In de wijnwereld hebben ze het proces van het rijpen weten te versnellen… Nu wilde ik dit eens serieus aanpakken en de boel onderzoeken. Dus zoek ik nu sponsoren om de wijn te bekostigen Ik offer mijzelf dan op om de boel te testen onder gelijke omstandigheden. Buiten mijzelf heb ik reeds 2 medetesters bereid gevonden om te proeven. Om een goed oordeel te kunnen geven kunnen we nog 2 testers gebruiken…
Officiële verklaring…
“magische magneten”
Op het eerste gezicht doen ze misschien wat kitscherig aan. Maar daar prikken we doorheen, want met de Wine **** krijgt wijn meer geur en smaak. Wat normaal jaren nodig heeft gebeurt nu in enkele sekonden. De Wine **** heeft 6 magneten dietijdens het inschenken de moleculen in beweging brengen en de wijn zachter en geraffineerder maken. Prijs valt mee slechts 34,95.
Wie mijn rekeningnummer wil voor de bijdrage in de aan te schaffen wijn kan me pb-en, het apparaat betaal ik zelf. Ik zet ondertussen even mijn klimaatkast op marktplaats want die heb ik niet meer nodig…
Uit een niet wetenschappelijk onderbouwd onderzoek knipte ik dit…
Mijn eerste Wine **** ervaring
Zojuist opende ik een normale tafelwijn, een “finca de Don Juan, vino de mesa tinto” uit Spanje. Ik schonk eerst een glas zonder de clip er op en daarna een glas met de clip er op.
In het eerste glas proefde ik een wijn met veel pit. Als je diep inademde dan kwam de wijn alcoholisch en scherp over. De smaak was in principe goed, maar er was een onevenwichtige afdronk.
Het tweede glas rook heel anders. Wel een tikje alcoholisch, maar veel zachter, bijna een ruby cabernet uit Californië. Eerst vond ik dit iets té zacht, maar eigenlijk was het wel goed. De smaak leek iets gebalanceerder, maar het grote verschil zat hem in de afdronk. Waar het glas zonder de clip een wrange, scherpe, tannine achtige, afdronk had, bleef de smaak hier evenwichtig. Eigenlijk heeft de clip dus van een bekkentrekker een meer dan prima tafelwijntje gemaakt. Ik ben er echt verbaasd over dat dit kan, wat goed!
proeven, mag dat ook
ik kan nog 2 testers gebruiken Lydia, nu dus nog maar 1. :thumbup:
Ik zou eerst even wachten om je kast op mp te zetten tot je klaar bent met testen…
Kom kom je moet een beetje vertrouwen hebben in die nieuwerwetsigheden. :mrgreen:
@ruud wrote:
Kom kom je moet een beetje vertrouwen hebben in die nieuwerwetsigheden. :mrgreen:
Nee hoor…Eerst zien dan geloven…Zeker als zo’n ding maar 35 euro kost en een goede wijnkast meerdere malen duurder…
Dus luister nu maar een keer naar Madre en wacht even met die verkoop…
lous, ik heb eerst recht op die kast, dan jij pas :snooty:
Ik hoef geen kast…Ik ben de enige die wijn drinkt hier in huis en zo vaak trek ik niet een hele fles voor mijzelf open…
In zo’n kast passen meerdere flessen, zo’n ding is maar voor een fles. Dus moet je (als het werkt) meerdere dingen kopen voor je meerdere flessen, het werkt neem ik aan niet als je dat ding er net 5 min op hebt gezet??
Volgens het verhaaltje werkt het meteen als je zo leest hoor… :think:
Maar serieus hoeveel mensen zouden nu echt zo’n ding kopen?
Is het niet: ‘Sponsoren’? :mrgreen:
Ik ben heel serieus…
Ik zou niet zo’n ding kopen. Ik hou van goede en lekkere wijn en heb daar zeker een paar euro meer voor over. Maar ik denk dat ik niet in zo’n ding geloof…
Het raakt nergens de wijn zelf aan, alleen de fles. Gaan de moleculen door het glas heen?
Het begint te werken als je het inschenkt. Gelijk dus. Ik ben wat dat betreft erg sceptisch hoor. Sorry ruud.
En het stukje over de ervaring van die persoon met dat ding klinkt echt een beetje klungelig. Maar als jij het wel geloofd en je vind 35 euro prima te betalen om het uit te proberen dan moet je dat vooral doen. Misschien verras je mij wel…
Veel plezier
ik ga hem echt niet kopen hoor.
Ik ken dit soort dingen uit de koi wereld voor veel hogere prijzen en ook daar trappen mensen in en geloven ze echt dat het werkt.
@~Marion~ wrote:
Is het niet: ‘Sponsoren’? :mrgreen:
Hmmm
Klik hier voor sponsors
klik hier voor sponsoren
Volgens mij mag het allebei of begrijp ik de vandale verkeerd?
?spon·sor de; m,v -s, -soren persoon of instelling die ten bate van iem of iets geld beschikbaar stelt
sinds wanneer is goolge de norm om aan te geven hoe iets gespeld moet worden?
lang leven meneer van dale
Het mag beide dus.
(of mag ik niks meer over spelling zeggen sinds mijn enorme misstap?)
verder is iedereen die interessant doet over wijndrinken, met of zonder klem, stom.
wijn is gewoon lekker. meer niet.
ja zeg, je post een beetje editen, waardoor mijn opmerking weer als m na de m komt…grom…
Echt niet dat stond er al hoor Fiep.
En je mag gewoon spellchecken hoor, we maken allemaal wel eens een foutje.