Hier zwemles een keer in de week voor een uur. daarnaast zit hij nu voor een halve winterseizoen op schaatsen. het is een curcus van 9 lessen, en zo anders dan de meeste sporten. Robbert geniet er met volle teugen van. Ik vind het zelf meer lastig voor nummer 2 die moet overal wachten.
twee sporten vind ik persoonlijk niet teveel, maar het ligt aan je kind of die het aankan.
Anne is met babyzwemmen doorgestroomd en gaat maandag naar het A bad, als het goed is heeft ze over 3 maanden haar A diploma. C willen we graag, maar als ze naar B echt geen zin meer heeft is het goed.
Naast zwemmen (1 keer en dadelijk tijdelijk 2 keer per week) turnt Anne 1 keer per week vanaf 2.5 jarige leeftijd.
Ze spreekt 2 a 3 keer per week af met vriendjes en vriendinnetjes.
Zo gaat het hier allemaal goed, ik denk dat het aan een kind ligt of het veel of niet veel is. Anne is een drukke meid, een echte bezige bij, dus die straf je er niet mee om een uur te sporten.
Waarschijnlijk gaat ze begin volgend jaar stoppen met turnen en dan paardrijden. Tja, ze heeft het lang zat gedaan, dus als ze er genoeg van heeft mag ze iets anders proberen.
Zwemmen mag ze voorlopig dus niet laten vallen.
(muziekles krijgt ze van ons zelf, we zijn goed muzikaal en Anne heeft haar eigen trompet en viool)
@mama van anne wrote:
Anne is met babyzwemmen doorgestroomd en gaat maandag naar het A bad, als het goed is heeft ze over 3 maanden haar A diploma. C willen we graag, maar als ze naar B echt geen zin meer heeft is het goed.
Naast zwemmen (1 keer en dadelijk tijdelijk 2 keer per week) turnt Anne 1 keer per week vanaf 2.5 jarige leeftijd.
Ze spreekt 2 a 3 keer per week af met vriendjes en vriendinnetjes.
Zo gaat het hier allemaal goed, ik denk dat het aan een kind ligt of het veel of niet veel is. Anne is een drukke meid, een echte bezige bij, dus die straf je er niet mee om een uur te sporten.
het is niet alleen het kind, maar ook de ouder. Ik zou er niet aan moeten denken als elke dag vol zit. Ik vind 2 a 3 keer spelen bij vriendjes, 1 of 2 keer zwemmen per week en 1 keer turnen dus niet alleen eventueel voor het kind maar zeker ook voor mezelf echt heul druk. Maar scheelt allicht dat jij thuis bent (neem ik aan?), dat je dan sowieso wat meer ruimte hebt?
Wij hebben net groen licht gekregen van de kinderarts om te mogen beginnen met zwemles dus zoon is 6,5 als hij gaat beginnen.
Hij zit al wel op ballet sinds een jaar!
Dochter van 3.5 zit op vioolles mede door dat ze niet naar een psz/kdv gaat/kan en ze wel iets te doen moet hebben aan uitdaging.
Had t van te voren ook nooit zo bedacht… Maar hier werkt het zo ook goed. Benieuwd hoe het dan straks gaat als de zwemles er bij komt.
Gelukkig wil zoon erg graag!
Fiep, ik werk (ook?) niet, maar ik moet er ook niet aan denken hoor.
Overdag heb ik er sowieso altijd nog 1 thuis natuurlijk en straks 2 en dan ook nog de tijd na schooltijd hele tijd heen en weer blijven sjouwen met kinderen naar clubjes, vriendjes etc?
Verder vind ik het ook wel lekker om eens gewoon mijn eigen kinderen thuis te hebben zonder ‘extra’ kindjes of dat er 1 ontbreekt.
Nu moet ik zeggen… onze kinderen geven gelukkig heel goed aan of ze willen spelen of niet en zo kan het hier best gebeuren dat ze allebei 2 weken niet afspreken en dan 2 weken beide vrije middagen (ze mogen hier sowieso alleen op de korte dagen afspreken).
En nu rond sinterklaas houden we het sowieso op 1x per week, de andere vrije middag lekker rustig thuis. Tis druk zat.
Dus ik denk idd dat het niet alleen het kind, maar ook de ouder(s) is.
