Zit er vee fietsverschil in? Onze dame zou eigenlijk nu op 18 inch moeten, verwachting zomer 20 inch, haar 12 inchje nu kan echt niet meer. We wilden een 16 inch kopen, maar dat wordt dus echt afgeraden. Die fietsenwinkel adviseert een simpel 16 inchje om te wennen en dan straks naar een 20. Zelfs 16 inch kan ze al bijna met platte voeten aan de grond en zit ze redelijk met gebogen benen. Ik heb dus het minst lelijke fietsje in de goedkoopste klasse op mp gezocht, want sorry wat staan er veel lelijke fietsen op. Ze wil geen k3 of dora en verder zijn ze vooral erg kleurig, schreeuwerig en dat wil ik niet. Nu heb ik een leuke fiets gevonden voor een mooi prijsje, maar dat is een omafiets. Zou dat lastig zijn voor haar om ineens op een andere manier te fietsen? Of is het even wennen? Om half 10 gaat manlief m halen en nu twijfel ik ineens of ze het wel kan?
mooi prijsje zeg je.
Ik zou me er dus niet druk om maken.
Het zal mischien even wennen zijn, maar volgens mij echt niet onmogelijk.
Het idee van fietsen blijft gewoon hetzelfde.
Ik zweer al jaren bij een omafiets. En ja het is even wennen als ik op een andere moet fietsen. Maar wat ollie al zegt echt niet onmogelijk. En uit je verhaal begrijp ik dat het maar voor even is? Dat is wel te overzien hoor (likt mij :shifty: )
Manlief heeft hem gehaald, zag er erg goed uit. Hopelijk went het dus prima, kan ze mooi tot de zomer nog vooruit.
oma fiets is lastig met sturen, bij scherpe bochten hebben kinderen snel het stuur in de buik. Ik zie het hier met de praktische verkeerslessen. Meisjes met opoefietsen, vooral als ze ook nog een rek voorop hebben, vallen er snel mee! Van de 20 kids waren er 2 met een opoefiets en er waren 3 kinderen gevallen met een parcours met veel bochten, waaronder dus die 2 meisjes.
Dus geen scherpe/ nauwe bochten nemen!
Das idd wel een goede… maar nu hebben we hem dus al… Het is maar tijdelijk, maar toch. Nu ben ik dus helemaal benieuwd!
Het wordt toch een nieuw stuur. Ze vond het doodeng en kan ook niks met ineens die andere houding. Fietsenmaker zei ook meteen dat nooit te doen, en omafietsen af te raden voor jonge kinderen. Ze kunnen niet snel reageren en bochten gaan anders. Stom ook dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :?
ooh fijn dat ik dit lees! ik vind het zo te gek… die schattige kleine dingen… maar vroeg mij al af wat de ervaringen waren. We kijken maar naar een gewone!
wienex… is je dochter lang? Onze fiets nu… of kan nu net fietsen op 12 inch… maken ze dan echt een giga sprong? dan moet ik op mp ook ijken naar andere maten dat wat ik nu doe. Ik kijk nu naar 16
Denk niet dat er een groot verschil is. Ik zou gewoon de fiets nemen die ze zelf het liefst heeft. Een ander stijl van fietsen heeft ze binnen een dag of weekend wel aangeleerd.
Er is dus wel een groot verschil. Het is een totaal andere houding en niet in verhouding. Ze zijn minder wendbaar en kunnen minder bijsturen in geval van nood.
Konijn, E is 111 cm. (ze is straks in de klas al 1 van de groteren denk ik ) Ze fietste al snel los, met 3 jaar en 2 maanden op een 12 inch. Toen kon ze met voeten bij de grond. Ze past er echt niet meer op, zit dubbelgevouwen en wiebelt daardoor. Volgens haar lengte zou ze 18 moeten, binnen nu en een haf jaar verwachting 20. We doen dit nog niet omdat ze dan niet meer met haar voeten bij de grond kan. We fietsen dus nu even op een 16 en dan is de stap naar 20 kleiner. Van 12 naar 20 is een enorme stap. Hoe lang is jouw meisje? Fietst ze al los? Ik zou niet te snel naar een te grote fiets gaan, ze moeten met de voeten bij de grond kunnen. 16 inch is echt al hoog hoor, in mijn herinnering van andere topics heb jij toch een klein meisje? Hoe lang is ze?
Dan zou ik zelfs nog even wachten denk ik namelijk. Zeker als ze nu net kan fietsen op een 12 inch, het zadel kan evt ook omhoog?
mijn meiske is precies gemiddeld, 104 was ze met 3 3n 9 maand. Ze kan prima opstappen en los fietsen, maar volgens mij door dat dubbel gevouwen fietsen slingert ze wel. Miss eens het zadeltje wat hoger doen dat is nog een goede tip.
Anders ff wachtn tot de zomer dat we dan eens gaan kijken… Ik wil graag wel zo hoog mogelijk zodat ze met ons mee kan fietsen als we nar me ouders gaan, en dat onze zoon achterop kan. Wel nog als hetn odig is dat ze ook achterop kan en hij nog voorop
En anders ff meten in de fietsenwinkel. Ik zou denk ik niet hoger dan 16 inch gaan nog, daar fietsen kids uit de buurt met zelfde lengte als jouw meisje ook op. We hebben nu ook echt de 16 inch als overstap, omdat het anders wel heel veel verschil is. Anders kun je ook googlen op maatschema’s fietsen, de maat is mede te bepalen door kledingmaat, broekmaat llengte.
Das idd wel een goede... maar nu hebben we hem dus al... Het is maar tijdelijk, maar toch. Nu ben ik dus helemaal benieuwd!
Dus ik kwam een beetje te laat met mn reactie :wink:
Hoe gaat nu met fietsen?
Uhm… niet… Ze reed meteen tegen van alles aan en vond het maar niks dat ze anders zat. Ik had niks gezegd, maar ze gaf zelf meteen aan wat ze niet fijn vond, het hoge stuur noemde ze zelf, dat ze zo raar zat. donderdag komt er een nieuw stuur op, ze is er blij mee!