Spoedvraagje over droger...

Mijn droger is ermee gekapt, met de was nog half nat :evil:



Nu blijft het indicatielampje waterbak branden. Maar dat is onzin, want er zit geen druppel in omdat ie rechtstreeks met een slang op de afvoer is aangesloten.



Na lang zoeken heb ik de gebruiksaanwijzing gevonden, maar natuurlijk staat daar weer niet meer in als checken of de waterbak vol is :roll:

Ja duh, wat denk je dat ik als eerste gedaan heb :wall:



Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe los je het op?



groetjes Judith

geen idee, kan je niet helpen, meis !

maar euch… balen hé als die toestellen het zo onverwachts (en het is altijd onverwachts) begeven. Hier was het deze week de vaatwasser. :thumbdown: Gelukkig komt dinsdag de technieker én nog in garantieperiode ! :dance:



hopelijk krijg je ze terug aan de praat.



liefs

Gerda

Heb je geen knik in de slang?

En van welk merk is 'ie? Miele heeft bijvoorbeeld een online pagina waar je storingen op kunt invoeren, de pagina geeft dan suggesties wat je zou kunnen doen.

Heb je het rooster schoongemaakt?



Dat is bij mij altijd het probleem als mijn droger ermee ophoudt.

Heb je niet, behalve de normale bak waar water in komt, nóg een bak waar ook vuil e.d. zich verzamelt? Ik namelijk wel, en daar ligt het hier dan aan…

Het rooster? :think:



Hier zit een waterbak in, een pluizenfilter en een verwarmingselement.

Ze zijn alledrie schoongemaakt, maar het probleem is daarmee niet opgelost.



Ook de afvoerslang er af gehaald en een deuntje op gespeeld, maar die zat ook niet verstopt.



Het is een Bauknecht. En garantie zal ik wel niet meer hebben. Ik kocht hem toen ik met een bolle toeter van Amy rond liep. Dus dat is nu, even denken, zo’n twee jaar geleden.



Gelukkig heb jij dan nog wel garantie Gerda, hier zal het vrees ik wel een lieve stuiver gaan kosten.



Heb John (mijn wederhelft) gebeld en die kijkt vanavond nog even. Hij is onderhoudsmonteur van beroep en toen de wasmachine kapot ging, wist ie ook precies waar het aan lag, dus misschien kan hij het nog zelf maken.

Ik hoop nog heel erg op drab voor een interne sensor of zoiets. :pray:

stekker eruit en erin ofzo??

in mijn droger zit onder de deur, nog een klep die je open kunt maken… Daar zit nog een filter… dat moet je afspoelen onder de kraan of douche… dan zou hij het goed weer kunnen doen…

@mv2kids wrote:

in mijn droger zit onder de deur, nog een klep die je open kunt maken… Daar zit nog een filter… dat moet je afspoelen onder de kraan of douche… dan zou hij het goed weer kunnen doen…


Ja, daar dacht ik ook aan. Heb ook zo een droger met bak. Helaas geen mogelijkheid voor externe slang :cry: dus ik sleep met die bak naar de wastafel. No big deal. Kan je niet (tijdelijk) ook via de bak je water lozen ipv op de slang, zodat je in ieder geval kan drogen? :think:

Stekker geprobeerd. Helaas pindakaas.



Marieke, ook gedaan (hard nodig :oops: ) maar ook hier helaas pindakaas.



Sis, geen idee. Dan zou je dus iets (een schakelaar?) om moeten zetten, neem ik aan, zodat ie naar de waterbak loost. Heb ik ook naar gekeken, maar die zie ik niet :think:



Ik heb de was voor nu maar ouderwets op het droogrek gehangen.

Ik geef het op. Hubbie mag straks zijn licht er over laten schijnen.

@Judith75 wrote:

Sis, geen idee. Dan zou je dus iets (een schakelaar?) om moeten zetten, neem ik aan, zodat ie naar de waterbak loost. Heb ik ook naar gekeken, maar die zie ik niet :think:


Geen idee eigenlijk. Mijn simpele ziel hoopte dat het een optie zou zijn.



@Judith75 wrote:
Ik heb de was voor nu maar ouderwets op het droogrek gehangen.