Ik werk idd niet, maar een vriendin van mij heeft 4 kinderen, waarvan de oudtse 3, 3 hobby s hebben in de week. Moeder rijdt van hot naar her, dus tja. Wij vinden het best zo, kan me voorstellen dat er ouders zijn die dit niet willen of kunnen doen.
Rhodé gaat in Januari beginnen met zwemles.
Gewoon 1 uurtje in de week voor diploma A, en dan stoppen we.
Als ik lees dat kinderen eigenlijk iedere dag na schooltijd wel iets te doen hebben :shock: Wanneer is je kind dan lekker een dagje thuis? Alleen in het weekend?
Ik zou dat echt niet aankunnen, en mijn kinderen denk ik ook niet (of zou het gewenning zijn?)
Ik vind het heerlijk om thuis te komen van school, kopje thee drinken en lekker keutelen met de meiden.
De tijd van vriendinnen die komen en blijven eten, logeren en activiteiten komt allemaal vanzelf, en mag wat mij betreft nog wel een paar jaar duren 8)
Ik denk dat dat wel gewenning is ja, maar ik vind het niet gezond.
Een kind heeft veel tijd nodig om lekker te kunnen spelen en zich zelfs te gaan vervelen, iets wat op de meeste scholen met lange schooldagen al ontbreekt. Die paar uurtjes na school zijn dan best belangrijk, vind ik.
@Lune wrote:
Ik denk dat dat wel gewenning is ja, maar ik vind het niet gezond.
Een kind heeft veel tijd nodig om lekker te kunnen spelen en zich zelfs te gaan vervelen, iets wat op de meeste scholen met lange schooldagen al ontbreekt. Die paar uurtjes na school zijn dan best belangrijk, vind ik.
Verveling bevordert de creativiteit… in deze tijden krijgen kinderen alles op een presenteerblaadje aangeboden. Dus de enkeling die zijn kinderen af en toe zelf de dag in laat delen, krijgt strakjes een Rembrandt of van Gogh als kind :mrgreen: :thumbup:
Sara gaat op zaterdagen naar Zwemles. Als het goed is gaat ze vanaf februari voor 15 weken op donderdagen dansen en muziek maken doen bij een gemeentelijk kunstencentrumachtig iets. Ik vind het dan eigenlijk wel genoeg voor haar :shifty: School kost energie, bso ook. Weekenden zijn om leuke dingen te doen en lekker bij te tanken. Ze gaat nu wat vaker spelen bij een vriendinnetje en vice versa. Vanaf februari ben ik 1 dag per week vrij en gaat ze 1 dag naar opa en oma. Dus minder bso en dat vind ik wel prettig.
Qua activiteiten wil ik het verder voor haar vooral vrijblijvend en leuk houden. Alleen zwemles is een must.
Jaden heeft de afgelopen anderhalf jaar op dindag en donderdag een half uurtje gezwommen.
Hij vond het de eerste 2 keer helemaal niks, maar daarna ging hij als een trein. Hij heeft dan ook afgelopen zaterdag zijn B-diploma gehaald.
Jaden is 5 jaar.
Wij hebben hem met 4 jaar op zwemles gedaan. Hij heeft alleen 8 weken niet kunnen zwemmen omdat hij zijn arm gebroken had.
Toen hij nog zwom, mocht hij niet op een andere sport van ons. Toch hadden we met onze hand over ons hart gestreken. Hij wilde zo graag tegelijk met zijn vriendje op voetbal… Dus een week of 2 voordat hij af mocht zwemmen voor B, ging hij op voetbal. En prompt, tijdens de eerste training brak hij zijn arm.
Maar, nu is het zwemmen klaar en voetbalt hij weer.
Voorlopig vinden wij voetballen genoeg…
@Madre wrote:
@colle wrote:Dave zit sinds september op zwemles…
1x in de week les en op zaterdag gaan we 2uurtjes oefenen…
dat is zat.
pas als hij zijn visje vol heeft ( zwemdiploma A,B &C) dan mag hij op een sport als hij wilt… of door gaan met zwemmen…
er zijn hier zoveel vijvers dat voor zijn veiligheid zwemmen op nr 1 staan.
de meeste kinderen gaan hier met 4 op zwemles. verder pas sporten na de zwemdiploma’s
kinderen moeten al zoveel…
Maar hij moet dus ook zijn b en c?
