Hebben jullie een sponsorkind?
Wij ondersteunden een jongentje via compassion. Al bijna 8 jaar. De briefwisseling was altijd vrij regelmatig, de laatste jaren schreef hij zelf.
Nu kregen we een brief van compassion dat de ondersteuning aan hem helaas stopgezet gaat worden (keus van de familie zelf).
En ergens voelt dat wel een beetje raar. We kennen hem natuurlijk niet goed, maar je hebt wel al die jaren iets voor proberen te betekenen. En ik denk ook dat dat gelukt is hoor. Maar het voelt gewoon gek om nooit meer een brief van hem te krijgen.
We gaan nu wel weer een nieuw kindje ondersteunen. Helaas zijn er teveel kinderen die hulp nodig hebben in deze wereld.
Wij hebben een sponsorkindje via dezelfde organisatie. hij schrijft ook regelmatig zelf, dat is erg leuk om te lezen Wij schrijven zelf niet zo braaf :oops:
Wij sponseren een meisje via Plan Nederland.
Veel contact is er niet, maar ik weet uit ervaring wat mijn geld voor de kansen van z’n meisje en vaak ook het gezin en het dorp kan betekenen.
Ik kan me je gevoel wel een beetje indenken, Tamma, als zo’n familie zelf besluit de sponsering te stoppen.
Toen ik op de lagere school zat ondersteunde de klas/school een meisje dat Madidia heette. Mijn moeder gaf mij trouw geld mee naar school en spaarde ook in de vakanties voor haar door.
Toen ik laatst op een reunie van de lagere school vroeg of iemand ooit nog wel eens iets van haar vernomen had wist niemand meer over wie ik het had Het verbaasde mij enorm want ik heb me nog regelmatig afgevraagd hoe het nu met haar zal gaan, in de hoop dat ze een succesvol leven leeft.
Eén leraar van de 6e klas herinnerde het wel maar had geen idee meer via welke organisatie dat was.
Jammer.
Wij hebben ook vroeger op school een kindje ‘ondersteund’ met de klas.
Echt jaren gedaan en af en toe kwam er een keer een brief aanwaaien.
Tot we hoorde dat het Foster Parents Plan (nu Plan!!) niet met het geld deed wat ze zeiden dat ze deden en vanaf toen heb ik nooit meer de behoefte gehad zoiets te doen.
@Madre wrote:
Wij hebben ook vroeger op school een kindje ‘ondersteund’ met de klas.
Echt jaren gedaan en af en toe kwam er een keer een brief aanwaaien.
Tot we hoorde dat het Foster Parents Plan (nu Plan!!) niet met het geld deed wat ze zeiden dat ze deden en vanaf toen heb ik nooit meer de behoefte gehad zoiets te doen.
Ja, mijn ouders ondersteunden toen in die tijd ook een kindje via FPP. Na die berichtgeving zijn ze er ook direct mee gestopt. Ze hadden zelf ook al wat twijfels, de brieven waren wel erg hetzelfde of klopten helemaal niet met wat we eerder gehoord hadden.
Maar toch vertrouw ik er nu in dat het geld op de goede plek terecht komt. Daarbij heb ik dus wel bewust niet voor Plan gekozen, ook al is het nu misschien wel anders daar, je hebt er nu toch een bepaald gevoel bij.