Mijn zoontje zit op voetbal, hij wilde dit zo graag dus hij op voetbal.
De eerste paar keren deed hij best leuk mee maar sinds 2 weken is het bal:
Ik wil niet meer, stomme voetbal, ik ga toch niet, ik wil eraf.
Hoe pak ik dit aan. Is hij te jong om op een sport te gaan??
Er zitten meerdere kindjes op de voetbal van zijn leeftijd, hij is wel de kleinste. Die andere kindjes zijn ook meer in het spel als wat hij is. Maar dat moet hij ook weer leren om achter de bal aan te rennen. Maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid heen.
Hoe doen jullie dat?
Kan zijn dat hij het niet , leuk vind.
ik vind dat je niets moet forceren, maar goed zo denk ik erover
Een kind moet er toch plezier in hebben… ik denk als je zegt dat hij toch moet dat het almaar erger word :think:
in principe vind ik dat als een kind voor een sport kiest, hij/zij het seizoen moet afmaken waar contibutie voor betaald is.
maar ik vind 4,5 jaar ook wel erg jong om op een sport te gaan geloof ik.
Als ik naar Anna kijk, dan kan zij echt nniet overzien wat een jaar contibutie is…
dus tja, als hij echt niet wil zou ik er mee stoppen, maar wel duidelijk aangeven dat hij niet over twee maanden weer wel kan beginnen
hier gaat anna trouwens met 5+ jaar op zwemles, en als ze haar diploma (`s) heeft gaan we verder kijken naar een hobby/sport, dus tegen die tijd zal ze een jaar of 6 zijn.
lijkt me vroeg genoeg
AS is wat ouder, die wilde erg graag op hockey. Prima. Na een half jaar werd ze het zat (de sport, ze vond het echt niet leuk) en ze heeft het seizoen toen wel van ons af moeten maken. Maar nogmaals, zij is 8, jouw zoontje is pas 4…
Als hij nu echt niet wilt, dan kun je hem ook niet dwingen.
onze zoon zit ook op voetbal (2e seizoen)maar hij vind het geweldig… Telt de nachten af tot hij weer mag…
Ik zal niet gaan dwingen…
Hij weet het goed, dinsdag voetbal en woensdag zwemles…
grts patricia
Kes heeft een jaar op judo gezeten. Een tijdje voor de vakantie vond hij het niet leuk meer maar hij heeft wel het seizoen afgemaakt. Nu zit hij alleen op zwemles en mag hij weer een sport kiezen als hij daar klaar mee is.
Sluit me aan bij bovengenoemde…
Maar buiten dat…kan je hem niet gewoon even 1 a 2 weekjes pauze geven? Even 2 keertjes (of 3) niet gaan en dan bekijken of de interesse terugkomt? Dat kan ook wel eens helpen…voetbal vind hij vast leuk,maar buiten school is nog een extra wekelijkse verplichting soms net iets teveel van het goede…
Mocht hij na die 2 weken pauze nog steeds zeggen dat hij er klaar mee is,dan weet je genoeg…
Maar anders…tja…geen idee. Moet er hier nog niet aan denken zo vroeg…Jo kan net de zwemles aan,dus ruimte voor sport is er nu nog even niet…
Ik denk dat veel kids van die leeftijd een sport idealiseren…het is helaas niet hetzelfde voetbal als op het schoolplein of op TV…dan is de lol er soms al snel af als je ineens naar een coach moet luisteren…
Succes!
Ik vind ook dat een kind het seizoen af zou moeten maken… maar hier begonnen ze niet al met vier jaar…
Dat is gewoon nog niet te overzien, terwijl een zevenjarige dat wel een beetje kan.
Ik zou hem dus lekker laten stoppen.
@Lune wrote:
Ik vind ook dat een kind het seizoen af zou moeten maken… maar hier begonnen ze niet al met vier jaar…
Dat is gewoon nog niet te overzien, terwijl een zevenjarige dat wel een beetje kan.
Ik zou hem dus lekker laten stoppen.
Ik sluit mij hier bij aan. De sporten hier beginnen ook niet bij 4. Vind het ook nog echt te jong. Ik zou hem dus of een paar weken thuis laten en kijken of daarna nog wil en anders hem eraf halen.
Hier trouwens de ‘regel’ dat ze eerst lekker hun A halen (dat [moet] dus, maar zo brengen we het niet hoor 8) ) en daarna pas andere sporten/dingen mogen kiezen. Ik doe de kinderen hier vanaf 5 pas op zwemles omdat ik vind dat ze met 4 echt nog te jong en ‘slap’ zijn.
Anne is begonnen met turnen toen ze nog geen 3 jaar was. Zwemmen is ze met babyzwemmen gewoon doorgestroomd en als het goed is kan ze in februari op voor haar A diploma.
Anne mag elk gewild moment stoppen met turnen, maar dat wilt ze dus niet, gaat er met veel pelzier heen. Ik heb wel altijd gezegd dat als je ergens aan begint moet je het de contributietijd afmaken. Bij turnen is dat een maand, dus dat is te overzien. Anne is ook een paar keer op proeflessen geweest voor dansen, bij 2 verschillende dansscholen. Echter gaf ze al vlug aan het niet leuk te vinden, dus zonder te betalen konden wij die beslissing nemen.