Waarom is dat?
Vraag ik uit interesse hoor.
Vroeger, toen wij onze A moesten halen moesten we veel minder kunnen dan wat ze nu moeten doen voor ze hun A krijgen.
Ik vind B en C dus niet heel erg belangrijk, hier mogen ze dus na hun A al kiezen of ze door willen gaan met zwemmen of iets anders willen doen.
even de uitleg van het fase zwemmen (het visje)
het is zwemles in 10 fases
1-6 is diploma A
7,8 is diploma B
9-10 is diploma C
voor diploma A hebben ze dit geleerd…
- duiken vanaf de kant
- 3 mt onderwater zwemmen door een duikscherm (“het gat”)
- 60 sec. watertrappelen en 2 draaien over de zij
- 50mt schoolslag
- 50mt rugslag
- 8 mt borstcrawl
- 8mt rugcrawl
- 25mt met kleren aan zwemmen en watertrappelen.
voor diploma B hebben ze dit geleerd…
- 6mt onderwater zwemmen door een duikscherm
- 60sec watertrappelen
- 75mt schoolslag met 3x zakken naar de bodem en 75 mt rugslag
- 10mt borstcrawl
- 10mt rugcrawl
- 50mt met kleren aan zwemmen, geheel onderwater gaan, watertrappen en onder een vlot doorzwemmen
voor diploma C hebben ze dit geleerd…
- duiken in het water, 9mt
- onderwater zwemmen door een duikschrem
- 30sec watertrappelen en verplaatsen
- drijven, tussentijds zwemmen en 5 mt wrikken
- 125mt schoolslag met 2x een koprol en 2x naar de bodem zwemmen, gevolgd door 100 mt rugslag
- duiken en 15mt borstcrawl
- 15 mt rugcrawl
- 100mt gekleed zwemmen met een rol voorover, watertrappelen, onder en over een vlot en drijven in de HELP-houding
Pas als het volldeige Zwem- ABC is gehaald, is uw kind een “veilige watervriend”
Daarom vinden wij het belangrijk dat hij alle drie de diploma’s haalt ( en straks zijn zusje ook) wij hebben meerdere vijfers in de buurt… Opa en oma gaan aan een kanaaltje wonen…
eventuele feestjes waar ze gaan zwemmen…
met2x per week zwemmen zal het waarschijnlijk sneller gaan.
Maar ik vind 2x per week sporten genoeg voor deze leeftijd.
Mijn dochter zit alleen op zwemles ze wil op balet maar mag van mij pas een andere sport doen als ze haar a en b zwemdiploma heeft.
Jou meisje zit al op turnen en daar zou ik haar niet afhalen.
Ik zou bij 1x zwemmen en 1x turnen blijven.
Hier met 5,5 jaar begonnen met zwemles, 1 uur per week.
We gaan hier in ieder geval voor A en B.
C als hij zelf wil, dit mag tegelijk met zijn nieuwe sport waar hij pas na z’n B mee mag beginnen.
Dus eerst zwemmen en dan pas op voetbal (wat hij heel graag wil)
Laat ze nog maar lekker spelen vind ik, ze moeten al zo veel naar mate ze groter worden
Hier gaan de kids ook vanaf 5 jaar op zwemles.
Bij ons schaf je een pakket aan voor de zwemles. Hiervoor mag je dan A,B en C halen.
Onze oudste heeft ze alle 3 binnen 1,5 jaar gehaald en dan 1 keer per week zwemmen.
Wij hanteren ook eerst je zwemdiploma en dan wat anders erbij. Inmiddels zit hij op voetbal en gaat binnenkort waarschijnlijk ook op scouting. We merken aan hem dat hij dat er nog wel bij wil doen en hij heeft er ook de energie wel voor.
De middelste is nu net begonnen met zijn A diploma en die gaat ook zeer zeker er niks bij doen. Dit is genoeg voor hem.
Twee keer per week zwemmen ja dan zullen ze het natuurlijk wel het snelste hun diploma hebben, maar zou ook zeker kijken naar het kind. Misschien is voor haar 1 keer per week wel beter te behappen.