spoedje; kinine vroeg in zwangerschap

Ik weet dat het drinken van bitter lemon e.d. genoemd wordt als je op 't laatst loopt, als in dat het weeenopwekkend zou zijn… Maar vroeger in de zwangerschap (bij 16 weken om precies te zijn :wink: ) kan het dan kwaad om iets te drinken/eten waar kinine in zit??

het is ook aan het eind alleen opwekkend als je lijf er toch al klaar voor is… laatste setje… dus je kan echt niet door iets van tonic nu spontaan weeen krijgen met 16 weken!

Misschien dat de VK je daar iets meer over kan gaan zeggen!

Maar het zou niks uitmaken want zie nergens op zwangerschapssite staan dat je het niet mag drinken dus!

Bitter lemon kan/mag je gewoon blijven drinken hoor tijdens je zwangerschap.

Ik dronk er liters van (nog steeds :oops: ) en zoon lief is met 40 weken geboren.

van kinine kun je idd weeen krijgen MAAR dan moet je op zijn minst minimaal 4 liter per 24 uur van weg drinken.

Van een enkel glas op een dag krijg je echt geen weeen, dat is al een aantal keren onderzocht.

Ok, ja kon er niks van op internet vinden…alleen over medicijnen waar het in zit, dat je dat niet mag gebruiken tijdens zwangerschap, maar goed dat zijn niet te vergelijken hoeveelheden natuurlijk.

Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik op het laatst wel kininehoudende producten genomen, maar dat deed echt helemaal niks dus kon het me al niet voorstellen dat een glas (in dit geval ging het om Grodino) iets zou doen…

Nou goed, dan kan ik mijn sz even informeren, daar vroeg ik het voor :wink:

Bedankt!!