sportopleiding cios of alo

Mijn dochter wil stoppen met haar opleiding.

Eerste jaar van de pabo nog niet afgerond.



Ze wil nu sportinstructrice worden.



Nu wil ik uitzoeken welke opleiding ze dan moet volgen.

Maar er zijn zoveel richtingen.

En elke stad heeft weer andere richtingen in de sport.

Ik denk dat zij niet met bejaarden wil gaan werken.

Ik weet t even niet meer.



Ik dacht zelf aan mbo cios, maar ze heeft al een mbo diploma onderwijsassistent. Dus ik denk dat ze voor een mbo geen studifinanciering kan krijgen.

Ze zal zich eerst moeten afvragen wat ze precies wil en dan kijken welke opleiding daar het best bij aansluit. Sportinstructrice kan ze worden met een CIOS maar als ze toch een HBO opl wil dan zatl ze de Alo moeten kiezen. Als het goed is geven alle scholen in Nedelrland binnenkort openhuis ivm met de schoolkeuze, daar zou ze eens heen kunnen gaan en kijken wat haar het meest aanspreekt :slight_smile:

voor mbo kan je volgens mij onbeperkt studie finnaciering krijgen.

Ik zou het haar eingelijk zelf uit laten zoeken. zij moet het toch gaan doen lijkt mij. Als ze zelf de keus maakt ik ze wellicht ook gemotiveerder om zich er voor in te zetten en het af te maken?!

Ik zou haar ook zelf laten zoeken…



Het verschil zit hem er vooral in wat je ermee kan. Als ze bijvoorbeeld gymles wil geven op een school, zal ze naar de alo moeten. Voor andere beroepen is cios genoeg.

@angelbaby wrote:

Ik zou haar ook zelf laten zoeken…



Het verschil zit hem er vooral in wat je ermee kan. Als ze bijvoorbeeld gymles wil geven op een school, zal ze naar de alo moeten. Voor andere beroepen is cios genoeg.




Ik wilde hetzelfde zeggen.



Laat het haar zelf uitzoeken. :wink:

Haar studie, haar keuze, haar uitzoekwerk…