Zaterdag ben ik mijn pil vergeten.
Zondagavond om 20:00 heb ik weer een pil ingenomen en 4 uur later heb ik sex gehad.
Zou die pil gewoon betrouwbaar zijn nu ?
volgens mij moet je dan ff kijken in welke week je zit van je pil… anders ff de ha bellen!
Welke pil slik je?
In welke week zit je?
Dat maakt nogal uit
Is er misschien een bijsluiter op internet te vinden?
Ik weet alleen iets over microgynon en ik dacht dat het als volgt was: als je nog in de 1ste week van slikken zit, is de pil niet betrouwbaar meer. Opbouw van hormonen is dan onvoldoende. Als je in de tweede week zit, ligt het er aan wanneer de sex is geweest. Als je in de derde week zit, ben je waarschijnlijk niet zwanger.
Succes.
Ben dag 14 vergeten.
En slik de microgynon.
Als ik op internet lees mag er niet meer dan 36 uur tussen zitten en dat het anders onveilig is. Bij mij zat er 48 tussen. Maar lees ook dat het niet zo’n ramp is om je pil te vergeten in de 2de week.
Maar zit momenteel echt even niet op een zwangerschap te wachten :shifty:
volgens mij is 2de week wel kans op zwangerschap … maar weet het niet zeker… bel gewoon ff de ha !!
Heb ik gedaan maar de assistente wist het niet en ging even overleggen en zou terug bellen 14:00 maja dan is mijn man werken en dus eventueel te laat voor een morning after pil.
dan dit zo uitleggen aan de assistent en eisen dat ze dit meteen overlegt met de ha!
Nu alsnog de vergeten pil innemen en de volgende 7 dagen geen meer vergeten dan moet het goed zijn! (je mag nl per week 1 pil vergeten als je hem nog maar wel inneemt naderhand)
dit geldt trouwens alleen voor de soorten waarvan alle pillen hetzelfde zijn, voor de 3 fasenpil gelden andere regels.
Mijn man gaat een morning after pil halen, ik wil echt het risico niet nemen.
En nu dus een wijze les om beter mijn pil in te gaan nemen.
Dat zou ik ook doen. succes.
Je kan ook volgende week niet stoppen met de pil en meteen met de volgende strip doorgaan
Ik denk dat de kans erg klein is hoor, ik heb er ook wel es 2 tegelijk in genomen :oops: :oops: Ik vergat hem ook regelmatig
@romata wrote:
dat had ik je dus ook willen adviseren… kans mag dan klein zijn… er zijn meer kindjes op deze wereld die uit een klein kansje zijn ontstaan.
@sopje wrote:
Je kan ook volgende week niet stoppen met de pil en meteen met de volgende strip doorgaan
Hoezo dan ?
Ik kan toch gewoon deze pilstrip afmaken en dan wachten op mijn ongi ?
@mamaMarije wrote:
@romata wrote:Mijn man gaat een morning after pil halen, ik wil echt het risico niet nemen.
dat had ik je dus ook willen adviseren… kans mag dan klein zijn… er zijn meer kindjes op deze wereld die uit een klein kansje zijn ontstaan.
Ja indd, en ik ben al heel snel zwanger. Maar heb vanmorgen de morning after pil in genomen. Zit ik niet meer te stressen
Waarschijnlijk te laat, maar eventueel voor de volgende keer:
Bij vergeten van een tablet in de tweede week: de vergeten tablet alsnog innemen, zelfs als dit betekent dat 2 tabletten gelijktijdig moeten worden ingenomen. Indien in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet de tabletten correct zijn ingenomen, is geen aanvullende anticonceptie nodig. Indien dit niet het geval is of als meer dan 1 tablet is vergeten, dient wel een aanvullend barrièremiddel te worden gebruikt.
Bij vergeten van een tablet in de derde week: de vergeten tablet alsnog innemen, zelfs als dit betekent dat 2 tabletten gelijktijdig moeten worden ingenomen. Na de laatste actieve tablet van deze strip dient vervolgens meteen te worden doorgegaan met de volgende strip, zonder stopweek/placebofase. Tijdens het gebruik van deze tweede strip kunnen doorbraakbloedingen of ‘spotting’ optreden. De vrouw kan ook worden aangeraden te stoppen met de inname van tabletten uit de huidige strip en een stopweek van maximaal 4, 6, resp. 7 dagen in te lassen, incl. de dagen waarop zij de tabletten was vergeten, en na die periode door te gaan met de volgende strip. Bij het volgen van één van deze 2 adviezen is geen aanvullende anticonceptie noodzakelijk, indien in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet de tabletten correct zijn ingenomen.
en zorgen dat je condooms in huis hebt…scheelt ook veel stress