Ik heb even een vraagje.
Ik geef mijn zoon, sinds hij een half uur oud is, borstvoeding. Helaas was er ook vrij snel spruw ontdekt. Gelijk behandeld, nu nog steeds bezig met de kuur (die maken we af). Kan het zijn dat het medicijn, nystatine, darmkrampjes veroorzaken?
Dat is een goede vraag!!! Hier is bij ons hetzelfde gebeurd en ook mijn zo’n heeft echt enorme buikpijn van de krampjes…
Dus ik lees mee!!!
Volgens mij wel, misschien anders even op borstvoeding.com kijken/stefan kleintjes mailen, die weet dat vast.
Maar krampjes komen bij jonge baby’s sowieso best veel voor, ook als er eigenlijk niets aan de hand is. Ken je de ‘anti-kramp’ houding? (Baby op je onderarm wiegen)
Rottig die spruw… ik ben net weer met een fluconazolkuur bezig… Succes!
Gelukkig heeft hij er niet de hele dag last van. Meestal 's ochtends en/of 's avonds. Dat spul wat we hebben voor de spruw is mier zoet, kan me wel voorstellen dat het extra vervelend is voor z’n darmpjes.
En ik die technieken ja. Maar het is zo hartverscheurend om hem zo te zien liggen kreunen.
Hallo nou ik heb wel een antwoord. onze kleine man kreeg ook krampjes van het medicijn. Heel erg sneu maar hij kwam wel van de spruw af. Tja en je kan idd niet meer doen dan met de normale krampen. Onze kleine kreeg 3 maal achter elkaar de kuur en had elke keer kramp.
Oke, hier moet ik morgen naar de huisarts want ik zit al op kuurtje 3. Kuurtje is bijna afgelopen En het is nog niet weg.
Heb je wel goed behandeld? Mijn ha kwam met zulke slechte adviezen…
Nystatine echt na iedere voeding in t mondje, daktarin voor jezelf, ook na iedere voeding smeren!
Werkt dat niet, dan misschien een kuurtje gentiaan violet
Ik behandel ons beiden na elke voeding. Al 3 weken lang.
De kraamhulp en de verloskundige gaven mij advies, helaas was hier de huisarts niet mee eens, en we zijn in een weekend begonnen. Dus via de HAP spul gekregen.
Ik ben benieuwd wat de HA morgen zegt.
Hygiëne is ook heel belangrijk. Ken je deze informatie al? http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#8
Heel veel sterkte :hug:
Nou net dus bij de HA geweest en het is geen spruw.
Vanmiddag de lactatiekundige maar even bellen voor advies/tips.
Kwakje, wat vervelend joh! Mag ik vragen welke klachten jij en je kindje precies hebben? Misschien kunnen wij je hier ook nog verder helpen?
Tsja hoe zal ik beginnen, ik heb niet normale tepels/borsten. Ze zijn ook wat ingetrokken. Mijn zoontje hapt heel goed (mond goed open, tongetje op de goede plek) bij de linker borst is het pijnlijk bij het begin, daarna is de pijn weg. De rechterborst heb ik weinig tot geen last.
Sinds woensdag komt hij om de 1,5 - 2 uur, drinkt weinig en tijdens het drinken valt hij in slaap. Ik probeer hem dan in z’n bed te leggen maar hij huilt (krijst) enorm. En dat is/was tot vanavond zo.
Ik heb hem voor hij in bad ging gevoed en na z’n badje een toetje gegeven.
Hij heeft even gehuild en slaapt nu.
Hij is nu iets ouder dan 3 weken, het is een best pittige bevalling geweest (vooral de geboorte). Misschien dat er iets met z’n nekje en of heupje is.
Had je de LK nog gebeld? Wat zei die?
Zo sorry hoor, mn adapter van mn laptop was te barsten en met mn mobiel vind ik het zo’n gehannes altijd. Maar nu even je stukje bij kunnen lezen.
Die pijn in het begin, zit alleen thv je tepels of trekt die door je hele borst? Dat hij opeens vaker komt voor eten heeft misschien te maken met het regelen en aanpassen van zijn behoeftes en de hoeveelheid die jij aanmaakt. Dat hoeft dus helemaal niet zo gek te zijn, al duren dit soort dagen meestal maar een paar dagen.
Als je kindje tijdens het drinken in slaapt valt, kun je heel gemeen een kleine prikkel geven waardoor ze weer wakker worden. Bijvoorbeeld de sokjes uit (koude voetjes), in het gezichtje blazen of ze afkoppelen en aan de andere kant weer aanbieden. Voor de vastere slapers, de luier verwisselen tussen het wisselen van kant in, werkt ook vaak goed!
Nog een kleine tip: voor een kindje is het vaak erg onaangenaam om met een volle buik in een warm bad te moeten. (het is natuurlijk ook kansloos zoiets vermoeiends als een bad te ondernemen als ze al hongerig zijn, dus dat is dan kiezen uit 2 ‘kwaden’ maar met een volle maag in bad is vaak to much.)
Je kunt altijd contact opnemen met een osteopaat. Die tast op een heel respectvolle manier zn lijfje af (buikje, rugje, nekje en hoofdje) en kan zo voelen of er ergens een blokkade zit. Baadt het niet, schaadt het niet!
Oja, als de pijn nu alleen bij je tepel zit, zou je evt met een kolf alvast je tepel naar buiten kunnen halen voor je je kleintje aanlegt.
Ik hoop dat deze opstart probleempjes snel zullen oplossen en je lekker kunt genieten van deze intieme mamamomentjes!
Ow meiden, helemaal niet meer aan dit topic gedacht. Mijn hoofd stond er de afgelopen dagen ook niet echt na.
Maar we zijn er dus uit wat hij nu heeft: Verborgen Reflux. We zijn gisteren bij de osteopaat geweest, wat fijn dat soort mensen bestaan. Over twee weken mogen we weer komen. En als onze zoon do./vr. nog veel huilt dan moeten we aan de medicijnen. Maar vanaf gisteravond (nadat we Johannesbroodpitmeel) hem voeding hebben gegeven en z’n bedje (z’n hoofdeind) verhoogd hadden hebben we een heel ander kind gekregen. Hij heeft er nog wel (veel) last van, echt zo zielig om te zien. Maar we weten nu in ieder geval wat er aan de hand is.