Je kan veel zeggen van die ouderwetse methode, maar het werkt wel. :angel: :silenced: :mrgreen:

Haha, ja het werkt wel. Maar ja, ben inmiddels verwend geraakt hè met de snelheid en de oh zo zachte handdoeken :wink:



Nou ja, enniewee… hubbie heeft em opengeschroefd en wat blijkt:

de pomp is kapot, dus blijft er water in staan.

Nu dachten wij geen garantie meer te hebben, dus dat hubbie hem wel open kon schroeven. Blijkt dat we nog garantie hebben tot 7 januari :o

En uit de bepalingen blijkt dat er alleen garantie verleend wordt als je zelf er niks aan doet. En met openmaken is er een piepschuimen onderdeeltje in tweeën gebroken :wall:

En de pomp blijkt het allerduurste onderdeel te zijn en maar liefst 126 euro te kosten :shock:



Dus willen we toch wel proberen om het onder de garantie te krijgen. Ik ga zo maar proberen om dat piepschuimen dingetje te lijmen. Volgens hubbie kan je verder niet zien dat ie open is geweest.

En dan morgen maar bellen voor een monteur.



groetjes Judith

Oeh, sjips zeg…

Ik zou wachten met lijmen tot de monteur is geweest want dat kan hij natuurlijk wel zien.

@Madre wrote:

Ik zou wachten met lijmen tot de monteur is geweest want dat kan hij natuurlijk wel zien.


Maar (heb je haar weer… :angel: ) een gebroken stuk piepschuim zal hij zéker zien… je hebt kans dat hij een gelijmd stuk over het hoofd ziet. Of redeneer ik nu verkeerd?

Sis, nee hoor, dat heb je helemaal goed. Dat valt helemaal op!



Er zit namelijk een piepschuimen vlottertje in en daarvan is het stokje van het rondje afgebroken. Ik heb gister getest met een ander stuk piepschuim en met de 3D kit van mijn kaarten maken hobbie kan ik het stevig plakken en je ziet er niks van. Ik steek er nog een naaldje in (soort van duveltje), beetje kit eromheen en dan zie je er niets meer van. :thumbup:



Anders denkt ie misschien dat dat het probleem is. Ach ja mevrouwtjie, ik ziet het al. Het vlottertje is kapot! En dan laat ie mijn pompie zitten, die de echte boosdoener is :mrgreen:

Lijkt me dus wel verstandig om dat dingetje even te plakken.



Heb vanochtend al gebeld voor een monteur, maar natuurlijk is die servicedienst weer niet te bereiken :wall:



Maandag nog weer eens proberen. Maar ja, dan heb je de feestdagen, dus ik vrees voor een langdraaaaaaaaaaaaaaaaaaaadig verhaal. :evil:

@Sis wrote:

@Madre wrote:
Ik zou wachten met lijmen tot de monteur is geweest want dat kan hij natuurlijk wel zien.


Maar (heb je haar weer… :angel: ) een gebroken stuk piepschuim zal hij zéker zien… je hebt kans dat hij een gelijmd stuk over het hoofd ziet. Of redeneer ik nu verkeerd?




wel als ze binnen de garantie zitten en het gebroken stukje moet repareren.



Het is toch de bedoeling dat hij het kapotte onderdeel ziet??



Als hij ziet dat het stukje gerepareerd is weet hij zeker dat er aan gerommeld is en moeten ze wellicht toch de rekening betalen.



Dat hoeft niet als hij het stukke piepschuim ontdekt en het dus kosteloos moet repareren omdat het binnen de garantie valt.

Maar het piepschuim is toch kapot gegaan doordat hij de droger heeft geopend? Een actie waarmee de garantie vervalt… :think:

Hub heeft idd zelf het piepschuimen onderdeeltje gebroken.



Ik heb het weer gelijmd en je ziet er echt niks meer van :thumbup:



Op hoop van zegen maar!

@Judith75 wrote:

Hub heeft idd zelf het piepschuimen onderdeeltje gebroken.



Ik heb het weer gelijmd en je ziet er echt niks meer van :thumbup:



Op hoop van zegen maar!




ooooooooooooooooooh…

Ik dacht dat dat het probleem was dat de droger het niet meer deed…



Ik hoop voor je dat het snel gerepareerd en vergoed wordt… :slight_smile: