Spoedvraag: witlof in oven

Halloa dames,



Ik had witlof in ham gerold, in een ovenschaal, kaassaus erover en geraspte kaas daar weer over.

Die schaal staat klaar en nu bedenk ik me opeens dat ik voorheen de witlof voorkookte… :wall: :wall:



Kan ik dit gerecht zonder voorkoken lekker krijgen in de oven of is dat geen beginnen aan ?

@Anita-1982 wrote:

Halloa dames,



Ik had witlof in ham gerold, in een ovenschaal, kaassaus erover en geraspte kaas daar weer over.

Die schaal staat klaar en nu bedenk ik me opeens dat ik voorheen de witlof voorkookte… :wall: :wall:



Kan ik dit gerecht zonder voorkoken lekker krijgen in de oven of is dat geen beginnen aan ?




Ik weet het niet. Kook het zelf altijd voor.



Heb je een combi-oven? Misschien eerst magnetronstand ofzo :think:

Is het een gewone oven of een combi? Want dan kun je de magnetron er nog ff bij aan zetten. Anders zou ik het niet weten :think:

Nee heb een gewone oven… :shifty:

Ik denk dat het dan toch de saus afscheppen wordt… en dan voorkoken en weer in de schaal

hé balen!

Gaan we niet doen, heb de schotel nu toch in de oven gezet.

Ik zie wel over 20 minuten of het gaar is en anders hebben we pech.

Dan maar een kant en klaar groente ofzo.

Je hebt er nu niks meer aan maar toch :mrgreen:.

Ik kook de witlof nooit voor. Gewoon in ham rollen en kaas eroverheen en dan in de oven. Wij vinden het wel lekker als de witlof dan nog wat rauw is. (alleen de dunne stukjes en de buitenkantjes zijn dan wat zacht/gaar de rest is nog lekker knapperig/rauw).

iets meer vocht in de saus doen en hup in de oven, dan wordt het daar wel gaar.

Ja dames, het was geen probleem om het niet voor te koken.

Het was heerlijk!

Ik doe tegenwoordig de witlof rauw in de oven. Veel lekkerder. Witlof is binnen 10-15 min. echt gaar en veel minder waterig, en heeft meer smaak. Zeker sinds de kwekers minder bittere lof kweken (Ja zeker!), houd je tenminste nog een bittertje. Van mijn stiefdochter Dagmar geleerd. Vroeger stoomde ik hem, maar nu niet meer. Alleen: dikke stronken gaan in 2-en of 4-en (hangt vd dikte af. Ook veel lekkerder, niet van die dikke jongens.