Waar ik woon wordt erg veel aan sport gedaan en is het juist redelijk normaal dat er al vroeg begonnen wordt. Verbaasd me moet ik zeggen dat mensen 4 jaar te jong vinden om te sporten. Wel ben ik er voor om een sport uit te zoeken die je kind trekt, en voetballen was dus eerst leuk en nu ziet hij in dat het niet is wat hij zoekt, dus zou ik zeggen: seizoen afmaken en wat wil je dan doen? Lekker laten snuffelen aan verschillende sporten :thumbup:
ik zou zeggen als hij wilt stoppen lekker laten stoppen
maar 4 jaar voor voetbal vind ik erg jong trouwens
is dat gewoon elke week???
hier zit lars op kaboutervoetbal en is dus 4 maar dat is in het voorjaar
1x in de mnd ongeveer en vanaf deze zaterdag week 3x en dan pas in april weer ofzo dit is gratis en kan hij op een speelse wijze kennis maken met voetbal wat hiet echr vanaf 6 jaar dan begint ze zeggen dan ook eerst zwemmen dan voetballen.
hier is het seizoen afmaken… (tenminste zo staan we er nu tegenover…)
maar goed wij vinden zwemdiploma’s belangrijker dan sport of muziekinstrument bespelen… dus pas als de diploma’s binnen zijn mogen ze kijken wat ze willen doen.
en dan 1 ding per seizoen.
Dave zit nu op zwemles en dat gaat voorlopig nog zonder strubbelen hopelijk hoduen we dat zo tot alle diploma’s binnen zijn…
@gerenkim wrote:
ik zou zeggen als hij wilt stoppen lekker laten stoppen
maar 4 jaar voor voetbal vind ik erg jong trouwens
is dat gewoon elke week???
hier zit lars op kaboutervoetbal en is dus 4 maar dat is in het voorjaar
1x in de mnd ongeveer en vanaf deze zaterdag week 3x en dan pas in april weer ofzo dit is gratis en kan hij op een speelse wijze kennis maken met voetbal wat hiet echr vanaf 6 jaar dan begint ze zeggen dan ook eerst zwemmen dan voetballen.
Bij ons is het ook kaboutervoetbal. Het is elke zaterdagochtend.
Ik stel hem gewoon elke week de vraag of hij zin heeft ja of nee. Pushen doe ik niet. 4 is inderdaad wel jong. We zien het wel wat hij as zaterdag wil doen.
Bedankt voor de berichtjes
hier ook eerst A + B en dan een andere sport (want ik zie zwemmen ook als sport namelijk ).
Onze oudste weet dit en is al flink aan het brainstormen… maar moet eerst zijn diploma’s nog halen :lol: Soms zegt hij dat hij zijn C eerst nog wil halen… mag ook, prima zelfs, als hij dat wil. Andere moment wil hij voetballen, dan weer basketballen en judo lijkt hem ook geweldig.
En hij is 6… en weet het dus gewoon niet.
Hebben al met hem afgesproken dat hij dan eerst gewoon 2 of 3 mag kijken/meedoen om te zien of hij het echt wel leuk vindt voordat we iets beslissen.
Zal wel aan het seizoen liggen waar hij eerst gaat proeftrainen… is hij deze winter nog klaar met A + B dan is de kans groot dat er eerst bij basketbal en judo gekeken gaat worden, is hij in het voorjaar klaar zal het wel voetbal zijn.
Als hij dan echt wil… dan is het idd minimaal voor de duur van 1 contributietermijn.
Kan me er overigens zelf niks bij voorstellen dat je er binnen een seizoen op uitgekeken bent, maar ben zelf altijd trouwe sportaanhanger geweest… vanaf 4 op kleutergym, doorgestroomd in het turnen en trampolinespringen en met 14 daarmee gestopt en met basketbal begonnen en dat 12 jaar gedaan (tot ik zwanger was van de oudste).
Waarom moeten ze a en b??
Hier zou ik ook zeggen, contributietijd afmaken. Maar is dat dan al gelijk voor een heel seizoen bij die kleintjes? Ik heb zelf mini training gegeven en bij ons was het elke woensdag maar elke maand opzegbaar.
Hier zwemt Bjorn nu sinds 3 weken en hij vind het geweldig (wel babyzwemmen gedaan mar hij mag nu echt zwemmen ). Verder heeft hij vandaag voor het eerst gejudoot. Dat is via school, 8 keer voor 24 euro. In veel steden heb je ook de jeugdsportpas waar kindjes elke keer 4 lessen kunnen proberen van diverse sporten.
Hier zou ik ook zeggen, contributietijd afmaken. Maar is dat dan al gelijk voor een heel seizoen bij die kleintjes? Ik heb zelf mini training gegeven en bij ons was het elke woensdag maar elke maand opzegbaar.
Hier zwemt Bjorn nu sinds 3 weken en hij vind het geweldig (wel babyzwemmen gedaan mar hij mag nu echt zwemmen ). Verder heeft hij vandaag voor het eerst gejudoot. Dat is via school, 8 keer voor 24 euro. In veel steden heb je ook de jeugdsportpas waar kindjes elke keer 4 lessen kunnen proberen van diverse sporten.
sorry 2 keer :oops:
@Madre wrote:
Waarom moeten ze a en b??
neem aan dat je die aan mij vraagt?
Maar ik vind alleen A niet genoeg.
Ze moeten al wel meer als wij vroeger met een A diploma, maar ik vind het echt niet genoeg (nu heb ik zelf destijds niet alleen de gewone diploma’s, maar ook jeugdbrevetten gehaald). Wij wonen in een wijk met ontzettend veel water en een kanaal in de buurt. Mochten ze een keer door een domme actie met fiets en al daar in belanden (ze houden zich tot nog toe ontzettend netjes aan de regels tot waar en niet verder!) dan redden ze zich daar echt niet.
De zomer is hier korter als de periode met lange kleding, dus ik wil in elk geval dat B diploma waarbij ze met lange kleding af moeten zwemmen.
Overigens toen onze oudste zag dat je bij je C diploma met je regenjas aan mag afzwemmen werd hij helemaal enthousiast :lol: Grote kans dat hij dat dan tzt ook wil.