Sporten

Ik vind het heerlijk om te sporten, maar na de geboorte van de 2e vind ik het moeilijk om het weer op te pakken. Je bent de hele dag met 2 kinderen bezig en om 8 uur liggen ze eindelijk in bed. Dan heb ik geen zin en puf meer om naar de sportschool te gaan.

Hoe doen jullie dat en welke sport doen jullie?

Misschien dat ik hier de motivatie weer krijg om toch te gaan.

Ik doe aan hele simpele sporten… snelwandelen en fietsen.

Ik dwing mezelf om 1 avond in de week een uur te fietsen, meestal de dijk over.

En ik ga dus snelwandelen, of wandelen op een pittig tempo (meestal loop ik 6 a 7 km per uur) en dat wandelen doe ik de ene dag samen met schoonfamilie en op vrijdag met een vriendin.

Iets anders is me nog niet gelukt. De sportschool is me te veel gedoe en moeilijk te verzetten als bv de kids es ziek zijn of Ruud een vergadering heeft. Overdag sporten lukt me niet omdat ik zit met heen en weer crossen naar school en dan heb ik er nog 2 thuis, dus doe ik het s’avonds en dan meestal om 19.30 als de kids op bed liggen. Meestal een uur, ben ik weer thuis voordat de leuke tv programma’s beginnen en dan heb ik nog wat aan mijn avond.

Ruud is dan dus altijd de oppas thuis.

Maar hij vind dat geen punt. Soms wisselen we de schoonfamilie wandelavond af en gaat hij mee. En in het weekend gaan we als gezin wandelen, dus hij krijgt ook wel wat beweging. :thumbup:

Ik doe geen sport, beweeg met twee kinderen en een baantje in de schoonmaak al genoeg :mrgreen:

Mijn beste vriendin heeft ook 2 kindertjes. Ze werkt zelfs 24 uur per week. Door de weeks is het ook niet altijd gemakkelijk, maar soms gaat ze wel. Haar man kan natuurlijk ook nog de kinderen naar bed brengen. En graag doet ze op zondags om een uur of half 11 ook ff sporten, dan is haar man ook gewoon thuis.

Geen idee eventueel zondag ?

Op zondagmorgen ga ik rennen met mijn zus en dat is heerlijk. Maar het liefst zou ik 2 keer in de week gaan sporten. Net wat meer lichaamsbeweging. Dan voel ik me fitter en heb ik ook wat meer weerstand.

Wii fit :thumbup:

Ik loop zo wie zo al heel veel en wil weer beginnen met banen zwemmen,kan zo na mijn werk het bad induiken…

Verder heb ik een danspaal gekregen van mijn hubby en twee dvd’s erbij…paal op zolder dus kan er straks heerlijk mee beginnen…wel zwaar hoor…pfffffffffffff

Ik heb het sporten niet opgepakt maar ben pas begonnen met sporten toen de jongste een 1 1/2 jaar was. Ben eerst 3 keer per week gaan hardlopen en dat is al vrij snel 4/5 keer per week geworden.

Eerst nam het nauwelijks tijd in beslacg die korte stukje die ik liep. Maar inmiddels traing ik op een atletiek vereniging , heb mijn eerste hele marathon al gelopen en dus de km’s in de loop van de jaren aardig opgevoerd.

Ik loop op zaterdagmorgen, zondagmorgen, dinsdagavond en donderdag avond. En soms om maandag of woensdag nog een rondje.

De avonden is mijn man thuis, zaterdag morgen moet ik zo ie zo met twee van de kinderen naar het bos voor hun training en kan ik intussen mijn eigen rondje doen. mijn man moet op zaterdag werken maar de oudste drie kinderen van 14,13, en 11 passen dan op de jongste van inmiddels al weer 4.

Op zondag is mijn man meestal thuis.

Het handigste is toch om vaste tijden voor jezelf proberen in te plannen anders schiet je er zelf toch steeds te gemakkelijk bij in. En een stuk inspanning geeft vaak toch weer ontspanning waar de andere gezinsleden ook hun vruchten van plukken.

Ben dus begonnen met het hardlopen rondom en tussen het gezinsleven door. Intussen heb ik vaste plekken op het sport weekschema van de kinderen veroverd.