Spoorwegmuseum: vanaf welke leeftijd leuk?

Ik denk erover om met mijn tweeling van bijna 2 jaar en 10 maanden naar het spoorwegmuseum in Utrecht te gaan. Maar… voor welke leeftijd is dat leuk? Hebben ze er al wat aan en kunnen ze ook dingen zelf doen? In treinen klimmen enzo.

Mijn zoon is wel helemaal gek van alles met wielen, dus ook treinen.



Wie o wie is er al eens geweest?

Jahoor, gewoon doen.



Wij zijn er in de voorjaarsvakantie geweest en de kinderen vonden het machtig.

Er is van alles te zien, ze mogen op ladders klimmen om in koffers te gluren (soort schoenendoos verhaal effect) de trein van juliana en bernhard van binnen bekijken, treinen van onder bekijken, op treinen klimmen, spelletjes doen, enz.

Er is ook een ritje in een soort van achtbaan ding, dat is wel redelijk heftig voor kleintjes, dus dat zou ik overslaan want daarna durfden onze kinderen nergens meer in.

Hij gaat niet over de kop, maar is toch heftig door de verhaallijn van een oude kolenmijn en de vroegere ontberingen, bovendien is het in het donker en maakt het karretje ineens een soort van “val” recht naar beneden (een lift)



Maar er is ook een treintje buiten waar kinderen in mogen en rondjes in mogen rijden, ze zijn er keer op keer ingeweest.



Er is ook een restaurant met maaltijden en patat, maar die vonden we vrij prijzig.

We willen er nog eens heen, maar dan neem ik zelf gewoon bolletjes mee en eten we nadien wel bij de mac.

Wil je in de vakantie gaan of binnekort? In september is er namelijk een speciale dag wat extra leuk is voor kids (Stoom!).



En eens per jaar komt Thomas de trein (maar dat is dit jaar al geweest).

Ik heb het plan om zondag a.s te gaan. En dan natuurlijk wel met de trein!

Ik denk dat we gewoon maar gaan. Want met DE zegels krijg je ook nog eens korting, dus voor de kosten hoef ik het niet te laten ook al gaan we maar even :thumbup:



Ik heb er wel zin in, want ik ga met mijn mams en de kids, omdat hub en paps een weekend zijn wandelen! En voor ons oorspronkelijke plan om te gaan zwemmen, dáár wordt het geen weer voor.

Het was leuk :thumbup:



We hebebn niet veel gezien van de informatieve teksten op de locomotieven enzo, maar de kids vonden het prachtig. Ook het kindertreintje was top!



Aangezien het grotendeels overdekt is, is het een aanrader voor bij slecht weer. Met de trein er naar toe maakte de dag helemaal af :dance:



(En met de actiezegels van de DE koffie mag de tweede persoon nu gratis naar binnen!)

Wat een leuk idee! :thumbup:

Die ga ik ook even onthouden.



En wat betreft de informatieve bordjes, je moet dus nog een keer terug :mrgreen:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

En wat betreft de informatieve bordjes, je moet dus nog een keer terug :mrgreen:




Inderdaad, maar dan óf zonder kinderen, óf ik moet een paar jaar wachten :mrgreen: