Sinds kort weigerd Lianne gewone melk te drinken.
Nou heb ik haar vanochtend soya melk aangeboden en dat wil ze wel drinken.
Ik ben namelijk geen voorstander van choco/yogho drink.
Maar nu is mijn vraag komt ze nu iets tekort of kan ik haar melk gewoon vervangen voor soya??
Ik twijfel een beetje en daarom drop ik mijn vraag hier neer, omdat er vast wel iemand online is die dit weet :mrgreen:
nee, hier komt ze niets mee te kort. Je hebt zelfs soja melk met extra calcium etc. volgens mij.
Kinderen met een koemelkallergie drinken dit ook als alternatief.
dankjewel, ik heb de soyamelk gekocht waarop staat voor 1 tot 3 jaar met een giraf erop.
gevoelsmatig vind ik dit een beter alternatief dan chocomelk etc.
Kun je er dan niet voor een paar dagen wat diksap/honing in doen…
Na een paar dagen stop je daar mee, en dan drinken ze meestal gewoon weer normaal hun melk op.
Doe ik ook wel eens als mijn meisje haar melk beu is.
1 x in de week krijgt ze een pyjamapakje, of een x een beetje honing door der fles.
Ik had de hele truken doos al open gehad :mrgreen:
Diksap, pyamapapje, beetje bambix etc
Het is net of de geur haar tegen staat, dus nu maar ff aan de soya en probeer met een paar dagen wel weer.
Ze moet drinken smorgens van mij voordat we de deur uit gaan en wil daar geen strijd om hebben :silenced:
sojamelk is een prima alternatief. Mijn zoontje heeft KMA en krijgt ipv yghurt enzo dus soja produkten. Volstaat prima ook volgens de kinderarts. Maar ik zou inderdaad over een tijdje weer gewoon eens proberen hoor. Die dreumessen hebben toch ook gewoon kuren :lol:
:lol:
Ik ben niet pro melk, ik wist al dat Lianne soya producten erg lekker vind.
Ik ga van de geur alleen al :sick:
Heb 2 pakken in huis gehaald, is dit pak leeg krijgt ze gewoon weer gewone melk wil ze dan weer niet dan gaat pak 2 pas open
Misschien wil ze helemaal geen fles melk meer in de ochtend, maar gewoon een boterhampje met een glaasje melk/fruitmelk/optimeldrink, of gewoon een bordje pap ?
Mijn meisje wilde vorige maand ook opeens geen fles meer in de ochtend en in de avond. Ben met die van de ochtend gestopt, ben ik haar een bordje pap gaan geven, en nu drinkt ze elke avond gewoon haar flesje heerlijk leeg.
Sam drinkt sinds ie van de fv af is al die giraffe soja. Ik maak er 's morgens ook papa van. Alles zit erin hoor!
Hier ook een manneke dat van één op andere dag geen koemelk meer wou hebben. Ik heb hem ook soyamelk gedaan en dat krijgt hij nog steeds. Vorige week weer gewone melk gegeven maar dat wil hij echt niet. Dus hij krijgt weer soyamelk.
ik weet niet of ze op het kdv ook gewone melk weigerd, zal volgende week eens vragen.
Thuis soya melk, ik vind het prima :thumbup:
Geven ze op het kdv wel gewone melk? Hier alleen rijste- of sojamelk en daarom wil Jim dus weer geen gewone melk meer. Smaak is anders.
Sem heeft ook Soja en volgens de diëtist is de groeimelk van Alpro die met die giraf die jij hebt heel erg goed omdat er o.a. calcium en B2 enzo bij zit.
Vandaag was er een ouderdag op het kdv en heb gervraagd of Lianne daar ook melk weigerd…
nee dus :think:
Ze weigerd alleen dr ochtendmelk, ik vind melk op nuchtere maag ook vies :sick:
Dus misschien heeft zij dat ook wel :think:
Nu ze soyamelk krijgt bij haar ontbijt gaat het goed
Lianne krijgt als ontbijt een broodje met een beker melk dus nu soyamelk.
Nu heb ik de gewone soyamelk in huis omdat de buurtsuper die groeimelk niet heeft :wall:
Je kunt prima gewone melk door sojamelk vervangen. Als je inderdaad maar let op de extra calcium.
Ik ben lactose-intolerant en drink zelf ook sojamelk.
N.oah heeft oa een koemelkallergie , maarhelaas ook een soja allergie, anders was hij ook aan de sojamelk gegaan.
Liefs Suzanne