Levy en ik hebben spruw. Ik heb gister een zalfje gekregen en Levy een drankje, en het voeden is nu al stukken minder. Was er gelukkig snel bij, want vrijdagavond begon het pijnlijk te worden en gister met gekromde tenen. Lang leve het internet want hierdoor wist ik vrij snel dat het spruw was.
Nu heb ik afgelopen week gekolfd en vrijdagochtend ook. Overal op het internet lees ik dat je beter je gekolfde voeding die in de vriezer zit kan wegdoen of verhitten.
Maar… ik zat zo eens te denken. Bij spruw blijf je toch live voeden, dus wat is het verschil nu tussen gekolfde voeding met spruw en live voeden met spruw? De gekolfde voeding wordt maandag en dinsdag opgedronken en 's middags krijgt hij gewoon de borst.
Wie kan mij DE reden geven waarom live voeden wel gewoon zo kan en voeding die is ingevroren niet zou kunnen? We worden beiden tegelijk gehandeld en als Levy zijn gekolfde voeding krijgt, zijn we nog steeds bezig met het zalfje en het drankje.
Denk dat zolang jullie beiden nog aan het kuurtje zitten het niet zo’n probleem is, maar daarna wel. Je blijft hem dan nl besmetten. En de vraag is natuurlijk; wanneer is het ‘begonnen’ dus welke voeding uit je vriezer is wel aangedaan en welke niet…?
Vermoed dat het daarom op die manier op internet staat Dus krijg je al je gekolfde voeding binnen de kuur op dan zal het ws zo’n vaart niet lopen. En voor alle zekerheid…kun je altijd bellen naar de bekende instanties :mrgreen:
Succes met het kuurtje en hopelijk zijn jullie snel weer spruwvrij! :thumbup:
Inderdaad Debbie: hier ook last gehad van spruw. Het is gewoon om te voorkomen dat je gekolfde, besmette melk in de vriezer steekt. Ondertussen jezelf en Levy behandelt en jullie ervan genezen en dan (bijvoorbeeld enkele weken later) ingevroren, besmette melk uit de vriezer halen en zo opnieuw besmet geraken. Het invriezen doodt de bacterien niet is mij gezegd… vandaar…