Sprookjesboek

Hallo,

Ik zoek een sprookjesboek voor kinderen rond de 4 jaar om s’avonds voor te lezen.

De verhaaltjes moeten dus niet te lang zijn en begrijpelijk zijn voor kleine kinderen.

Wie heeft er een suggestie?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes

Ik zzou nog eventjes wachten met sprookjes eigenlijk, vind ik meer voor 5-6jarigen geschikt, en ouder. Wij hebben het grote boek Grimm, supermooi maar absoluut ongeschikt voor 4jarigen.

Met die leeftijd kun je misschien eens een prentenboek-sprookje als roodkapje ofzo kopen, en hier was bijv Pluk van de petteflet op die leeftijd ook echt een succes, en de boekjes van Ernst jan en snabbeltje, Kikker natuurlijk.

Heb veel gelezen over het boek : Het grote sprookjesboek voor jong en oud. Zijn wel niet echt korte verhalen als ik dat zo hoor maar wel herschreven zodat ze ook geschikt zijn (en dus niet eng) voor jonge kinderen.

Anders even kijken in de bieb, ik zocht ook een sprookjesboek, maar merk dat de oudste het nog niet interessant genoeg vindt. Luisterd even maar verhalen duren te lang of spreken nog niet aan. Hij leest liever boekjes over gewone alledaagse dingen.

In de bieb kun je goed kijken of een boek je kind al aanspreekt.

Ik lees wel al sprookjes voor voor een 3-jarige. Gewoon even naar de bieb idd. Sean is momenteel helemaal gefascineerd door aladdin. Is ook altijd leuk als we naar de Efteling gaan, want hij herkent dan de sprookjes. :slight_smile:

De echte ouderwetse sprookjes zoals Sneeuwwitje, Roodkapje, enz daar zou ik nog even mee wachten. In sprookjes komen toch vaak enge en wrede dingen voor, de dood. Dat geldt ook voor veel Disney-films.

Hier is Jip & Janneke favoriet, Pluk van de Petteflet. En we halen zo nu en dan leuke boeken bij de bieb.

Bedankt voor jullie antwoorden!

De vraag van mijn dochter kwam dus ook naar aanleiding van de Efteling :wink:

Maar misschien zijn de echte sprookjes inderdaad wel te eng voor haar.

Nu las ik over het sprookjesboek van Marianne Busser en Ron schroder, die schijnen met een goede afloop geschreven te zijn en dus voor de jongere kinderen.

Kent iemand dit boek?

Wij hebben twee sprookjesboeken van Marianne Busser en Ron Schroder. Echte aanraders!!

‘het grote sprookjesboek’

‘het grote sprookjesboek voor groot en klein’

Leuke tekeningen van Dagmar Stam en alle verhalen vereenvoudigd en duidelijk geschreven.

Mijn kinderen zijn er dol op.

Oh, sorry, zag jouw laatste reactie over het hoofd.

Ja dus, ik zou daar echt voor gaan en dan voornamelijk voor die eerste.

Daarin staan de sprookjes van roodkapje, hans en grietje, de wolf en de zeven geitjes, klein duimpje, sneeuwwitje, doornroosje, assepoester, kleren van de keizer…

Waar woon je, ik he er nog 1 liggen, hier nl geen sprookjes… gewoon voorlezen vinden ze alspannrnd genoeg

Naar aanleiding van de efteling is sprookjesboom een leuk programma op telekids zijn korte filmpjes en niet eng.

@mallivy wrote:

Naar aanleiding van de efteling is sprookjesboom een leuk programma op telekids zijn korte filmpjes en niet eng.

Dank je voor de tip!

Die kijken we inderdaad ook ja!

Wij hebben vier sprookjesboekjes van dick bruna. Geschreven op zijn wijze kort en bondig met de tekeningen in zijn stijl. Het zijn roodkapje, kleinduimpje, assepoester en sneeuwwitje. Ze zitten in 1 set. Ze vonden ze bij ons geweldig, vanaf een jaar of 2,5.

Als je de sprookjesboom leuk vindt, de musical toert nu rond door Nederland. Sean en ik gaan binnenkort ook naar de voorstelling. Klein duimpje van Dick Bruna is hier ook wel eens voorgelezen. Die zijn wat geschikter voor kleinere kindjes.