spruw en rare uitslag bij piemel

Hoi!



wie helpt mij mijn mannetje heeft spruw, en nou is dat aardig onder controle met Nystatine (hij kreegt preventief AB, dus ik had helaas al verwacht dat er iets van een schimmelinfectie zou komen)

Maar nu zag ik met verschonen ook witte vlekjes op an piemel, echt op het uiteinde, zou het dan daar ook al zitten de spruw?

volgens de HA was het namelijk heel minimaal en kreeg dan toch maar nystatine.

Ik gaf ook aan dat ik wat schrale plekken bij de rand van zn luier zag, maar dat ik zelf niet zo goed kon beoordelen of het nou luieruitslag was, of schimmel.

Nou maakte niet uit wat het was want dat kon evengoed wel met sudocreme gesmeerd worden :think: ik mij beleving gaat schimmel niet weg toch met sudo.



En ik kon ook wel daktarin creme kopen bij de drogist, en die kon evt. op mijn tepels gesmeerd. want tja die werd toch neit vergoed door de verzekering.

En op de vraag of ik mij zelf ook moest behandelen(O geef je borstvoeding dan ? uh ja ), want tja ander besmet je elkaar toch weer, kreeg ik als antwoord dat ik dan wel beetje van die nystatine kon smeren op me tepels. want daktarin was niet zo heel goed, voor de baby





Dit was vrijdag allemaal , en ik heb schimmel creme gekocht bij d eapotheek dit heette micro nog wat, vroeg of het het zelfde was als daktarin creme, zodat ik evt. dat kon smeren op me tepels, ja was het zelfde



en nu dus plekjes op zn piemel er bij :frowning:

Zou dit dan ook spruw zijn ? of is het gewoon een andere schimmel, want kan ik daar op smeren ?



Of zou ik beter de GV(paarse spul kunnen proberen)

tja het zou kunnen natuurlijk… als het een schimmeltje is zou je daar ‘gewoon’ een uitwendig schimmelprodukt op kunnen gebruiken, dus eventueel hetzelfde als wat je op je eigen tepels smeert.



Als het daarmee weg gaat weet je ook vrij zeker dat het idd een schimmel is/was.

Ik ga het ff proberen :slight_smile:



volgens de HA kon er dus wel gewoon sudo op, lekkere dikke laag want dan verstikt de schimmel wel :? tja, dat geloof ik dan niet zo want schimmels houden van warme vochtige plekjes, neem aan dat in een luier met sudo het toch ook wel warm en vochtig is ?

Kus voor je menneke… :hug: :-*