spoedvraagje: gekookt ei blijft drijven

dan is ie toch niet goed?

ik heb er 6 gekookt, 5 liggen op de bodem en 1 blijft drijven…



was maar voor salade, dus geen ramp, maar als ie rot is gooi ik hem wel weg… maar ik weet het niet zeker???

voor dat ik de eieren ga koken doe ik ze in een bak met water die die drijven gaan weg en zijn niet goed.

hier blijven ze altijd drijven als we ze koken volgens mij :think:

Als ze drijven zijn ze volgens mij niet meer goed… Maar drijft die 1e echt of alleen met het kontje naar boven? Dat heb ik ook weleens, maar dan zit er weer veel lucht in de bovenkant, waardoor die blijft drijven…

Al je het niet vertrouwt, weggooien hoor…



Er is niks erger dan een rotte ei lucht in je huis :sick:

Het ei is in ieder geval niet meet vers. Als een ei lang ligt wordt de luchtkamer groter en blijft hij dus steeds meer drijven.

Kans is aanwezig dat het dus al niet meer goed is… zou het risico niet lopen :wink:

Vriend zegt als het blijft drijven is het ei niet goed. Ik wist het niet :oops:

Ik let daar eigenlijk nooit op hoor, en ben er nog nooit ziek van geweest :mrgreen:

ik heb hem toch maar weggemikt, oud kan hij niet zijn, althans, volgens de doos niet 8)

Ik had hem ook weggegooit !



je weet maar nooit, en je kan er lekker ziek van worden

en laat ik daar nu es geen zin in hebben, nooit trouwens hoor :wink:

Datum zegt niet altijd wat, soms zit er gewoon een slechte tussen. Met melk heb ik dat soms ook, datum is prima maar helemaal geklonterd.

Bij mij gaan eieren standaard over datum (gebruik ze niet zo vaak), en drijven ze standaard met hun kontje naar boven…heeft nog nooit een rotte tussen gezeten. Ik zou hem dus gewoon pellen: als’ie rot is merk je dat dan wel.

zoals hierboven omschreven zo heb ik het ook geleerd



(kok/bakkersopleiding en geloof het of niet… maar gewoon 1 heel hoofdstuk over eieren… :mrgreen: )



maar je kunt ze ook laten draaien als ze snel draaien dan is er niks aan de hand en draaien ze langzaam dan zijn ze niet goed.



of schudden… klotsen ze dan is het ook niet meer goed.

mijn eitjes blijven altijd drijven ik heb nu wel last ven een erge diarree hoe komt dit?

mijn eitjes blijven altijd drijven ik heb nu wel last ven een erge diarree hoe komt dit? mijn eieren stinken ook altijd een slaan groen/ paars achtig uit. maar iedereen zegt dat eieren altijd goed blijven of waren dat paaseieren??? de eitjes zijn nog van mn kip clara alleen clara is al 2 jaar dood maar dan moeten die eieren toch nog goed zijn ik heb namelijk de doode kip op dei eieren laten liggen!!!

hey eline
wat gek dat heb ik nooit
groet gerard van der akker