Spoedvraagje kind achter op fiets

Dag, ik ga straks mijn neefje van school halen, hij is 4.5. Ik heb wel een achterzitje, maar die zit niet op de fiets momenteel.

Is het vertrouwd dat ie achterop bij me gaat, mij vasthoudt en de voeten in de fietstas?? Ik heb geen ruggesteun.

Of moet ie voor die ene keer wel in een kinderzitje?



Alvast bedankt.

Dat ligt helemaal aan je neefje, kun je er op vertrouwen dat hij je instructies goed opvolgt?

Met mijn dochter durf ik het wel, zij is dan wel 3 maar zij luistert goed.

Met mijn zoon op die leeftijd kon het weer niet.

Ik weet zelf ook niet of ik het aan zou durven met een kind wat ik niet door en door ken eerlijk gezegd.

Ik zou vooral bang zijn voor veotjes/spaken, maar zolang je dat voorkomt met de fietstassen zou ik het denk ik wel durven, tis vast ook maar een klein stukje?

Kan je het anders niet aan zn moeder vragen, die weet het vast gewoon het beste in te schatten!

Anne is bijna 6 en met hemelvaart achterover van mn fiets gevallen. Anne is een kind dat goed luisterd en geen fratsen uithaalt, toch ging er helaas iets mis…dus tja durf je hetzelf aan? en idd hoe goed ken jij je neefje dat hij je ergggg goed vasthoudt en de afstand en drukte van de wegen zou ik ook laten meetellen. Kan je niet te voet gaan?

Ik heb toch maar het zitje erop gezet nu, dan fietsen we in ieder geval verantwoord (en het zat er ook zo op, moest even kijken :):))

En dan ziet ie goed vast, geen gedoe met rug en er mogelijk afvallen en geen voetjes in de spaken, in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

En dan is het ook niet mijn ‘schuld’ mocht er wat gebeuren zonder zitje.



En dan mag er wel een slotje op :wink:

Ik wilde te voet, maar het is een heel groot eind voor dat mannetje nog en met die hitte , dus dan maar met de fiets.



En ik denk ook wel dat ie luisterd, maar stel he er gebeurd wat, dat wil ik niet op mijn geweten hebben :hand:

@Sennapen wrote:

Ik wilde te voet, maar het is een heel groot eind voor dat mannetje nog en met die hitte , dus dan maar met de fiets.



En ik denk ook wel dat ie luisterd, maar stel he er gebeurd wat, dat wil ik niet op mijn geweten hebben :hand:




Goed gedaan zo dat je snel het zitje erop hebt gezet…ik voelde al behoorlijk rot toen Anne achterover van de fiets viel…het was op de camping en we fietsten niet hard, maar toch, ze had flink gewond kunnen zijn als ze op haar hoofd terecht was gekomen of haar stuitje.



Onze school is maar 7 minuutjes lopen, vandaar dat ik het vroeg :wink:

@mama van anne wrote:

@Sennapen wrote:
Ik wilde te voet, maar het is een heel groot eind voor dat mannetje nog en met die hitte , dus dan maar met de fiets.



En ik denk ook wel dat ie luisterd, maar stel he er gebeurd wat, dat wil ik niet op mijn geweten hebben :hand:




Goed gedaan zo dat je snel het zitje erop hebt gezet…ik voelde al behoorlijk rot toen Anne achterover van de fiets viel…het was op de camping en we fietsten niet hard, maar toch, ze had flink gewond kunnen zijn als ze op haar hoofd terecht was gekomen of haar stuitje.



Onze school is maar 7 minuutjes lopen, vandaar dat ik het vroeg :wink:




Jaa dat snap ik, dat je je rot hebt gevoeld. En dan is Anne ook nog ouder… Had inderdaad iets ergs kunnen zijn.

Ik wil ook niet dat ons iets overkomt. Ik zou het ook niet leuk vinden als een ander onvoorzichtig was met Roan.

Als ik hem zelf mee naar mijn huis zou nemen zou het nog wel te doen zijn het wandelen, maar we gaan dan meteen door naar oma en die woont te ver weg. Dus vandaar :wink: