Ivm evt spruw moet ik al mijn kleren op 60 graden wassen, maar ik heb sommige dingen die ik niet aandurf op die temperatuur. Ik heb net dus een wasmachine aangezet gehad op gewoon 40 maar wil de handdoeken ed. daarna wel in de droger gooien. Is dat even effectief als wassen op 60 graden?
Verder vraag ik me af of we gewoon mogen zwemmen met spruw, of is dat juist een kweekvijvertje voor de schimmel?
En ik heb miconazol voor mezelf, ik smeer mezelf een ongeluk, maar het is zo wazig:
2x per dag smeren, maar wel voor de voeding eraf halen! Want elin mag het niet in het mondje krijgen en omdat ik elin 5 keer per dag voedt, smeer ik nu 5 keer.
Vind het zeer onhandig, want ik kan elin nu niet snel ff aanleggen en moet dus eerst poetsen, wat de tsr op gang brengt waardoor het er al uitspuit voor ik elin in de buurt heb :roll: Maar twijfel nu of ik wel 5 keer moet smeren omdat de bijsluiter anders aangeeft, maar lijkt me wel effectiever toch?
Verder heb ik sinds ik smeer veel meer pijn aan mijn tepels, ga zo ff de ha ervoor bellen, maar is het iemand bekend?
Ook moet ik mijn spulletjes dagelijks uitkoken, maar is dat met de magnetronsterilisator effectief of moet dat echt in de pan onder water?
Ik heb ook niet alles gewassen op 60 graden, alleen mn bh’s en beddengoed, spuugdoekjes enz waar spuug/melk op zit. Verder niet hoor, zonde van mn spullen :oops:
Ik heb ook uitgekookt met magnetronsterilisator, lijkt me dat dat prima is toch? Als het maar over het kookpunt komt!
En dat van die zalf weet ik niet. Nika en ik gebruikten allebei hetzelfde middel dus ik hoefde mijn tepels niet eerst schoon te maken.
ik had je topic ook gelezen
Van die zalf, ik belde de apotheek, want er stond op “niet om in te nemen” en die apotheker zei heel stellig, nee het is absoluut niet de bedoeling dat ze het in haar mondje krijgt dus zeker wassen. Hier lees ik in een ander topic dat jannigje van bvn aangeeft dat het er helemaal niet vanaf gehaald hoeft te worden. Zou me een hoop ongemak schelen, plus het feit dat ik denk dat mijn tepels daar misschien wel zeer van doen, want ik boen ze nu flink schoon :oops:
Ik heb ook geen idee met wassen, ik was altijd alles op 40 of 30 graden en de hydrofielluiers en handdoeken doe ik eens in de zoveel tijd op 95 graden. Is goed voor het machine zei de kraamhulp…
Maar ik strijk wel altijd veel heter dan het label aangeeft, dus geen idee of je ook heter kan wassen? Zou het ook zo zonde vinden als mijn kleren gekrompen uit de was komen :? (zeker omdat we niet eens zeker weten of het spruw is)
Hoe snel kan je resultaat verwachten? Al met enkele dagen las ik hier ergens klopt dat?
Bij mij met enkele dagen ja… waardoor ook te snel gestopt en binnen no-time was het weer terug :roll:
Daarna ong een week na het verdwijnen van mn klachten doorgegaan en tot nu toe is het weggebleven
Hoi Femmie,
Bij de artikelen en links van http://www.borstvoedingsforum.nl, het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is goede informatie te vinden over effectieve spruwbehandeling: Borstvoedingsforum-Spruwbehandeling. Ik denk dat je daar al een heel eind mee komt?
Verder heeft de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk een aantal informatiebladen voor zorgverleners ontwikkeld. Het informatieblad over spruw en candidiasis van de borst is gratis te downloaden via de VBN-site: VBN-Informatiebladen. Deze zou je eventueel kunnen uitprinten om mee te nemen naar je huisarts of apotheek.
Beterschap!
Groetjes van Yvonne
die laatste had ik van de week idd ook gelezen, die eerste had ik nog niet gevonden. Super! Geeft een hoop meer helderheid.
Ik twijfel wel erg of het spruw is hoor, merk nog weinig verschil (maar de “klachten” waren dan ook wel erg vaag :? )
Ik geef wel geen BV meer, maar de spruw-ervaringsdeskundigen zitten geloof ik meer hier dan bij de FV… dus hier mijn vraagje:
Kan het zijn dat de kleine wel pijn heeft van de spruw maar verder wel aardig drinkt?