sprong???!!!

Hallo allemaal,



Had een vraag, mijn dochter is de laatste twee dagen (in tegenstelling tot hoe ze normaal is) vreselijk druk.

Ze is trouwens een half jaar nu.

Vaak als ze een sprongetje heeft dan is ze terug getrokken, stilletjes en slaapt ze veel.

Nu is het precies het omgekeerde verhaal, ze schreeuwt (geen huilen maar echt gilletjes en brabbels) alles bij elkaar, beweegt heel veel, wil niet slapen. Als ze slaapt wordt ze tussendoor wakker gaat ze weer gillen en brabbelen en slaapt dan weer even verder enz.



Half jaar sprong schijnt nogale een fixe te zijn.

Ze ligt altijd lekker zoet in de buggy als ik boodschappen doe en nu was ik net weer de deur uit en wilde ze zich koste wat kost uit die buggy wurmen. Niet dat ze ging huilen ofzo maar het is gewoon een echte dwarspoeperd!!!



Zijn er meer met deze ervaring?



groetjes martine

Wilde haar gelijk even int groot showen… :lol: :lol:

Euhmmm, dat minder slapen en erg druk zijn is hier ook het geval.

Ze is in elk geval drukker als normaal, ik heb eigenlijk helemaal geen idee van wanneer ze in ene sprong zitten, denk dat ik toch maar eens een oei ik groei boek ga kopen ahah :mrgreen:

Leuke foto trouwens :inlove:

Hallo Martine! Wat een schatje die dochter van je :mrgreen:



Ik heb een stukje overgetypt (kan gelukkig snel en blind typen :wink: ) uit het “Oei, ik groei!” boek.



En je hebt gelijk rond 26 (25-27) weken (ofwel 6 maanden) is er weer een sprongetje. Bij dit sprongetje kan je kindje “relaties” waarnemen => de afstand tussen twee dingen. Kindje wil iets hebben wat op de hoogste plank ligt, waar hij onmogelijk bij kan. Mama loopt de kamer uit en ondanks dat het kindje misschien kan kruipen, kan het haar niet volgen en dat is beangstigend… Als moeder de afstand te groot maakt, zonder dat hij er iets aan kan doen, gaat hij huilen. Hij verliest dan controle over die afstand. Je baby begrijpt nu dat iets zich in, boven, naast, onder of tussen iets anders bevindt. Ook beseft het kindje dat er een muziekje komt als hij op het knopje drukt.



Baby is van slag: toont dit door:

Vaker huilen, wil vaker bezig gehouden worden, slaapt/eet slechter, wil niet verschoond worden, is (vaker) eenkennig, maakt minder geluidjes, is minder beweeglijk, zuigt (vaker) op de duim, pakt (vaker) een knuffel.



Succes met het sprongetje… mijn dochter zit ook weer middenin een fijn sprongetje :roll:

hahaha, herkenbaar hoor. Die van mij werd vanaf die tijd ook ineens veel drukker. Ze snappen nu veel meer dingen, inderdaad relaties herkennen en daar mee experimenteren en dan is slapen helemaal niet leuk meer.



Je kindje gaat nu meer en meer op haar omgeving reageren en het wordt steeds leuker. Geniet ervan :thumbup:

Oh ja, hier ook vanaf zes maanden. Sinds die tijd stuitert ze gewoon door het leven! :mrgreen:

Gelukkig is er wel een heel klein beetje rust in gekomen; ze doet haar dutjes weer goed. Maar als ze wakker is, is ze erg druk…

@Sneeze wrote:

Dan denk ik dat Dionne er nu ook middenin zit :?



Wil absoluut niet slapen (oke nu slaapt ze net na een hele ochtend huilend wakker te zijn geweest volgens papa), melk loopt zo langs haar mondhoeken weer allemaal naar buiten, wil niet in de box, niet in de wipstoel, niet op een kleed op de grond en niet op schoot! Het enige wat helpt, al is het maar een paar minuten, is lopen en overal naar laten kijken.



Wat denken jullie?



Normaal heeft ze al best een lekker ritme met de voedingen 9-1-5-9 :slight_smile:




fantastisch ritme :wink: maaruh, klinkt overduidelijk als spronggedrag. alles is zoooo interessant nu en dan is slapen het laatste wat ze willen :wall: en alles zien en uitproberen he. suc6 ermee, gaat vanzelf weer over hoor na een paar weken :-*