Sprongetjes,tandjes en bijvoeding

Wanneer krijgen ze nog sprongetjes en tot wanneer zijn sprongetjes?

Krijgen kindjes die nog borstvoeding krijgen nog regeldagjes of houdt dat volledig op na 3maanden?

Ik denk steeds dat Jasly tandjes krijgt maar ik heb er nog geen 1 gezien,

Als Jasly een tandje krijgt, word ze dan alleen jengelig,diarree en verhoging als ze dr eerste tandje doorkomt of is dat steeds weer?

Moet ik gelijk die soort van tandpasta voor haar kopen en het elke avond poetsen??

Jasly mag op mijn verjaardag dr eerste hapje, dus dat is donderdag, 4 dagen voordat ze 6 maanden precies word,

Maar hoeveel mag ik geven? en moet ik dan beginnen elke dag een potje te geven, Moet het persee tussen de borstvoeding door want dat snap ik niet helemaal, Wat mag ik wel geven en wat niet?

Moet er persee liga doorheen?En word de borstvoeding dan minder?

Eerst beginnen met groente hapje of mag gelijk al fruithapje?

Wat is beter? zelfgemaakt of uit potje?

Hebben jullie nog recepten?Hoelaat mag ik bijvoeden, s’avonds wel of liever niet? Hoe zit het met opvolgmelk?

Ik heb zo een pyamapapje probeer zakje gekregen, moet ik die wel geven? Of hoeft dat niet ivm de borstvoeding?

Het gaat steeds drukker worden nu mevrouwtje al richting de 6 maanden gaat,De ontwikkeling gaat perfect en Jasly is supersnel met kruipen tijgeren en zitten, maar nu komen de sprongetjes, tandjes en eerst was de borstvoeding heel makkelijk en helemaal van mij, maar nu komen de hapjes van pappa uit de potjes!Dus heel wat vragen weer van mij omdat het allemaal zo nieuw voor me is,

en eigenlijk ben ik er nu al een beetje nieuwsgierig naar en probeer me op alles voor te bereiden,

iig bedankt dames! Groetjes Jeanette

Ola,

Wat misschien een tip is is om even te kijken op het bijvoeding-pijler, daar kun je vast een hoop antwoorden op je vragen vinden :wink:

Succes en alvast gefeliciteerd!

groetjes Puma

:lol: :lol: Wat een vragen in 1 stuk zeg :wink: Ik ga proberen!!! om er een paar te beantwoorden goed?

De sprongetjes zijn eigenlijk het eerste jaar duidelijk aanwezig, dit zijn de weken:

Rond 5 weken

Rond 8 weken

Rond 12 weken

Rond 19 weken

Rond 26 weken

Rond 37 weken

Rond 46 weken

Rond 55 weken

Maar ik weet dat mijn ‘oei ik groei’ boek (daar staat de uitleg over de verschillende sprongetjes…misschien een idee om dat via marktplaats te kopen?) oud is, en er is een nieuwe uit waarbij de sprongetjes ook na het jaar beschreven zijn.

Regeldagen blijven ze eigenlijk houden. Ze worden groter, en het aanbod moet dus ook meer worden.

Het ligt per kindje verschillend wanneer dat is.

Rhodé had bij ieder tandje en kiesje dat ze wat hangeriger, korreltjespoep en heel soms wat verhoging had. Dentinox of gengigel smeren helpt goed tegen de pijn in hun mondje!

Zodra ze haar eerste tandje heeft kan je met een borsteltje gaan ‘poetsen’. Ik deed het wel met een heeeeeeel klein beetje tandpasta, maar dan ook echt een heel klein beetje hoor!

Als je begint met bijvoeden is het dus echt bijvoeden. Je gaat geen fruit of groente geven in plaats van een borstvoeding. Dus vaak geef je een paar hapjes na een voeding.

Ik ben begonnen met groente uit een potje, en dan deed ik 5 dagen lang hetzelfde smaakje. Toen ze bijna alle groente smaakjes gehad had ben ik begonnen met fruit (en de groente kreeg ze dan ook standaard 1x per dag)

Op een gegeven moment ben ik zelf gaan koken en pureren of prakken.

Recepten kan je vinden op keukenkikker.nl maar in het begin geef je toch maar 1 ingredient per keer.

Opvolgmelk hoeft ze nog niet te krijgen zolang jij borstvoeding wil blijven geven. Ik persoonlijk ga tot de 9 maanden bv blijven geven, en wil dat geleidelijk gaan afbouwen. Dan ga ik dus een bvoeding vervangen met kv. En met een jaar wil ik helemaal stoppen met de bv.

Ik hoop dat je hier wat aan heb. En als je nog vragen heb over bijvoeden (wat ik heel goed snap, want ik vond het ook allemaal maar moeilijk!) kan je kijken bij het ‘bijvoeden’-topic. Daar staat ook heel veel info.

Veel succes!!! En natuurlijk veel plezier (hou je fotocamera in de aanslag he?!:wink: :inlove: )

Hoi bedankt voor je antwoord en bedankt dat je bijna alles voor me beantwoord hebt! Ik ben al een stuk wijzer geworden maar ik ga toch even kijken bij de bijvoedingtopics,

Ik ga ook eens kijken op MP voor dat boek, want het schijnt heel handig te zijn,

Best wel vermoeiend als ze bij elk tandje hangerig enzo worden, Gaat heel het ritme dan ook door de war?

En helpen die middeltjes wel?Waar kan ik die kopen?

Hoelang duurt het voordat alle tandjes er zijn?

Wanneer had jouw kindje dr eerste tandje?

Ik bereid me alvast goed voor want worden dat ook netals buikkramp slape loze nachten voor mij?En van de potjes krijgt ze daar van ook buikkrampjes?

Iig bedankt voor je advies! Groetjes Jeanette :-*

Vaak gaat het ritme wel helemaal door de war als ze zo hangerig zijn ja…tenminste…dat had Rhodé wel. Ook 's nachts was Rhodé vaker wakker en onrustig, maar dat is bij alle dingen zo. Was ze verkouden…kreeg ze er het meest las van als ze in bed lag…was ze ziek…werd ze 's nachts nog zieker enz…Dus bereid je maar voor :wink:

De middeltjes helpen vooral tegen de pijn (dus plaatselijk) maar over het algemeen voelen kindjes zich gewoon helemaal niet zo lekker in hun vel als er wat veranderd in hun lijfje.

Dentinox kan je bij de drogist halen (kruidvat enzo) en gengigel kan je via hun website bestellen.

Rhodé had met precies 5 maanden haar eerste tandje, maar de kiezen en hoektanden hebben voor de meeste ‘problemen’ gezorgd…die zijn natuurlijk een stuk groter…

En als je gaat bijvoeden kan het heel goed zijn dat ze er wat last van krijgt in haar buikje, maar dat is op zich wel logisch natuurlijk. De darmpjes zijn niets anders gewent als melk en moeten opeens voedsel verteren.

Als ze er erg last van krijgt zou ik er gewoon weer even een week mee stoppen!

Jeanette: Hier vind je een voedsel introductieschema van borstvoeding.com.

Hopelijk heb je hier iets aan :-*