Vandaag heb ik ontdekt dat er witte plekjes in de mond van mijn zoontje zitten. In combinatie met zeer veel pijn met aanleggen en na het voeden de ha gebeld. De assistent dacht ook aan spruw en heb ik een receptje voor J. gekregen, de daktarin.
Iemand ervaring hoe dit te gebruiken?
Zij raadde aan het op de tepel te doen en dan aanleggen, maar blijft het dan lang genoeg in het mondje en helpt et mijn tepels ook?
Ik heb het ook gekregen bij mijn eerste, ook zonder dat de arts hem gezien had… Maar bij ons was er dus niks aan de hand (die witte aanslag was gewoon melk?)
Ik deed het ook gewoon op het tongetje smeren, en het bleef maar heel even zitten. Het was wel erg plakkerig trouwens…
Niet teveel in 1 keer doen is mijn ervaring. Ik deed 8 keer een beetje ipv de voorgeschreven dosis. Mika stikte namelijk bijna in die plakkerige zooi
Toen mijn kleine vent 20 dagen was of zo had hij ook spruw… en dus ook dakarin gekregen… Gewoon beetje op lepeltje doen NIET DE AAGEGEVEN hoeveelheid en op je pink doen en dan in zijn mondje smeren… Ook zijn wangentjes en gehemelte… Deed als laatste beetje op zijn speentje zodat hij er op moest zuigen… Zodra weg is wel nog doorgaan, ik stopte ermee en het kwam terug… Moest ik het weer gebruiken… Ik deed het wel regelmatiger omdat je de aangegeven hoeveelheid niet aanhoud… Want de aangegeven hoeveelheid is gewoon te veel voor in 1 keer… daarbij zijn de kindjes gewoon nog zo klein… Maar het spul werkt super… Het is zo weg…
Je kunt ook een beetje op een wattenstaafje doen en dat dan door zijn mondje ‘roeren’. En dan idd een beetje op je tepels smeren zodat de spruw ook daar weg gaat.
Wattestaafje kan ook wel, maar op je pink is makkelijkere… Vond het zo’n gedoe met zo’n stokje…
Meiden bedankt voor jullie tips. Vind het alleen vreemd dat er niks bij gezegd is over de tepels insmeren bij de ha. En die doen me toch zeer :x .
idd na elke voeding een hoeveelheid ter grootte van een erwtje in elke wang, op de tong en in het gehemelte smeren. Op je tepel kun je het beste na elke voeding smeren. eerst je tepel afwassen, goed aan de lucht laten drogen en dan een dun laagje gewone miconazolnitraatcreme(geen orale gel) smeren. tegen de volgende voeding is dat volledig ingetrokken dus afwassen is niet nodig(dus niet te dik smeren). De orale gel op je tepels is minder, omdat je tepels toch wat vochtig blijven en bovendien die zooi plakt!
@mv2kids wrote:
idd na elke voeding een hoeveelheid ter grootte van een erwtje in elke wang, op de tong en in het gehemelte smeren. Op je tepel kun je het beste na elke voeding smeren. eerst je tepel afwassen, goed aan de lucht laten drogen en dan een dun laagje gewone miconazolnitraatcreme(geen orale gel) smeren. tegen de volgende voeding is dat volledig ingetrokken dus afwassen is niet nodig(dus niet te dik smeren). De orale gel op je tepels is minder, omdat je tepels toch wat vochtig blijven en bovendien die zooi plakt!
Dus beter om het erna te doen, moet hij dit dan nog wegspoelen met een slokje borst na een paar minuten???
hallo,
vervelend spruw! Ik ben begonnen met nystatine (dat hielp bij mij niet) daarna met daktarin. Ik deed bij elke voeding wat gel op een wattestaafje en bracht het aan in de wangetjes en op de tong. Dat werkte voor mij het beste en zo was het bij mijn dochter goed verdeeld in het mondje.
Uiteindelijk heb ik fluconazol gehad wat de spruw deed verdwijnen. Ik hoop dat je er snel vanaf bent en dat je kindje weer goed drinkt bij je, zonder pijn.
groetjes
Nee hij hoeft het niet weg te spoelen… Het is natuurlijk een soort van gelei…en heel dik… Hij moethet ook zo lang mogelijk in zijn mondje houden… Dus zeker niet naspoelen… en kindjes vinden het lekker op 1 of andere manier