Ik was benieuwd of jullie kinderen ook aan sport doen en zo ja welke sporten ze dan beoefenen.
Hier zitten de oudste 5 kinderen (12, 11, 10, 7 en 6 jaar) op atletiek. De jongste van 3 beperkt zich nog tot de ouder-peuter gym alhoewel ze ook al aan een ppaar loopjes meegedaan heeft.
Emma zwemt en rijdt paard, willemijn zwemt, die moet de diplomas nog
Bart, net 6, zit op zwemles… (laat, maar dat komt door verhuizingen…)
Verder zit hij 1 keer in de 2 weken op de scouting… Het is geen “voetbalmannetje” , scouting is ook lekker sociaal en veel buiten! Voor mij een prima alternatief voor sporten, tenminste bij mijn oudste…
Marije, bijna 3, wil wel op gym, maar dat is ook weer op een zaterdag…Met papa zo ongeveer aan de andere kant van Nederland is dat geen optie.
jan zit nog op zwemles ( mag op 27 oktober afzwemmen :dance: )
en daarnaast op AMV ( muziekles, maar er zit zingen en dans bij in)
en hij hefet net de laatste keer logopedie gehad.
als hij klaar is met zwemmen, mag hij nog iets kiezen.
(want AMV moet van mij)
maar wat hij wil? geeeen idee
mijn oudste (6,5 jaar) zit op zwemles, daarna mag ie van mij op sport, maar alleen als ie het echt wil en hij mag zelf kiezen, mits de tijden wel te doen zijn in combinatie met ons werk en zijn broertje en zusje.
voor mijn andere kinderen, doe ik het ook zo, eerst dat zwemdiploma en dan 1 sport tegelijk
Zwemles doen ze hier ook (alhoewel op dit moment zijn we er weer even van af), maar dat staat hier los van een eventuele sport.
En de trainingstijden zijn hier inmiddels al helemaal uit de hand gelopen. 14 trainingen per week (en dan komt er nog bijna wekelijks een wedstrijd bij) en allemaal op verschillende tijden en soms ook verschillende locaties. Gezamelijk eten is er hier dus al lang niet meer bij.
Maar ik vind het zelf wel heel belangrijk voor de kinderen hoor.
Diegene in groep 3 traint overigensnog maar 1 keer in de week. Volgend jaar wordt dat 2 keer (en zo langzaam meer)
Yoni zwemt, ze is nu met diploma C bezig. We zijn druk op zoek naar een sport voor haar. Zwemmen vindt ze heel leuk, dus we denken er over om ook nog voor zwemvaardigheid te gaan of wedstrijdzwemmen. Maar voor dat laatste is ze best nog wel jong (en vooral klein en iel). Helaas is hier geen waterpolo in de buurt, dat leek haar heel leuk.
We gaan bij een paar sporten kijken, dan kan ze zelf haar keuze maken. Dansen lijkt haar ook leuk, dus ons daar maar eens in verdiepen.
Daarnaast zit ze op amv en gaat ze binnenkort weer beginnen met schilderen.
Milou heeft zwemles voor diploma B, maar wil niet verder voor C, dus doen we haar niet op de zwemclub.
Ze zit op turnen, en daar blijft ze ook onder, is goed voor motoriek enz.
Als diploma B in the pocket is, mag ze op iets anders.
maar ze weet nog niet wat.
yannick zit op gym, maar vind het niet leuk.
Die wil op judo.
en gaat op zwemles met zijn vier jaar.
Merlin is alwere een poosje klaar met zwemmen en zit sinds dien op turnen.
Bart (6 jaar) zit sinds januari op zwemles en Dirk (bijna 5) zit sinds oktober op zwemles. Als ze hun diploma hebben mogen ze een sport kiezen om te doen. Maar 1 ding tegelijk vind ik genoeg. Ze moeten ook nog lekker met vriendjes kunnen spelen.
Zoë begint volgende maand met zwemmen.
Zodra ze haar diploma’s heeft mag ze zelf een sport uitkiezen.
Ze krijgt nu van een kennis af en toe een paardrijlesje :inlove:
Mathijs zit op judo , zwemmen, muziekles
Sharon op gym en zwemmen
Christel mag nog opa en oma en mama en papa plagen :lol: :lol: :lol:
Max heeft eerst zijn ABC zwemdiploma gehaald en zit sindsdien op voetbal. Daarnaast op AMV. ( is allerhande muziekale vaardigheden)
Victor speelt heel veel buiten en fiets dan voornamelijk Als hij 4 en een beetje is dan gaan we ook met hem eerst zwemmen. Daarna mag hij iets kiezen.