Spraakachterstand

Hier alweer een tijd geleden voor Jesse maar kan zeggen dat het bij hem is bijgetrokken. Jesse z’n situatie was beetje vergelijkbaar als die van Kwakje. Hij praat nu redelijk goed. Ik vind het nog wel anders dan de andere kinderen in zijn kleutergroep, maar dat komt misschien ook wel doordat we het vermoeden hebben dat er andere factoren bij hem meespelen (zijn we ook aan het onderzoeken nu)



De logopedie hier was juist erg goed met kleine kinderen. IK hoor inderdaad ook wel anders (peuters die op een stoeltje moeten zitten en opdrachten moeten doen bijv) Hier werd er met Jesse gepuzzeld, gespeeld op de grond op het kleed, enz. Alles om maar heel veel taal te geven aan onze toen nog peuter.

@luno, wat lijkt het me dat soms moeilijk. : hug :



@luno, de logopedie gaat echt heel goed. Ze komen wel aan huis, want waar zij zitten vinden ze zelf te druk voor de kindjes. En dat is voor onze zoon ook erg fijn en prettig. Hij gaat nu wel voorruit. Daar ben ik wel erg blij mee, al heb ik zo’n gevoel (wat is dat toch met moeders :wink: ) dat hij daar wel hulp bij nodig zal blijven hebben.

Wat ik het lastige vind aan hoe de omgeving daarop reageert dat ze altijd met adviezen en tips komen… daar word ik soms zo moe van. :wall: :oops: Of ze gaan vergelijken. En dan vooral in de zin van: mijn kind kon al praten toen hij … zo oud was. Vul maar in.



Even rust is ook wel erg lekker en misschien hebben ze dat ook wel nodig. Je hebt nu in ieder geval wat handvaten toch? Zelf merk ik dat ook hoor.

Ook voor mij zelf, loop bij de fysio en psycholoog. Heb dat maar even een paar weken uitgesteld (kost geld en tijd).



Hier volgende week naar het Audiologisch Centrum voor weer opnieuw een test.

Nu hoorde ik pas van mijn man dat onze zoon zijn eigen gehoortest deed. :wink: (een van ons mocht er bij blijven zitten en dat was toen mijn man), op zijn eigen manier. Als hij een piep hoorde moest hij een blokje pakken. Op een gegeven moment begon hij zelf piep te zeggen en pakte hij een blokje.



@Mlk, wat voor factoren spelen nog meer een rol bij J.? Bij ons heeft S. ook wel een soort van gedragsprobleem (zelf vind ik het niet echt een prettige benaming). Maar hij heeft wel veel last van prikkels.

Wij zijn nogal van de alternatieve kant (dus homeopathie enzo). Nu zijn we met bloesem bach olie aan het behandelen. En hij is ook erg onrustig, en dat komt door een tekort aan calcium en magnesium. Zijn we nu ook achter.

Jesse heeft gedragsprobleempjes en idd erg gevoelig voor prikkels

Hier zijn de oudste en 3e ook erg gevoelig voor prikkels. De oudste heeft al een poosje verder nog de diagnoses ADHD en Tourette (zijn inmiddels ook het medicijnentraject gestart) en nr. 3 (met dus spraakstoornis) gaat qua gedrag ook steeds duidelijker richting ADHD. Maakt het er niet makkelijker op, maar zie je wel heel vaak (dat er meerdere dingen spelen).



@ kwakje

Fijn dat het nu zo goed gaat met de logopedie! :thumbup:





@ mlk

Mijn zoontje gaat ook altijd graaaaaaag naar de logopedie, want daar hebben ze zelfs een klimwand(je). 8)