Spoedvraagje: :P Hoe laat iemand nog bellen die je niet zo

naar onbekenden of minder bekenden niet na 21uur hier

Ik bel na 21.00 niet meer. Marcel z’n collega’s, zonder kinderen, hebben er nog wel eens een handje van om rustig om 22.30 te bellen. Dan denk ik echt minstens dat er iets is met mijn ouders ofzo. Dus boven staat het geluid van de telefoon uit en als er dringende dingen zijn bellen ze maar mobiel.

Ik vind 21.30 uur.uur gebaseerd op het feit dat ik vaak naar bed ga om die tijd (tenminste nu tijdens mijn zwangerschap). Dat zou kunnen veranderen als ik weer minder moe ben :mrgreen:

Niet na 21:00, geld hier voor bekenden en onbekenden, ik vindt het zelf ook niet prettig als na die tijd gebeld wordt!

@Missygirl1983 wrote:

na 21.00 zou ik niet meer bellen tenzij het dringend is en/of in het weekend voor het stappen… :think:




Doe je nog stappen met je dike buik?

Was gewoon even nieuwsgierig hoor. :oops:



Ik vind dat bellen kan tot 21.30 uur. Als we wat op Marktplaats hebben staan, zetten we erbij tot hoe laat ze kunnen bellen, dus als we dat niet hebben gedaan is het onze eigen schuld :wink:

Maar ik schrik vaak wel als de foon later gaat.

Na 22:00u neem ik doorgaans gewoon niet op. Is zelfs mogelijk dat ik dan al op bed lig…

tot 22.00 heb ik gestemd

niet later dan 21:00

Ik vind eigenlijk 21.00 wel de limiet. Bel zelf na die tijd ook nooit iemand meer.

Ik vind 22.00 uur de limiet om te bellen en gebeld te worden. De meeste mensen zijn dan nog wakker. Dat ik ze dan stoor in hun “eigen” tijd vind ik niet zo erg, ik bel niet voor niks. Voor 8.00 uur zal ik nooit iemand bellen omdat mensen dan druk bezig zijn met wassen van kinderen en de kinderen in bed te stoppen en het opruimen van avondeten.

Heb 21.00 gestemd, later zou ik niet doen. Wel bij bekenden, waarvan ik weet dat ze dat niet vervelend vinden, maar niet bij’ niet echt goede bekenden’’

@Jacqueline wrote:





Ik vind dat bellen kan tot 21.30 uur. Als we wat op Marktplaats hebben staan, zetten we erbij tot hoe laat ze kunnen bellen, dus als we dat niet hebben gedaan is het onze eigen schuld :wink:

Maar ik schrik vaak wel als de foon later gaat.




Tja, wij kunnen erbij zetten wat we willen, de mensen lezen gewoon niet. Wij schrijven ook altijd dat het niet opgesturrd wordt, en toch vragen ze of we het willen opsturen :wall:

Ik heb 21:30 gestemd … maar niet voor goede vriendinnen… dan is de grens 21:00 van beide kanten, want dan duurt een gesprek minimaal een uur :mrgreen: Wij nemen de telefoon meestal niet op tussen 18:00 en 20:00 want dan is het hier spitsuur. We hebben niet voor niets een voicemail.



Ik schrik overigens nooit van de telefoon, want hij gaat wel regelmatig tussen 22:00 en 06:00 en dan vaak een paar keer in die periode, maar dan is het voor mijn man … en vervloek ik zijn werk slaapdronken op de achtergrond.

vanaf hoe laat bel je sochtends dan iemand/

Dat ligt er aan welke dag het is én of het een gezin is (met kleine kids) of iemand zonder kids en hoe goed ik ze ken.



Door de weeks bel ik vanaf 9 uur. Dan zijn ze of naar het werk of in elk geval wel wakker. In het weekend bel ik iemand waarvan ik weet dat er kleine kids thuis zijn vanaf 9 en zijn er geen kids, dan bel ik niet voor 13 uur. Als ik het niet weet, dan bel ik niet s’ morgens in het weekend (tenzij het natuurlijk dringend is).



Mij mogen ze vanaf 8 uur bellen, 7 dagen per week. Dan zijn we al een uurtje of 2 wakker en fit genoeg om de telefoon te beantwoorden.

's Avonds bel ik niet meer na 21.00u. Zelf gaan we altijd op tijd naar bed, en ik zou het vervelend vinden als ik dan iemand ‘stoor’.



's Ochtends kan ik mijn schoonmoeder wel vroeg bellen, dat weet ik. Maar naar anderen hou ik zo’n beetje 10.00u aan.

22.00 uur heb ik ook gestemd.

sta er van te kijken hoeveel mensen na 8 uur niet meer gebeld willen worden… :think:

Tussen 20.00 en 21.00… Daarvoor ben ik druk met de kinderen en even zitten, zoals nu, even tijd voor mezelf… Na 21.00 lig ik meestal al op bed… (ik heb 1 nachtbrakertje)



Vanaf 6 uur 's ochtends ben ik te bereiken! Maar zelf zal ik niet voor 9 uur gaan bellen… (of ik moet iemand hebben die net als ik schoolgaand(e) kind(eren) heeft…