen lactacyt (dat is echt alleen maar verkooptruc, ik kreeg net zo goed last van). Haren kan natuurlijk wel met shampoo, dat beetje dat langs je lichaam komt kan geen kwaad.

Ik zou ook een zalf vragen bij de ha voor jezelf als je vaginaal ook nog last hebt. Pillen helpen nauwelijks vaak.

Ik heb alleen iets over de vaginale infectie…

Die pillen hielpen bij mij ook niet. Hetgene dat wel hartstikke goed werkte was gyne-dactarin.

Dus hetzelfde middeltje tegen de mondspruw, alleen dan speciaal voor vaginale infecties…

Hoop dat jullie er snel vanaf zijn!!!

Succes! :hug:

bedankt voor de info.

Van de dokter (gyn) krijg ik niks omdat het volgens hem geen schimmel infectie is omdat ik geen jeuk heb maar het branderig aanvoelt.

Middeltjes om de vagina te reinigen gebruik ik nooit dus daar komt het niet van.

Het is gekomen na het plaatsen van een mirena spiraaltje waarna ik lang heb gevloeid en ik ook nog eens een borstonsteking kreeg en mijn weerstand dus behoorlijk laag was.

Ben nu 2 dagen met Gentiaan Violet bezig,…ff kijken of het werkt.

Raf zijn billen zien er in ieder geval al beter uit :thumbup:

Wat de spruw betreft: dat kan inderdaad voorkomen zonder dat beeb een witte waas in zijn mondje heeft.

Ik had zelf ook een probleem waarvan ze in eerste instantie dachten dat het spruw was (bleek niet zo, was een vasospasme). Beeb had geen witte blaasjes in zijn mond, maar dat hoefde niet werd mij bij de dokter verteld. Het kan zelfs zo zijn dat beeb geen enkel symptoom vertoont.

Dat je bij spruw ook een vaginale infectie kon hebben, dat wist ik niet. maar als dat het is, dan doet de gentiaan violet het vast wel. Gaat het al beter?

Met mijn tepels gaat het beter., :thumbup:

Jeuk is echt veeeel minder en dat is al een opluchting :wink:

Raf zijn billen lijken iets minder vurig maar dat moet ik nog ff verder afwachten en mijn branderigheid is helaas nog steeds aanwezig :roll: