Hoi allemaal
Morgen ben ik uitgenodigd voor een wijnproeverij en ik had me als vrijwilliger aangeboden om hapjes te maken.
Kennen jullie misschien nog recepten die eenvoudig te maken zijn (evt met wat voorbereiding) maar die groots resultaat hebben? echte succesnummers zeg maar?
Ik kom niet verder dan mon chou rolletjes en dat soort dingen :think:
Wat heb ik nu weer beloofd! :lol:
alvast bedankt
Carina
er is genoeg te vinden op internet, als je bij google borrelhapjes oid intypt kom je een heel eind :thumbup:
cherrytomaatjes uithollen en daar kruidenkaas in :drool:
komkommer door de midden snijden pitjes eruit en vullen met een mengsel van tonijn (uitgelekt uit blikje )en mayo en dan in reepjes snijden van ong. 1,5 cm :drool:
heeeeel makkelijk:
potje tomato secci (gedroogde tomaten in olie) uit laten lekken, en olie opvangen.
Paar tenen knoflook schillen, in de staafmixerkom samen met de tomaten, en pureren maar, evt wat olie erbij doen om het smeuiger te maken. En voila een heerlijke tomatentapenade.
Deze is ook heerlijk op zalm uit de oven (in een tapasschaaltje is dit heel indrukwekkend)
knoflookchampignons: knoflook in olie met champignons laten marinerenn en dan in de oven verwarmen
kleine kippevleugeltjes
En google is inderdaad ideaal hihi…
Op de ah site kun je lekkere hapjes vinden bij de recepten.
Deze is erg makkelijk:
koop en chorizoworst bijde ah…snijd eze in plakjes…in de pan opbakken en afblussen met rode wijn…lekker!!
Gevulde bladerdeeg-hapjes. Zeg maar de helft van het formaat van een appelflap (dus plakje bladerdeeg diagonaal doormidden snijden en dan vullen).
Vulling kan echt alles zijn: wat groenten roerbakken en dan met kaas, zalm met roomkaas, pittig gehakt met groenten, spinazie met knoflook en feta, je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt het erin stoppen, zowel vegetarisch als met vlees of vis.
Kan koud en warm gegeten worden. Vulling bereiden, flapjes vullen en dan ong. 30 minuten in de oven :drool:
dank jullie wel tot zo ver! :drool: heb er nu al zin in!
En ja, ik weet natuurlijk ook op internet wel recepten te vinden, maar het leuke vond ik nu juist dat jullie al weten hoe een favoriet receptje smaakt, of het in de smaak valt en of het gemakkelijk is.
Maar ik ga zeker verder zoeken. Ik heb alvast zeer goede ideetjes gezien!
OHJA en voor bij de desertwijn iets met chocola… Ik ken wel heerlijke choco recepten maar dat vereist allemaal dat ik op dat moment ga staan bakken. Ik ken niks wat ik van te voren kan maken, behalve brownies dan
Chocolade cake bakken, uithollen, vanille ijs instoppen, in de koelkast doen zodat het goed blijft en het ijs niet smelt :P, op moment supreme uit de koelkast halen en in dikke plakken snijden. :think:
O en eventueel nog warme chocoladesaus overheen gieten :mrgreen:
:drool: :drool: :drool: :drool:
jamm klinkt goed
Ik heb net van Honig een pak gekocht, hartige taartjes met roomkaas.
Zelf toevoegen, alleen roomkaas. Lekker makkelijk, lekker en toch chique.
mmmm lekkere hapjes :drool:
wij hebben laatst een wijnproeverij gehad (georganiseerd) en toen stond er alleen brood en wat soorten kaas op tafel. Dat was om je smaakpapillen niet teveel in de war te schoppen :think:
enne, een hapje met chocolade: aardbeien dopen in gesmolten chocolade, prikker eraan en mjammie :drool:
Quiche!
Vulling bijvoorbeeld spekjes, champignons, prei, ui zout, peper etc. Dit even bakken.
Bodem en rand van taartvorm bekleden met bladerdeeg of korstdeeg (goed aansluitend). Drie eieren met 150 ml melk kloppen.
Vulling in de taartvorm doen, geklopte eieren/melk erover heen.
45 minuten in de oven (180 graden ofzo).
Is warm en koud heeeeeeeeeerlijk
Hartige mini muffins met kaas en spinazie
Olijven (doen het erg goed met wijn)
Dadels gerolt in spek :drool:
Quiche maken en in kleine puntjes snijden
Tappenades met (Turks) brood
Blokjes feta
Gebakken ui-ringen
verschillende soorten kaas (oude kaas, geitenkaas, brandnetelkaas, pestokaas)
Succes!! :thumbup:
Kijk ook nog even bij dit topics: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56070&highlight=hapjes
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51745&highlight=hapjes
Daar staan ook een aantal heeele lekkere dingen bij
en natuurlijk smulweb.nl dat staat boordevol lekkere tapas recepten!
chocola:
150 gr pure chocolade
40 gr suiker
1 theelepel bruine rum/cognac/grand marnier/naar smaak zeg maar
2 eieren
Laat de chocolade “au bain marie” smelten. Klop de eieren en de suiker 5 minuten op tot een dikke vaste massa. Voeg de gesmolten en afgekoelde chocolade toe en meng het geheel goed om. Voeg nu de bruine rum toe, roer nogmaals goed om en verdeel het mengsel over 4 kleine glaasjes. Zet in de koelkast 2 uur om op te stijven.
@miekske wrote:
Op de ah site kun je lekkere hapjes vinden bij de recepten.
Deze is erg makkelijk:
koop en chorizoworst bijde ah…snijd eze in plakjes…in de pan opbakken en afblussen met rode wijn…lekker!!
Wel voor je de wijn erbij doet het vet even afgieten. Dan wordt de smaak nog intensiever.
Wij hadden het gisteravodn. MJAM!
Groetjes,
Femke
en wat is het geworden? En wat vonden de anderen ervan?
Hoihoi
Nou ik heb een hele dag in de keuken gestaan m,et als resultaat de volgende hapjes (bij elke van de 10 wijnen een hapje)
-bladerdeeghapjes met fetakaas en spinazie (om heel eerlijk te zijn; deze kwamen gewoon uit een zak van de lidl :mrgreen: )
-Mini carpaccio sandwiches (met brood, pesto, parm kaas, carpaccio en basilicum) (deze waren de grootste hit! :lol: )
-kaas abrokozen hapjes uit de oven
-hamrolletjes met asperges en mon chou
-wraps opgerold met roomkass en zalm, en met pizzasmaak (kip, kaas, ketchup)
-mini quiches met hamsmaak
-crostini met rauwe ham en een meloenbolletje erop
-mini eetbare kaasplankjes (zo’n grote ontbijtcracker van Lu gevuld met 4 kleine ieniemienie stukjes versch kaas)
-plakjes komkommer met daarop grote knoflook garnalen geprikt
-chocotoetje (plakje cake op brodje met toefslagroom, lang stuk choco erin gestoken en een kokosrolletje schuin erbij)
Ze waren erg onder de indruk en ik kreeg vandaag zelfs een bos bloemen voor mijn inspanningen :oops: :mrgreen:
Overigens, de wijnproeverij was ERRUG leuk! Gaaf om een keer te doen
Bedankt voor het meedenken allemaal
Klinkt heeeerlijk allemaal! :shock: :drool:
Wat leuk ook dat je nog een bloemetje kreeg voor de inspanning!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
GOED GEDAAN MEID!!! :thumbup: