sport/cursus voor peuter (meisje van 3)

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of jullie kindjes hebben die al een cursus volgen voor een kindje van 3 jaar. Sport, muziek, dansen?

Wat is jullie ervaring? Wat vonden jullie kids leuk?

Graag hoor ik van jullie.

groetjes!

Sinds augustus zit Lienke op peutergym. Dat is elke zaterdag 45 min. Er worden kringspelletjes gedaan, ze leert klimmen/klauteren/duikelen/rollen.

Lienke gaat er met veel plezier naar toe, en vraagt regelmatig of het al zaterdag is :lol: .

Groetjes Renate

Eef zit sinds drie weken op mini kids swing. Wordt op de dansschool gegeven

en ze dansen dan op de woorden van de muziek. Ze gebruiken zeg maar

kinderliedjes, en in de tekst roepen ze bijv. dat ze moeten springen of

klappen. En dat doen ze dan ook samen met allerlei pasjes.

Ze vind het echt heel leuk om te doen. Duurt ook drie kwartier met een

kleine pauze ertussen :smiley:

Ouder en kindgym is leuk vanaf 1,5 jaar tot ze naar school gaan. Het is en was hier een groot succes.

muziek op schoot vond ik wat minder leuk. Dansen en zingen doen we thuis ook en allebei vonden we het thuis leuker.

Zwemmen vond ik wel leuk, maar voor een uurtje zwemmen was ik toch dik twee uur kwijt en ik kan zelf niet zo goed tegen chloor, dus dat was hier niet zo’n succes.

alvast bedankt voor de eerste reacties, peutergyn en dansen is dus volgens mij het meest leuke voor de kids.

Anique gaat vanaf januari naar peuterballet.

Ik weet dus nog niet hoe ze het gaat vinden :wink:

Luna heeft op beat ballet gezeten vond ze erg leuk beetje dansen op muziek

nu zit ze op kleuter ballet en dat vind ze minder :frowning:

wij hebben hier bij elke deelgemeente een wijkgebouw die dingen organiseerd

maar goed binnenkort gaat ze naar de kleuterschool en dan hebben ze heel veel dingen die ze kan gaan doen

Niet zo origineel, maar ook Laura heeft op peutergym gezeten, en op ballet. Beide vond ze erg leuk, het gymen vooral vanwege het rennen en klimmen, even de energie kwijtraken. En ballet, tja, lekker dansen in een roze balletjurkje op vrolijke k3 muziek, helemaal leuk toch.

Ik vind wel dat het staat of valt met de lerares die je treft. De balletjuf deed het echt heel leuk, terwijl ik de gymjuf eigenlijk een beetje chagerijnig vond. Dan is de hele sfeer ook meteen anders.

Dus als je de kans hebt, lekker een paar verschillende proeflessen gaan volgen, en daarna kiezen.

Anne zit al vanaf 12 weken oud op zwemmen (kan hier op iedere leeftijd) en ze turnt vanaf ze net geen 3 was. Laatst heeft ze dansen geprobeerd, dat wilde ze graag, maar uiteindelijk turnt ze liever dus gaan we daarmee door.

Hier ook ouder en kind gym, erg leuk!

Ga ik straks ook weer met de jongste doen als ze 2 is.

Top meiden, heel erg bedankt voor de reacties. Ga eens even kijken wat er hier in de buurt wordt gegeven en idd proeflessen volgen. Dan kan Iris zelf kiezen wat ze het leukste vind.