Spruw (vraag vanuit het buitenland)

Dag BV-deskundigen,



Zoon Ludo heeft vandaag zijn 5-dagen check up gehad en daar bleek dat hij (beginnende) spruw heeft. Nu heb ik Daktarin oral gel meegekregen om hem mee te behandelen maar er staat me bij dat ik mezelf ook moet behandelen om herbesmetting te voorkomen. De kinderarts zei dat het niet nodig was, maar volgens mij is het dat wel.

Wie weet wat ik op mijn tepels kan/moet smeren? Graag advies!

Ik kan hier - we wonen in Cairo, Egypte - zo’n beetje alles zonder recept krijgen bij de drogist dus ik hoor graag wat namen/merken van smeersels.



Hartelijk dank voor jullie hulp,



Heyya

Miconazolcrème kun je het beste gebruiken om je zelf mee te behandelen. Ja, dat moet dus wel (good for you!), want anders blijf je elkaar besmetten. Mocht je dat nu niet kunnen krijgen, dan kun je gewoon een beetje van die orale gel (zit ook miconazol in) gebruiken. Wel goed opletten dat het niet gaat broeien, door de gel blijft het allemaal een beetje plakkerig. Oh ja, en de crème moet je voor het voeden af wassen, dat hoeft met de gel natuurlijk niet! Succes!!!

Biebels, bedankt!

Bij beginnende spruw helpt bosbessensap goed. Op de tepels en in het mondje verdelen met wattenstaafje. Ik was er met 1 dag weer vanaf!

Bedankt voor de tip Wola. Helaas kunnen we dat nu net niet krijgen in Egypte…



Heyya

Hebben ze geen bos in Egypte? :eh:



:lol: Sorry, grapje.

(even vreselijk off-topic: ik ben nu in mijn groep 4 aan het werken over Egypte :mrgreen: )