spruw alternatieve behandelingen gevraagd

hoihoi



mijn meisje heeft spruw. IK gebruik de zalf en voor haar en dat spul voor in de mond voor haar(kan even niet op de naam komen)



Maar het helpt dus niet. Ze heeft het nu 6 weken gebruikt en volgens de assistente helpt het nu niet meer en moet ik maar even stoppen.



Maar zijn er ook alternatieven voor?



groetjes

marlies

Mijn dochtertje kreeg ook het zalfje dactarin geloof ik.

Na het stoppen van het smeren kwam het in alle hevigheid weer terug. Ik de assistente weer opgebeld, en werd mij ook verteld om even helemaal niets te doen.



Dan wel de speen/fles etc uit te koken elke avond.

En het is 2 dagen iets erger geweest, en daarna werd het minder en ging weg.



Ook even na alles wat ze drinkt/eet een slokje water te laten drinken zodat er geen etensresten in haar mond achter blijven.



Ik heb ook een x toen ze wat jonger was druppels gehad moest ik met een pipet geven, i.p.v gel die vond ik super werken.

ja daar heb je gentiaan violet voor. 1 week gebruiken en foetsie is de spruw, bij jou en bij je kindje.



Enige nadeel; het echt VIOLET :shock: en als het eenmaal in kleren zit, krijg je het er niet meer uit. Oude BH aan, zoogcompressen erin, hydrofiel luiers in het bedje onder het hoofdje en dan wil het wel.



link:

http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/het-gebruik-van-gentiaan-violet.html

hoihoi



ik heb dat stuk gelezen maar daar gaan ze ervanuit dat de moeder pijn heeft maar ik heb nergens last van. het is puur voor bente . Kan ik het dan ook gebruiken en hoe kom ik eraan ik las dat het alleen op recept verkrijgbaar is en ik geloof niet dat mijn ha erachter staat



groetjes

marlies

een van onze mede-juni-mama’s heeft ook Gentiaan Violet gebruikt en het was voor haar HET wondermiddel na weken (maanden) hardnekkige spruw. Misschien haar even een PBtje sturen, zij kan je vast meer info geven! :thumbup:

als je geen pijn hebt dan is de noodzaak misschien minder groot om het te gebruiken. Maar het helpt evengoed wel. Bovendien kan het zijn dat door de spruw je kindje minder goed hapt, veel loslaat, slecht drinkt etc. Dat vind ik ook een goeie reden. Ik zie niet in waarom je huisarts er tegen zou zijn. Alsof al die nystatine en dat andere spul continue nemen veel beter is :S



Via gonneke huppeldepup, de lactatiedeskundige op bv.com heb ik het zelf gekocht. dat ging sneller. ik was echt poepflauw van die spruw.

slappe thee en dan een steriel gaasje in de slappe koude thee stippen en daar mee het mondje schoonmaken.

Hoi Marlies,



Al heb je zelf op dit moment geen klachten, toch kan het zijn dat er sprake is van herbesmetting over en weer. Door zowel je kindje als jezelf op een effectieve manier met de juiste medicatie te behandelen en deze behandeling lang genoeg voort te zetten, kun je dat ondervangen. Meer over effectieve spruwbehandeling kun je lezen op Borstvoedingsforum.nl-Spruwbehandeling. In de meeste gevallen zal met het in acht nemen van de tips uit dit artikel de schimmelinfectie snel onder controle zijn. Mocht blijken dat het toch niet aanslaat, dan kun je dan alsnog naar andere mogelijke behandelingen kijken.

Overigens heeft de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk diverse informatiebladen voor zorgverleners ontwikkeld, waaronder één over spruw en candidiasis van de borst. Dit informatieblad is gratis te downloaden via VBN-Informatiebladen. Wellicht is het een idee om deze uit te printen en aan je huisarts voor te leggen?



Beterschap!



Groetjes van Yvonne

Is spruw ook besmettelijk voor andere babies? :think:

ik geloof het wel als ze mekaars speen of fles gebruiken maar veder niet. weet het niet zeker hoor

@hendrika wrote:

slappe thee en dan een steriel gaasje in de slappe koude thee stippen en daar mee het mondje schoonmaken.




dit werkt perfect dank je wel